آموزش

7 اشتباهی که در زمان استفاده از کانسیلر نباید انجام دهید!

اشتباهات گوناگونی در زمان استفاده از کانسیلر وجود دارد که باعث آسیب به پوست و درست جلوه ندادن پوست می شود.

امروزه خانم ها با استفاده از کانسیلر تمام لک ها و جوش های صورت خود را محو می کنند. کانسیلر یک محصول حرفه ای برای آرایش به شمار می رود که به وسیله آن نه تنها سیاهی و تیرگی دور چشم، بلکه چروک های سطحی و جوش های ریز را هم محو می کند.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

اما بهتر است بدانید که استفاده غلط از این محصول امکان دارد که آرایش شما را حالت کیکی نشان دهد و جوش های صورتتان را بیش تر نمایان کند. ما در ادامه می خواهیم 7 مورد از اشتباهات رایج هنگام استفاده از کانسیلر را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادمه با ما همراه شوید.

 

آماده سازی قسمت مورد نظر قبل از استفاده از کانسیلر

محدوده پوست دور چشم ما از دیگر ناحیه های پوستی صورت حساس تر بوده و نیاز به مراقبت و توجه بیش تری دارد. آبرسانی و استفاده از مرطوب کننده مناسب از مواردی است که شما باید به آن اهمیت دهید. به همین دلیل توصیه می شود قبل از استفاده از کانسیلر برای دور چشم ابتدا از یک کرم مرطوب کننده یا پرایمر مرغوب استفاده کنید؛ همچنین، در قسمت گوشه داخلی چشمتان از یک کرم با رنگ مناسب استفاده نمایید تا این روشنایی قبل از استفاده از کانسیلر بیش تر شود.

 

استفاده از کانسیلر برای چشم

 

تطابق پوست قبل از استفاده از کانسیلر

در بعضی موارد ممکن است شما به 2 یا چند کانسیلر احتیاج داشته باشید؛ مثلا، از کانسیلری که برای پوشاندن تیرگی دور چشمتان استفاده می کنید با کانسیلری که برای محو کردن یک جوش استفاده می کنید فرق داشته باشد. جدا از رنگ پوستی شما، تیرگی زیر چشم اصولا به خاطر وجود رنگ بنفش در زیر چشم است که باید از کانسیلرهایی با رنگ هلویی یا نارنجی استفاده نمایید.

یک روش دیگر این است که کانسیلر مخصوص زیر چشمتان را با کانسیلری که برای یکنواختی پوست استفاده می کنید، با هم ترکیب نمایید. برای این کار می توانید از انگشت حلقه خود کمک بگیرید.

نکته مهمی که در این عمل وجود دارد، استفاده از کانسیلر فقط برای محدوده دور چشم است. شما نباید پایین تر از محدوده دور چشمتان بروید چون اگر چشمان تیره ای داشته باشید این کار باعث بزرگ و درشت جلوه دادن چشم هایتان می شود.

 

بافت پوست در استفاده از کانسیلر

توجه داشته باشید که جدا از رنگی که برای کانسیلر خود استفاده می‌کنید، بافتی که ارائه می‌دهد نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال اگر برای پوشاندن یک نقطه، کانسیلر را مستقیما بر روی پوست مورد استفاده قرار دهید ممکن است این نقطه براق و روشن شده و باعث جلب توجه بیشتر شود.

جدا از رنگی که برای کانسیلر خود استفاده می کنید، بافت آن نیز بسیار مهم است. یعنی اگر برای محو کردن یک نقطه کانسیلر را مستقیم بر روی پوست خود قرار دهید احتمالا این نقطه حالتی براق و روشن پیدا خواهد کرد.

توصیه می کنیم قبل از استفاده از کانسیلر حتما یک لایه نازکی از مرطوب کننده و یا کرم پودر را بر روی قسمتی که جوش یا لک وجود دارد بزنید.

شما می توانید برای قسمت زیر چشم از کانسیلر های مایع یا مدل کرمی کمک بگیرید و برای پنهان سازی لک های صورت از کانسیلری با بافت غلیظ‌تر استفاده نمایید.

 

استفاده از کانسیلر برای سیاهی زیر چشم

 

واکنش سریع در پوست

اگر شما جوش یا لکی بزرگ بر روی صورتتان دارید و می‌خواهید آن را پنهان کنید، استفاده از یک کانسیلر با رنگ کمی روشن‌تر از رنگ پوستتان بهترین گزینه می باشد. به طور کلی رنگ‌های روشن موجب جلب توجه در چشم شده و رنگ‌های تیره تر اثری برعکس دارند. شما با استفاده از یک کانسیلر اصلاح رنگ سبز می‌تواند به از بین بردن قرمزی پوست خود کمک کنید.

 

پوسته پوسته شدن پوست

زمانی که تصمیم به محو کردن جوش‌های خود را دارید، محصولات مورد استفاده معمولا موجب خشکی پوست در اطراف لک یا جوش صورتتان می شود. به همین دلیل شما باید قبل از استفاده از کانسیلر حتما پوست ناحیه مورد نظر خود را به خوبی مرطوب کرده باشید.

با استفاده از یک پارچه نرم و گرم به آرامی می توانید پوسته‌های به وجود آمده را از صورت خود جدا کنید و یک قطره از روغن جوجوبا یا هسته انگور را برای آبرسانی فوری و بهتر شدن لک بر روی پوست خود قرار دهید. روغن را به خوبی بر روی پوست بمالید تا استفاده از کانسیلر برایتان راحت تر باشد.

 

دقت در انتخاب براش کانسیلر

برای استفاده از کانسیلر از یک براش کاملا باریک استفاده کنید. با تمرین کردن می توانید به بافت مورد نظر خود دست پیدا کنید. این نکته را در نظر بگیرید که همه براش‌های کانسیلر یکسان نیستند و بعضی از آنها حتی برای نقاط خاصی از صورت طراحی شده اند.

 

ثابت کردن پوست قبل از استفاده از کانسیلر

پودرهای تثبیت کننده آرایش باید روی همه قسمت‌های صورت زده شود نه فقط روی جوش یا لک. استفاده از پودر به تنهایی بر روی لک، باعث افزایش ارتفاع و صاف به نظر رسیدن آن ناحیه می شود. این کار بافت پوست را مصنوعی جلوه داده و بر روی آرایش شما تاثیر بدی خواهد داشت. شما به وسیله کرم پودر می توانید تمام سطح پوستتان را یک دست کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا