آموزش

آموزش مانیکور و پدیکور ناخن به صورت فوق حرفه ای در خانه!

چگونگی انجام مانیکور و پدیکور ناخن به صورت حرفه ای و جذاب در خانه + عکس

آیا تا به حال مانیکور و پدیکور ناخن انجام داده اید؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

آیا از تاثیر انجام این کار روی آرامش فردی، سلامت و زیبایی ناخن های خود اطلاعی دارید؟

مانیکور و پدیکور ناخن، یکی از خدمات حرفه ای است که در سالن های آرایشی ارائه می شود. هر کدام از این روش ها مزایای خاص خود را دارد و سبب افزایش سلامت ناخن و زیبایی آن می شود.

انجام پدیکور و مانیکور در خانه، کار پیچیده ای نیست. تنها کافیست با داشتن برخی لوازم که حتی در خانه هم پیدا می شود و انجام مراحل گام به گام پدیکور و مانیکور، این کار را انجام دهید.

در ادامه با مجله سین دخت همراه شوید تا به آموزش مانیکور و پدیکور ناخن به صورت فوق حرفه ای در خانه بپردازیم.

انجام مانیکور و پدیکور ناخن در خانه
انجام مانیکور و پدیکور ناخن در خانه

 

مانیکور ناخن دست چیست؟

مانیکور برای مراقبت و زیبایی ناخن های دست به کار می رود. انجام این کار سبب تقویت ناخن ها شده و اگر می خواهید به طور حرفه ای این کار را انجام دهید، لازم است تا به سالن های زیبایی مراجعه کنید. اما نگران نباشید؛ ما در ادامه به شما آموزش های لازم برای انجام یک مانیکور حرفه ای در خانه را ارائه می دهیم.

مراحل مختلف انجام مانیکور

  1. ماساژ دست
  2. سوهان ناخن
  3. زیبایی و مرتب کردن ناخن ها
  4. لایه برداری و برداشتن پوست اضافه دور ناخن
  5. تقویت ناخن ها
  6. لاک زدن

 

ابزار مورد نیاز برای انجام مانیکور

  1. عقب زن
  2. نیپر (ابزار جدا کننده پوست ناخن)
  3. قیچی
  4. ناخن گیر
  5. سوهان دستی
  6. بافر
  7. کرم مخصوص کوتیکول
  8. کوکتل یا قرص مخصوص مانیکور
  9. کاسه یا ظرف مانیکور پر از آب گرم
  10. لاک
  11. پنبه
  12. گوش پاک کن
  13. لاک پاک کن
  14. تاپ کات
  15. لوسیون یا روغن ماساژ
  16. حوله تمیز
  17. روغن کوتیکول
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از روغن کوتیکول
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از روغن کوتیکول برای نرمی و لطافت بیشتر پوست اطراف ناخن

 

مزایای مانیکور ناخن

برای انجام مانیکور ناخن، مرتب و تمیز جلوه دادن آن، لازم است تا این کار را به یک فرد متخصص و ناخن کار بسپارید. همان طور که می دانید، زیبایی دست و پاها بسیار مهم است و در ظاهر شما تاثیر بسزایی می گذارد و موجب حس رضایت در بانوان می شود.

از طرفی انجام این کار سبب افزایش لطافت و زیبایی پوست می شود و تاثیر آن روی دست هایتان را، بعد از انجام کار مشاهده خواهید کرد.
طریقه درست کشیدن سوهان ناخن، یکی از مهم ترین مراحل انجام مانیکور است که باید با دقت زیادی انجام شود.

مانیکور و پدیکور ناخن، سوهان کشیدن ناخن دست
مانیکور و پدیکور ناخن، سوهان کشیدن ناخن دست

 

حتما بخوانید: لاک مناسب رنگ پوست شما کدام است؟

پدیکور ناخن پا چیست؟

پدیکور پا، شامل تمامی کارهای مرتبط با زیبایی ناخن های پاهاست. احتمالا می دانید که پاها قلب دوم انسان ها هستند و به همین دلیل به رسیدگی و رعایت بهداشت نیاز دارند. انجام پدیکور، سبب ایجاد حس آرامش در فرد می شود.

توجه نداشتن به ناخن های پا، موجب ترک خوردگی و زردی ناخن ها می شود. با رفتن به یک سالن زیبایی معتبر، می توانید ناخن هایی زیبا برای خود به وجود آورید.

فرقی نمی کند این کار را در خانه انجام دهید یا محل کار، فقط باید توجه داشته باشید که از وسایل ضدعفونی شده و تمیز استفاده کنید.

 

مزایای پدیکور ناخن پا

انجام پدیکور پا، سبب سلامت و بهداشت ناخن ها می شود و خستگی را از پاهای شما بیرون می کند. برای داشتن ناخن های پا زیبا و سالم، توصیه می شود تا حتما یکبار پدیکور پا را انجام دهید.

البته این کار فقط برای بانوان انجام نمی شود و آقایان هم می توانند ناخن های پای خود را پدیکور کنند. پدیکور پا تنها برای زیبایی انگشتان و ناخن های پا انجام نمی شود و می توان گفت روشی برای مراقبت از پا، برای جلوگیری از آسیب ها و مشکلات است.

به کمک پدیکور و استفاده از روغن های درمانی و کوکتل ها، دیگر نگران خشکی و ترک های پای خود نباشید و آن را به خوبی درمان کنید. با این کارها، ناخن ها انعطاف پذیر و محکم می شوند و از شکستگی آنها جلوگیری خواهد شد. به کمک انجام پدیکور ناخن، می توانید به درمان ترک پا بپردازید.

مانیکور و پدیکور ناخن، ماساژ پا و استفاده از لوسیون برای نرمی و لطافت پاها
مانیکور و پدیکور ناخن، ماساژ پا و استفاده از لوسیون برای نرمی و لطافت پاها

 

6 مزیت انجام مانیکور و پدیکور ناخن

پدیکور و مانیکور، مناسب ترین گزینه برای زیبا و سالم نگه داشتن ناخن ها به شمار می رود. در ادامه به بررسی چند مورد از مزیت های مانیکور و پدیکور می پردازیم:

تاثیر مانیکور و پدیکور ناخن در زیبایی و جذابیت دست و پا

با انجام پدیکور و مانیکور دست و پا، می توانید، زیبایی دستان و پاهای خود را دوچندان کنید و ظاهری آراسته، مرتب و زیبا برای خود به ارمغان بیاورید.

 

تاثیر مانیکور و پدیکور ناخن در بهبود سلامت ناخن ها

همان طور که می دانید، ناخن ها نقش بسزایی در زیبایی پا و دست ها دارند و سلامت آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ناخن های خشک و شکننده، نه تنها ظاهر مناسبی ندارند، بلکه حتی امکان دارد موجب بروز آسیب های زیادی در پوست شوند.

معمولاً ناخن های دست و پا در معرض آسیب های مختلف قرار می گیرند. به وسیله انجام مانیکور و پدیکور به طور منظم و همچنین استفاده از لوسیون ها و روغن های درمانی مناسب، ناخن های شما در طولانی مدت بسیار انعطاف پذیر و محکم خواهند شد.

هنگام پاک کردن لاک ناخن، حتما از پدهای بدون استون استفاده کنید تا سطح ناخن هایتان خشک و شکننده نشود.

تاثیر مانیکور و پدیکور ناخن در کاهش استرس

ماساژ بدن، گزینه مناسبی برای ایجاد آرامش و اعصاب آرام می باشد، به همین دلیل ماساژ دست و پا هم از این قاعده دور نیست. انجام مانیکور و پدیکور با روغن های درمانی و آرام کننده، استرس شما را به خوبی کاهش می دهد.

با مرتب کردن ناخن های دست و پا، زیبایی و لبخند را به لبانتان هدیه دهید و میزان استرس را در خود کم کنید.

مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از لوسیون برای لطافت و نرمی دست ها
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از لوسیون برای لطافت و نرمی دست ها

 

تاثیر مانیکور و پدیکور ناخن در افزایش گردش خون

همانطور که می دانید انجام مانیکور و پدیکور به رطوبت رسانی دست و پا، بهداشت و سلامت آن کمک می کند. انجام این کار سبب از بین رفتن پوست های مرده و حتی کوتیکول های اضافه در ناخن ها می شود.

مانیکور و پدیکور همچنین سبب ریلکس شدن عضلات دست و پا خواهد شد و گردش خون را در این نواحی به بالاترین حد خود می رساند. انجام پدیکور و مانیکور باعث گرم شدن اندام ها و حتی کاهش درد در ناحیه دست و پاها در فصول سرد سال خواهد شد.

 

کاهش آلودگی ها و عفونت ها

ناخن های پا محل تجمع آلودگی ها و میکروب هاست. اگر به طور مداوم و مرتب ناخن های خود را اصلاح و تمیز نکنید ممکن است ناخن وارد پوست شود و میکروب و آلودگی را به بدن منتقل کند. تمیز و مرتب نگه داشتن ناخن ها، از مشکلاتی همچون عفونت گوشه های ناخن پا جلوگیری می کند.

پدیکور و مانیکور یکی از روش های زیبایی و درمانی رایج در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی است. اگر زیبایی و اهمیت سلامت پوست و ناخن هایتان برای شما با ارزش است، حتماً انجام پدیکور و مانیکور را در برنامه خود قرار دهید.

حتما بخوانید: نحوه استفاده از برچسب ناخن (هرآنچه باید بدانید)

نرم شدن دست و پا

افرادی که دارای پوست خشک و حساسی هستند، در فصول سرد سال معمولاً از مشکلات خشکی دست و پا رنج می برند. این مشکل سبب ایجاد خارش و سوزش در پوست می شود.

انجام پدیکور و مانیکور موجب آبرسانی و لایه برداری دست و پا خواهد شد و همچنین استفاده از لوسیون های درمانی و روغن ها کمک به داشتن پوستی نرم و لطیف خواهند کرد.

مانیکور و پدیکور ناخن، لطافت و زیبایی دست و پاها
مانیکور و پدیکور ناخن، لطافت و زیبایی دست و پاها

 

چگونه در خانه مانیکور حرفه ای انجام دهیم؟

انجام مانیکور در خانه اصلا کار دشواری نیست. فقط لازم است تا موارد زیر را به دقت و به طور درست انجام دهید.

از پدهای بدون استون استفاده نمایید

لاک پاک کن هایی که بر پایه استون هستند، سبب ایجاد خشکی و آسیب جدی به ناخن ها می شوند؛ به همین دلیل توصیه می شود از پدهای لاک پاک کن غیر استونی که بر پایه چربی هستند، استفاده کنید.

اگر لاکی از قبل روی ناخن تان باقی مانده است، ابتدا آن را پاک نمایید.

مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از لاک پاک کن
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از لاک پاک کن

 

از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

قبل از انجام پدیکور و مانیکور از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید و آن را روی ناخن و اطراف آن بزنید. قسمت کوتیکول ناخن از اهمیت بالایی برخوردار است. ابتدا دست و ناخن خود را به خوبی ماساژ دهید تا کرم مرطوب کننده به درستی جذب پوست شود.

 

دست های خود را در آب گرم قرار دهید

ابتدا یک کاسه آبگرم را با کمی شامپو بدن ترکیب کنید. سپس نوک انگشتان خود را به مدت ۲ دقیقه داخل کاسه آب گرم بگذارید این کار سبب نرم شدن پوست اطراف ناخن شما خواهد شد.

پوست ناخن ها را به عقب هل دهید

زمانی که پوست ناخن ها کاملا مرطوب و نرم است، با ابزار مخصوص، کوتیکول ناخن را به عقب هل دهید و اضافه های آن را با قیچی بگیرید. این کار سبب می شود صدف ناخن ها زیبا تر و بزرگتر به چشم بیایند.

البته در نظر داشته باشید که در انجام این کار زیاده روی نکنید زیرا کوتاه کردن کوتیکول ناخن، زود به زود سبب آسیب به ناخن ها خواهد شد. این کار باید با آهستگی و دقت زیاد انجام شود.

مانیکور و پدیکور ناخن، هل دادن کوتیکول ناخن به عقب
مانیکور و پدیکور ناخن، هل دادن کوتیکول ناخن به عقب

 

ناخن ها را کوتاه کنید

اگر ناخن های شما بلند است، ابتدا به کمک ناخن گیر آنها را کوتاه کرده و قسمت لبه آن را با سوهان به شکل صاف یا هلالی درآورید. همچنین می توانید نوک ناخن خود را مربعی یا گرد کنید.

اگر انگشت های کوتاه و توپری دارید، فرم گرد برای دستان شما مناسب است. اما اگر انگشتان بلند و کشیده ای دارید، فرم مربعی بیشتر به دست شما می آید. شکل دادن به ناخن ها به صورت حرفه ای نیاز به تجربه و تمرین زیاد دارد. همچنین سعی کنید از سوهان های باکیفیت استفاده نمایید.

برای صاف کردن نوک ناخن و سطح آن از بافر استفاده کنید تا سطح ناخنتان یکدست و صاف شود. اگر شیارهای ریزی روی سطح ناخنتان وجود دارد با کشیدن سوهان، سطحی صاف برای خود به وجود بیاورد.

 

از تاپ کات استفاده کنید

حال زمان لاک زدن فرا رسیده است. اگر می‌خواهید لاک ناخن شما زیبا و حرفه‌ای باشد، از تاپ کات استفاده کنید. پوشش پایه یا همان تاپ کات یک لاک بی رنگ است که سطح روی ناخن شما را یکدست و صاف می کند و آن را برای زدن لاک آماده خواهد کرد.

ابتدا اجازه دهید تا تاپ کات کاملاً خشک شود، سپس برای ایجاد سرعت فرایند خشک شدن لاک، می توانید از سشوار با درجه حرارت کم و ملایم استفاده نمایید.

مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از تاپ کات برای براقیت ناخن ها
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از تاپ کات برای براقیت ناخن ها

 

لایه اول لاک را بزنید

ابتدا رنگ دلخواه لاک خود را انتخاب کنید و به صورت یکدست روی ناخن ها بزنید. لاک را به اندازه برداشته و به قسمت انتهای ناخن تا نوک آن بزنید و اجازه دهید تا لاک خشک شود.

لایه دوم لاک را بزنید

اگر حس کردید که لاک شما کمرنگ به نظر می رسد، اصلاً نگران نباشید. برای پررنگ کردن و کامل کردن عملیات لاک زدن، لازم است تا یک دور دیگر لاک را به ناخن خود بزنید و مجدد صبر کنید تا لاک خشک شود. همچنین در این مرحله می توانید طرح و تزیین های زیبایی روی ناخن هایتان ایجاد کنید.

مانیکور و پدیکور ناخن، لاک زدن
مانیکور و پدیکور ناخن، لاک زدن

 

مجدد تاپ کات بزنید

پس از زدن لایه دوم لاک، از تاپ کات استفاده نمایید تا لاک شما براق تر دیده شود و همچنین مقاومت لاک افزایش یابد. زدن تاپ کات علاوه بر ایجاد براقیت ناخن، سبب خشک شدن هر چه سریع تر لاک خواهد شد.

اطراف ناخن ها را پاک کنید

پس از خشک شدن لاک و زدن تاپ کات روی ناخن، به کمک لاک پاک کن و استون، می توانید گوشه های ناخن را که ممکن است به لاک آغشته شده باشد، پاک نمایید.

مرطوب کننده بزنید

برای تکمیل کار و پایان آن، حتما از یک مرطوب کننده استفاده نمایید و دست ها و ناخن خود را به وسیله آن ماساژ دهید.

مانیکور و پدیکور ناخن، مرطوب کردن دست ها
مانیکور و پدیکور ناخن، مرطوب کردن دست ها

 

چگونه در خانه پدیکور ناخن پا انجام دهیم؟

اگر به دنبال انجام پدیکور پا در خانه هستید، این کار اصلا سخت نیست. تنها کافیست که مراحا زیر را به ترتیب دنبال کنید.

وسایل مورد نیاز جهت انجام پدیکور ناخن پا

علاوه بر لوازمی که برای مانیکور ناخن لازم است، شما به وسایل زیر نیز احتیاج دارید:

  • نمک دریایی
  • جداکننده انگشتان پا
  • سنگ پا

 

لاک پای خود را پاک کنید

دقیقا مثل مراحل مانیکور عمل کنید و تمام لاک های پای خود را پاک نمایید. اگر روی ناخن پاهای خود لاکی ندارید، این مرحله را انجام ندهید.

نمک دریایی استفاده کنید

ابتدا کاسه را از آب گرم پر کنید و سپس کمی نمک دریایی داخل آن حل کنید. حال می توانید پاهای خود را داخل آن فرو ببرید و ده دقیقه صبر نمایید. استفاده از نمک دریایی موجب می شود تا سلول های مرده پا، انگشتان و پاشنه پا از پوست پا جدا شوند و همچنین برای انجام پدیکور آماده گردند.

مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از نمک دریایی
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از نمک دریایی برای لطافت پاها

 

ناخن های پا را کوتاه کنید

کوتاه کردن و مرتب کردن ناخن های پا، موجب سلامتی و بهداشت در افراد خواهد شد. سعی کنید گوشه ناخن ها را گرد نکنید، زیرا ممکن است داخل گوشت پا فرو رود. هرگونه ناخن اضافی و زائده را از اطراف انگشتان پا جدا کنید و به کمک سوهان ناخن، سطح آن را به خوبی صاف کنید.

لایه برداری کنید

سنگ پا یک روش سنتی و قدیمی، برای لایه برداری پاهاست. این روش هنوز هم موثر است و با استفاده از این روش می توانید پاهایی زیبا و لطیف داشته باشید.

مرطوب کننده بزنید

پس از مرتب کردن و کوتاه کردن ناخن های پا به کمک کرم مرطوب کننده مناسب، لازم است تا سطح ناخن ها و انگشتان پا را مرطوب نمایید و ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.

از جدا کننده انگشت استفاده کنید

ابزار جدا کننده انگشت پا، معمولا در لوازم مانیکور و پدیکور وجود دارد. این وسیله مناسب برای لاک زدن ناخن های پاست و دیگر نگرانی از بابت برخورد انگشت های پا به یکدیگر نخواهید داشت.

مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از جدا کننده انگشت پا
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از جدا کننده انگشت پا برای جلوگیری از برخورد لاک ناخن پا به یکدیگر

 

لاک زدن ناخن های پا

دقیقا مشابه عمل مانیکور، ناخن های خود را دوبار لاک بزنید و هر بار صبر کنید تا لاک به خوبی خشک شود و سپس مجدد لاک بزنید. در نهایت از تاپ کات برای براقیت سطح ناخن ها استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده

پس از خشک شدن کامل لاک، از کرم مرطوب کننده برای اطراف سطح ناخن هایتان استفاده نمایید و آن را ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

 

5 شباهت انجام مانیکور و پدیکور

  • در پدیکور و مانیکور، ابتدا دست ها و پاها را در آب گرم قرار می دهید و با استفاده از کوکتل های مخصوص، عضلات دست و پا به آرامش می رسند.
  • هر دو روش دارای ابزارهای یک شکلی هستند.
  • هر دو روش برای زیبایی دست و پا به کار می روند.
  • از بین بردن پوست های مرده اطراف ناخن و ترمیم شکستگی ها شبیه یکدیگر هستند.
  • در پایان کار هر دو روش، از ماساژ دست و پا انجام می شود.
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از بافر برای ایجاد نرمی در ناخن ها
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از بافر برای ایجاد نرمی در ناخن ها

 

2 تفاوت انجام پدیکور و مانیکور

  1. مانیکور مخصوص دست هاست، ولی پدیکور مخصوص پا می باشد.
  2. در انجام پدیکور، علاوه بر ترمیم ناخن ها، پوست های مرده اطراف پاها نیز از بین می روند.
  3. اما در مانیکور تنها فقط به ترمیم ناخن های دست پرداخته می شود.

 

عکس هایی برای ایده پدیکور ناخن دست

مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از رنگ های شاد
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از رنگ های شاد

 

مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از لاک سبز
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از لاک سبز

 

مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از لاک های صورتی رنگ
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از لاک های صورتی رنگ

 

مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از لاک بنفش
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از لاک بنفش

 

مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از لاک رنگ روشن
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از لاک رنگ روشن

 

عکس های پدیکور ناخن پا

 

مانیکور و پدیکور ناخن و استفاده از لاک قهوه ای
مانیکور و پدیکور ناخن و استفاده از لاک قهوه ای

 

مانیکور و پدیکور ناخن و استفاده از لاک رنگ نود
مانیکور و پدیکور ناخن و استفاده از لاک رنگ نود

 

مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از لاک رنگ سفید
مانیکور و پدیکور ناخن، استفاده از لاک رنگ سفید

 

سخن آخر

همان طور که گفته شد انجام مانیکور و پدیکور، سبب زیبایی، سلامت و بهداشت ناخن های دست و پا می شود. برای حرفه ای و مرتب کردن ناخن ها در این روش، نیاز به یک ناخن کار و متخصص است. اما شما به راحتی نیز می توانید این کار را در خانه به طور حرفه ای و به ترتیب مراحل گفته شده انجام دهید. تنها کافیست که دقت لازم را به کار ببرید تا نتیجه کار به صورت حرفه ای درآید.

در این مطلب سعی کردیم آموزش مانیکور و پدیکور ناخن به صورت فوق حرفه ای در خانه را برایتان شرح دهیم. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله بتوانید در خانه به صورت حرفه ای به انجام مانیکور و پدیکور خانگی بپردازید.

آیا شما تا کنون مانیکو و پدیکور را در خانه انجام داده اید؟

به نظر شما این کار را می توان در خانه انجام داد؟

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا