مقالات

سرم صورت چه کاربردی دارد؟ (راهنمای استفاده از سرم صورت)

چرا باید از سرم صورت استفاده کنیم؟

بهترین سرم صورت را می شناسید؟ سرم صورت یکی از محصولات مراقبتی برای پوست است. شاید تا به حال برایتان این سؤال پیش آمده باشد که سرم صورت چیست و چرا باید از آن در روتین پوستی خود استفاده نمایید! یا سرم صورت چه تفاوتی با مرطوب کننده ها و آبرسان ها دارد! یا بهترین سرم صورت کدام یک از سرم صورت های موجود در بازار است؟ برای پاسخ به سؤال هایتان درباره سرم صورت با سین دخت همراه باشید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

سرم صورت چیست؟

اگر می خواهید از پوست خود مراقبت کنید، سرم یکی از محصولات فوق العاده برای سلامت پوست است که به دلیل بافت رقیق خود به راحتی در پوست جذب می شود! این بدان معناست که زودتر از بافت کرمی می توانید مواد مورد نیاز پوستتان را برای داشتن پوستی شاداب، شفاف، نرم و بدون افتادگی و چروک به بافت پوست برسانید و زودتر به نتیجه دلخواهتان برسید.

سرم صورت
بافت سرم صورت رقیق است و با کرم مرطوب کننده تفاوت دارد.

 

در اغلب موارد، سرم صورت دارای بافتی مایع و رقیق است تا به راحتی جذب پوست شود. مواد مغذی درون سرم های صورت با توجه به نوع محصول یا سرم صورت متفاوت است. سرم های صورت وظیفه های گوناگون دارند؛ از روشن کردن پوست گرفته تا آبرسانی پوست!

از مرطوب کننده ها بتوانید به طور عمقی پوستتان را آبرسانی نمایید، اما جایگزینی برای کرم های مرطوب کننده نیستند. برای نتیجه بهتر لازم است از هردو محصول (کرم مرطوب کننده و سرم صورت) به طور همزمان استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده و سرم صورت
بهتر است پس از سرم صورت از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

 

فواید سرم صورت

سرم صورت با توجه به نوع و کارکردی که دارد می تواند فواید مختلف به پوست برساند؛ برای مثال، سرم صورت آبرسان موجب آبرسانی پوست می شود و از ایجاد چین و چروک، جوش بر اثر کم آبی پوست و خشکی جلوگیری می کند. توصیه می کنیم حتماً پیش از خرید سرم صورت به ترکیبات به کار رفته و عملکرد آن دقت نمایید.

درحقیقت، سرم های صورت انواع مختلف دارند. بیشتر سرم های صورت آنتی اکسدان دارند؛ آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های C، A و E. همچنین، امکان دارد مواد یا رتینول موضعی داشته باشند و کمک کنند پوستتان صاف و شفاف شود. زمانی که سرم صورت با لایه ای از کرم مرطوب کننده پوشانده شود، می تواند موجب پیشگیری یا درمان چین و چروک گردد. کاهش علائم پوستی بر اثر نور خورشید یا گذر زمان مانن لک ها از دیگر فواید سرم صورت است.

بهترین سرم صورت

ابتدا باید ببینید پوست شما به چه چیزی نیاز دارد. اگر پوستتان خشک است، آبرسانی پوست ضرورت دارد تا از ایجاد جوش و چین و چروک جلوگیری شود. اگر سن شما بیشتر از 25 سال است، توصیه می کنیم سرم صورت شما حاوی موادی باشد که پوست را لیفت می کند تا از افتادگی صورت پیشگیری کنید.

وجود لک روی صورت نشان می دهد بهترین سرم صورت مناسب پوستتان، سرمی است که بتواند انواع لک را برطرف کند؛ بنابراین، پیشنهاد می کنیم با توجه به نیاز پوستتان سرم صورت تهیه نمایید و حتماً روی بسته سرم صورت را مطالعه کنید تا متوجه شوید چه ترکیباتی دارد. البته در شمار بهترین سرم های صورت سرم های صورت اوردینری، رولوشن و کاتریس قرار دارد.

سرم صورت
استفاده منظم از سرم صورت می تواند از پوست در مقابل پیری زودرس مراقبت کند.

روش استفاده از سرم صورت

اغلب برای بهترین نتیجه لازم است سرم صورت را تا هفت هفته به طور منظم استفاده کنید. معمولاً روی سرم صورت نحوه استفاده از سرم صورت نوشته می شود. اما درکل، روزی دو مرتبه می توانید از سرم صورت استفاده نمایید. بهتر است سرم صورت را روی پوست تمیز بزنید. اجازه دهید کمی جذب شود. سپس کرم مرطوب کننده بزنید تا اثر سرم صورت بیشتر شود.

زمان استفاده سرم صورت؟

بهتر است صبح ها قبل از زدن مرطوب کننده و ضد آفتاب از سرم صورت روی پوست بزنید. شب ها قبل از خواب نیز پس از شستن صورت با شوینده مناسب یا ژل شستشوی صورت توصیه می کنیم روی پوست تمیز از سرم صورت بزنید.

انواع سرم صورت

سرم صورت با توجه به اثر درمانی خود به انواع گوناگون تقسیم می شود:

سرم صورت تصحیح کننده رنگ پوست

این نمونه از سرم صورت برای رفع برخی از مشکلات پوستی است؛ مشکلاتی مثل باز شدن منافذ پوست، هایپرپیگمنتیشن و چین و چروک. این سرم صورت برای کسانی مناسب است که می خواهند پوستی صاف و یکنواخت داشته باشند و با نشانه های تغییر رنگ پوست یا قرمزی و مواردی از این دست مقابله نمایند.

سرم صورت آبرسان

این نوع از سرم صورت برای تأمین رطوبت پوست استفاده می شود. کمبود رطوبت در پوست می تواند موجب ایجاد خشکی، علائم پیری، لک و جوش شود. سرم صورت آبرسان با کمترین میزان چربی می تواند پوست را آبرسانی کند.

بنابراین، حتی اگر پوست چرب دارید، کرم آبرسان برای سلامت پوستتان و پیشگیری از ایجاد آکنه ضرورت دارد. البته توصیه می کنیم برای پوست چرب از سرم آبرسان مخصوص پوست چرب و فاقد چربی استفاده کنید.

سرم صورت حاوی آنتی اکسیدان

این سرم ها با هدف محافظت از پوست در مقابل آسیب های ناشی از محیط و رادیکال های آزاد طراحی می شوند. پوست در طول روز با این آسیب ها مواجه است. همچنین، این سرم های صورت از پوست در مقابل ایجاد چین و چروک نیز محافظت می کنند و علائم پیری را کمتر می سازند. سرم های صورت آنتی اکسیدانی موجب بازسازی و ترمیم پوست نیز می شوند.

سرم صورت و پرایمر

برخی از سرم های صورت علاو.ه بر خاصیت های درمانی مثل ویتامنیه کردن پوست، بستن منافذ صورت و شفافیت برای زیرسازی آرایش نیز مناسب هستند و پیش از آرایش می توانید از آنها استفاده کنید. سرم پرایمر طلا مک Mac یکی از سرم صورت های معروف است که علاوه بر کارکردهای سرم صورت برای زیرسازی آرایش نیز استفاده می شود.

سرم صورت ضد پیری و چین و چروک پوست

سرم صورت ضد چروک و پیری برای همه نوع پوست قابل استفاده و مفید است. این سرم به دلیل برخورداری از مواد آبرسان و ضد پیری اجازه نمی دهد پوست دچار پیری شود و روند پیری را به تعویق می اندازد. مواد و ترکیبات این سرم ها اغلب شامل کافئین، هیالورونیک، رتینول و چای سبز است.

افراد با پوست خشک بهتر است اگر می خواهند سرم حاوی رتینوئید مصرف کنند، ابتدا با دوزهای کمتر مانند 25 درصد شروع کنند. بعد که مطمئن شدید پوستتان می تواند این مقدار رتینوئید را تحمل کند، می توانید سراغ دوزهای بیشتر بروید.

سرم ضد پیری با کیفیت از پوست در مقابل بروز نخستین علائم پیری محافظت می کند، بدون آنکه ترکیبات مضر مثل فتالات، سولفات و پارابن داشته باشد. رادیکال های آزاد، درحقیقت، مولکول های ناپایدار محسوب می شوند و با آسیب به سلول های پوست موجب مشکلاتی مانند پیری زودرس می شوند.

اما چه پوستی باید از سرم صورت آنتی اکسیدان استفاده کند؟

ازآنجاکه به طور روزانه همه افراد در معرض رادیکال های آزاد هستند، این سرم صورت می تواند برای همه انواع پوست مناسب باشد. فقط پیش خرید بهتر است به ترکیبات سرم صورت توجه نمایید تا حاوی مواد محرک نباشد. به خصوص اگر پوستی خشک دارید، بیشتر باید به ترکیباتی مثل انواع رایحه ها، سولفات و رنگ ها در ترکیبات سرم ها دقت نمایید؛ چراکه موجب تحریک پوست های خشک و حساس می شوند.

اغلب مواد تشکیل دهنده سرم صورت آنتی اکسیدانی شامل ویتامین ها، نیاسینامید و ملاتونین است.

سرم های دارای ویتامین C را زیر کرم ضد آفتاب و صبح ها مصرف نمایید. با این روش می توانید بیشتر از پوستتان در مقابل اشعه آفتاب مراقبت کنید.

سرم صورت طلا

سرم صورت حاوی طلا

 

برخی از سرم های صورت حاوی طلا هستند. اما طلا چه خاصیتی برای پوست دارد؟ طلا یکی از فلزات ارزشمند است که برای سلامت پوست نیز کاربرد دارد. ترکیبات طلا می تواند به کلاژن سازی، ایجاد شفافیت و شادابی پوست و جلوگیری از فرایند پیری کمک کند. به همین دلیل در برخی از انواع سرم صورت برای نتیجه بهتر و زیبایی و سلامت پوست از طلا استفاده می شود.

بهترین مارک سرم صورت

این روزها با توجه به اهمیت سرم صورت در بازار با برندهای مختلف سرم صورت روبه رو هستیم. دراینجا، می خواهیم به بهترین مارک های سرم صورت خارجی و ایرانی اشاره کنیم.

بهترین مارک سرم صورت ایرانی وخارجی

در میان سرم صورت های ایرانی خوب می توان به سرم صورت الارو، سرم صورت مورینگا، پریم، لافارر و ویتالیر اشاره کرد. در میان سرم صورت های خارجی هم سرم صورت اوردینری، دکتر راشل، هدی بیوتی، لورال، کاتریس، سرم صورت پرایمر و طلای مک و سرم صورت اسکین مد می تواند انتخابی مناسب باشد.

سؤالات متداول درباره سرم صورت

 

سرم صورت چه تفاوتی با کرم مرطوب کننده دارد؟

یکی از تفاوت های آشکار سرم صورت، بافت رقیق آن است. این در حالی است که بافت کرم مرطوب کننده کرمی شکل است. علت رقیق بودن سرم های صورت، سهولت جذب آنها در پوست است. کرم های مرطوب کننده می توانند مکمل سرم صورت باشند؛ چراکه همچون سدی قوی اجازه نمی دهند پوست به راحتی رطوبت خود را از دست دهد.

چه مدت از سرم پوست استفاده کنم؟

اغلب روی سرم صورتی که می خرید، مدت زمان و چگونگی مصرف سرم صورت نوشته شده است. توصیه می کنیم دستور روی محصول را دنبال کنید.
تفاوت سرم صورت با روغن پوست چیست؟

ازآنجاکه روغن های پوست بر پایه روغن هستند، برای پوست های چرب و مستعد آکنه می تواند موجب تشدید چربی و جوش شوند. اما سرم صورت بر پایه آب است و انتخابی مناسب تر برای انواع پوست و به خصوص پوست های چرب به شمار می رود.

سرم صورت برای چه نوع پوستی مناسب است؟

سرم صورت یک محصول مراقبتی فوق العاده است که برای سلامتی، شادابی، شفافیت، رفع قرمزی و تیرگی انواع پوست استفاده و توصیه می شود و به دلیل درمان عمقی پوست می تواند نتیجه بهتر و اثر بخش تری نسبت به انواع کرم داشته باشد. البته این موضوع به کیفیت و نوع سرم پوست نیز بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

شامپو و محصولات مراقبت از موهای رنگ شده

رفع خشکی مو با 8 ماسک خانگی

نحوه چسباندن برچسب ناخن

سخن آخر

سرم صورت یک محصول مراقبتی و ضروری برای سلامت پوست محسوب می شود. بافت رقیق آن با بافت کرمی کرم های مرطوب کننده تفاوت دارد و به همین دلیل به راحتی در پوست جذب می شود و مواد مغذی را سریع تر و راحت تر به پوست می رساند. البته همان طور که در این مقاله از مجله زیبایی سین دخت گفتیم بهتر است پس از استفاده از سرم صورت از یک کرم مرطوب کننده مناسب هم استفاده نمایید تا اثر درمانی سرم صورت را بیشتر کنید. در این مطلب، به این پرسش پاسخ دادیم که سرم صورت چیست، انواع سرم صورت و طرز استفاده از سرم صورت را بیان کردیم. شما از سرم صورت استفاده می کنید؟ سرم صورت محبوب شما کدام سرم صورت است؟

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا