آموزش

آموزش زیرسازی آرایش صورت برای یک میکاپ بی نقص!

زیرسازی آرایش می تواند به داشتن پوستی صاف و آرایشی بی نقص کمک کند. استفاده از پرایمر به عنوان زیرساز آرایش صورت بسیار مهم است.

آیا آموزش زیرسازی آرایش صورت، می تواند در زیبایی نهایی میکاپ تاثیر گذار باشد؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه برخی افراد آرایششان بسیار صاف و یکدست است؟

برای داشتن پوستی صاف و آرایشی بی نقص، لازم است تا زیرسازی آرایش صورت را به درستی انجام دهید. زیرسازی آرایش صورت شامل مواردی است که اگر به ترتیب انجام شود، آرایشی بی عیب و فوق العاده خواهید داشت.

انجام زیرساز اشتباه آرایشی، سبب ایجاد جلوه ای نامناسب در میکاپ شما خواهد شد. برای آشنایی با تکنیک های آموزش زیرسازی آرایش صورت برای یک میکاپ بی نقص، در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید.

 

شناخت نوع پوست و اهمیت آن در آموزش زیرسازی آرایش صورت

شناخت نوع پوست و داشتن اطلاعات کافی در مورد آن، اولین مرحله برای انجام زیرسازی آرایش صورت است. با شناخت نوع پوست، می توانید لوازم آرایش مناسب با پوست خود را به درستی انتخاب کنید.

در کل تقسیم بندی نوع پوست ها به 5 نوع تقسیم می شود: پوست معمولی، پوست خشک، پوست چرب، پوست حساس و پوست مختلط.

شناخت نوع پوست و آموزش زیرسازی آرایش صورت
شناخت نوع پوست و آموزش زیرسازی آرایش صورت

 

آموزش زیرسازی آرایش صورت و کاربرد آن در پاکسازی و لایه برداری صورت

قبل از شروع آرایش صورت، لایه برداری و پاکسازی پوست را فراموش نکنید. استفاده از شوینده مناسب با پوست، کمک می کند تا چربی های اضافی سطح پوست به خوبی پاک شوند و همچنین PH پوست کنترل شود.

پوست مدام در حال بازسازی خود می باشد و لایه های سطحی پوست که از سلول های مرده تشکیل شده اند، به وسیله لایه برداری از بین می روند. اگر بدون انجام لایه برداری، صورت خود را آرایش کنید نتیجه مطلوبی به دست نخواهید آورد.

همچنین اگر سلول های مرده در سطح پوست باقی بمانند، سبب ایجاد پوسته پوسته شدن، خشکی و بسته شدن منافذ باز پوست خواهند شد. برای داشتن یک آرایش صاف و بی نقص، انجام روتین مراقبتی پوست صورت بسیار اهمیت دارد.

 

تاثیر شوینده مناسب و تونر در زیرسازی آرایش صورت

شستشوی صورت با شوینده مناسب پوست امری لازم و ضروری است. خانم ها به دلیل استفاده از لوازم آرایشی، در طول روز بیشتر از آقایان به شستن صورت و حذف آلودگی ها از روی پوست احتیاج دارند.

پس از شستن صورت خود با شوینده مناسب، لازم است تا از یک تونر مرغوب و باکیفیت استفاده نمایید. تونر، منافذ باز پوست را به خوبی پاکسازی می کند و PH پوست را متعادل نگه می دارد.

آموزش زیرسازی آرایش صورت و استفاده از تونر و شوینده
آموزش زیرسازی آرایش صورت و استفاده از تونر و شوینده

 

 آبرسان و کرم های مرطوب کننده

کرم های آبرسانی که دارای هیالورونیک اسید هستند، پوست شما را به خوبی آبرسانی می کنند و از خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری خواهند کرد.

شادابی پوست و مرطوب بودن آن، رابطه مستقیمی با استفاده از کرم آبرسان و مرطوب کننده دارد و همچنین یکی از مراحل مراقبت از روتین پوست است. این کرم ها خاصیت انعطاف پذیری و الاستیسیته پوست را حفظ می کنند.

طرز استفاده از این محصول به گونه ایست که باید به صورت دورانی و به کمک سر انگشت ها پوست خود را به سمت بالا ماساژ دهید.

 

استفاده از پرایمر برای زیرسازی آرایش صورت

پرایمر به عنوان زیرساز آرایش مورد استفاده قرار می گیرد و محصولی فوق العاده برای بالا بردن ماندگاری میکاپ به حساب می آید. معمولا افرادی که از پرایمر صورت استفاده نمی کنند، در ابتدا آرایشی مناسب و زیبا دارند، اما پس از گذشت مدتی آرایششان به مرور کم رنگ می شود، درست تا جایی که اصلا آرایشی بر روی صورت باقی نمی ماند.

برای ماندگاری بیشتر آرایش و طولانی تر شدن آن استفاده از پرایمر صورت گزینه مناسبی است. پرایمر با بستن منافذ باز پوست به شما کمک می کند تا ماندگاری آرایش بیشتر شود و پوستتان شفاف و درخشان خواهد شد.

آموزش زیرسازی آرایش صورت و تاثیر استفاده از پرایمر
آموزش زیرسازی آرایش صورت و تاثیر استفاده از پرایمر

 

انواع پرایمر و موارد مصرف آن

استفاده از پرایمر یکی از مراحل مهم در زیرسازی آرایش صورت به شمار می رود. معمولا پرایمرها در مدل های بی رنگ تا نیمه شفاف یافت می شوند. برخی پرایمرهای رنگی نیز وجود دارند که به رفع مشکلات پوستی و پوشانندگی نواقص صورت می پردازند.

پرایمر نارنجی

برای محو کردن و رفع تیرگی های دور چشم و همچنین صاف و یکدست شدن آن با نواحی دیگر پوست به کار می رود.

پرایمر صورتی

روشن کننده و از بین برنده تیرگی دور چشم است. این نوع پرایمر به همراه کانسیلر استفاده می شود.

پرایمر بنفش

این پرایمر برای حذف زردی پوست در برخی نواحی پوست همانند: پیشانی، چانه و دور بینی مورد استفاده قرار می گیرد.

پرایمر سبز

برای پوشاندن و محو کردن جای جوش و لک از پرایمر سبز استفاده می شود.

پرایمر ضد پیری

این نوع پرایمر خاصیت ضد آفتابی داشته و از پوست در برابر نور خورشید به خوبی مراقبت می کند. پرایمر ضد پیری دارای پپتید و نیاسین است و به استحکام بافت پوست کمک می کند. این دو نوع ماده، دارای خاصیت ترمیم کنندگی و نگه دارندگی پوست هستند.

پرایمر برای تنگ کردن منافذ پوست

برخی از پوست ها به دلیل داشتن منافذ باز، آرایش به خوبی روی سطح پوستشان نمی نشیند. این افراد می توانند از پرایمرهای درمانی برای بستن منافذ پوست خود استفاده کنند. این نوع پرایمر، سبب بسته شدن منافذ پوست می شود.

پرایمر مخصوص پوست چرب

افراد دارای پوست چرب، باید برای رفع چربی و براقی پوست خود از پرایمرهایی که مناسب پوست چرب هستند، استفاده کنند. پرایمرهای مات کننده گزینه مناسبی برای این افراد می باشند.

پرایمر مخصوص پوست خشک

برای این نوع پوست لازم است تا از پرایمری که خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی دارد استفاده کنید.

آموزش زیرسازی آرایش صورت و کاربرد پرایمر رنگی
آموزش زیرسازی آرایش صورت و کاربرد پرایمر رنگی

 

انتخاب کرم پودر مناسب و تاثیر آن در زیرسازی آرایش صورت

کرم پودر یکی از مهم ترین لوازم آرایشی است که نقش بسزایی در داشتن پوستی بی عیب و نقص ایفا می کند. در نظر داشته باشید که اگر کرم پودر مناسب پوست خود را به درستی انتخاب نکنید، ممکن است نتیجه برعکس به همراه داشته باشد.

ابتدا پوست خود را بشناسید و سپس کرم پودر مناسب آن را تهیه نمایید. برای مثال اگر شما پوست چربی دارید، از کرم پودرهای فاقد چربی استفاده کنید. اگر پوستتان خشک است، کرم پودرهایی که بافتی کرمی دارند، گزینه مناسبی هستند.

اگر پوست مختلطی دارید، هم زمان از کرم پودرهای مناسب پوست خشک و چرب استفاده نمایید و از کرم هایی که حاوی مواد نرم کننده و چربی هستند، خودداری کنید.

به یاد داشته باشید که افراد با پوست حساس نباید از کرم پودرهایی که حاوی الکل، اسانس و عطر هستند، استفاده کنند؛ زیرا این مواد باعث تحریک پوست می شوند. همچنین از محصولاتی که دارای پارافین و روغن های نفتی هستند، اجتناب کنید.

آموزش زیرسازی آرایش صورت و تاثیر کرم پودر
آموزش زیرسازی آرایش صورت و تاثیر کرم پودر

 

زیرسازی آرایش چشم

از آنجا که بیشترین آرایش مربوط به چشم هاست؛ به همین دلیل زیرسازی آرایش پوست اطراف چشم، از اهمیت بالایی برخوردار است.
برای انجام زیرسازی آرایش چشم ها، نکات زیر را به ترتیب انجام دهید:

ابتدا صورت خود را با آب سرد بشویید تا پوست منقبض شود، سپس پوست خود را به آرامی با حوله خشک نمایید. سپس از کرم آبرسان و مرطوب کننده استفاده نمایید.

با استفاده از یک کانسیلر، لک، قرمزی و تیرگی اطراف چشم را می توان پوشاند. کانسیلر انتخابی خود را یک درجه روشن تر از پوست خود انتخاب نمایید.

به کمک پدهای بهداشتی مناسب یا بیوتی بلندرها، کرم پودر را بر روی پوست بزنید. در نهایت پس از خشک شدن کرم ها بر روی چشم، حال می توانید بر اساس فرم چشمتان، آرایش مناسب با چشم خود را انجام دهید.

استفاده از کانسیلر مناسب

کاربرد کانسیلر صورت این است که اگر از سیاهی و گودی زیر چشم خود رنج می برید، به کمک آن به خوبی می توانید این مشکل را حل کنید. کانسیلر با خاصیت پوشانندگی بالا، تیرگی زیر چشم و چروک های آن را محو می کند و سطح پوست چشم شما را به صورت یکدست و یکنواخت خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که پس از زدن کانسیلر، از پودرفیکس استفاده نمایید تا کانسیلر در چروک های پوستی جمع نشود.

آموزش زیرسازی آرایش صورت و تاثیر کانسیلر روی پوست
آموزش زیرسازی آرایش صورت و تاثیر کانسیلر روی پوست

 

حتما بخوانید: کاربرد کانسیلر صورت در آرایش!

تثبیت آرایش با فیکساتور

استفاده از فیکساتور آرایش صورت، در مرحله پایانی بر روی آرایش مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان تثبیت کننده آرایش شناخته می شود. برای این که آرایشی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید، حتما در ابتدای آرایش از پرایمر و در انتهای کار از فیکساتور صورت استفاده کنید. فیکساتور دوام و ماندگاری آرایش شما را بالا می برد.

در کل دو نوع فیکساتور وجود دارد، فیکساتور پودری و مایع. فیکساتورها مانع از ایجاد چسبندگی بر روی صورت می شوند و حتی تعریق پوست را متوقف می کنند.

برای استفاده از فیکساتور صورت تنها کافیست آن را از فاصله 20 سانتی متری بر روی صورت اسپری کنید و اسپری را در جهت نوشتن حروف T و X روی صورت خود به حرکت درآورید. بدین ترتیب آرایش شما دوام بیشتری پیدا می کند.

 آموزش زیرسازی آرایش صورت و تاثیر استفاده از اسپری فیکساتور صورت
آموزش زیرسازی آرایش صورت و تاثیر استفاده از اسپری فیکساتور صورت

 

سوالات متداول

آیا استفاده از پرایمر باعث کم تر شدن تعریق پوست می شود؟ 

پرایمر به دلیل خاصیت قابض کنندگی که دارد، منافذ پوست را به خوبی کوچک و حتی مسدود می کند، به همین دلیل از تعریق پوست جلوگیری خواهد کرد.

آیا زیرسازی آرایش عروس با آرایش های روزمره متفاوت است؟

میکاپ یا آرایش عروس نسبت به آرایش‌های دیگر تفاوت‌های زیادی دارد. باکیفیت بودن زیرسازی آرایش عروس نقش ویژه‌ای در آرایش آن دارد و می‌توان به جرات گفت در راضی بودن از نتیجه میکاپ تأثیرگذار است.

زیرسازی آرایش عروس نسبت به آرایش های دیگر که در روزمره انجام می دهیم، قطعا متفاوت است. همچنین کیفیت لوازم آرایش انتخابی و مرغوبیت آن بسیار مهم است.

سخن آخر

همان طور که گفته شد، برای داشتن یک آرایش صورت حرفه ای، لازم است تا قبل از آرایش، صورت خود را به خوبی بشویید و سپس به پاکسازی و لایه برداری آن بپردازید تا آرایش جذاب تری داشته باشید.

انتخاب یک پرایمر مناسب و باکیفیت می تواند به زیرسازی آرایش صورت شما کمک کند و منافذ باز پوستی را به خوبی بپوشاند. در این مطلب سعی کردیم به تکنیک های زیرسازی آرایش صورت برای یک میکاپ بی نقص بپردازیم.

آیا شما برای زیرسازی آرایش صورت خود از پرایمر صورت استفاده می کنید؟

به نظر شما بهترین نوع پرایمر صورت چه برندی است؟

امتیاز این نوشته
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا