معرفی محصول

تقویت مژه در خانه | معرفی بهترین تقویت کننده برای پرپشت شدن مژه ها

چطور مژه هامو پرپشت کنم؟

تقویت مژه در خانه با روش های گیاهی
روش های تقویت مژه در خانه

تقویت مژه در خانه، یکی از راهکارهای ساده برای داشتن مژه های پرپشت و بلند است که زیبایی چشمان شما را دوچندان می کند و سبب گیرا و نافذ به نظر رسیدن چشم ها خواهد شد. امروزه لوازم آرایشی بسیاری مانند فر مژه، ریمل و مژه مصنوعی وجود دارد که ظاهر مژه ها را پرپشت جلوه می دهد.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

اما راهکارهای بهتری نیز وجود دارد تا بتوانید بدون استفاده از لوازم آرایشی، مژه هایی پر و بلند داشته باشید. شما می توانید با استفاده از محصولات طبیعی و گیاهی، به راحتی و در خانه مژه های خود را تقویت کنید. با تقویت مژه ها، به مرور ریشه مژه تقویت شده و باعث رشد تارهای مژه جدید خواهد شد. در این صورت، شما به صورت طبیعی مژه هایی حجیم و بلند خواهید داشت و می توانید با کمی از لوازم آرایشی مژه، حجم و بلندی مژه هایتان را چند برابر کنید.

در ادامه این مطلب، با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا به بررسی روش های آسان، ارزان و طبیعی برای تقویت مژه ها در خانه بپردازیم.

تقویت مژه در خانه با محصولات گیاهی
تقویت مژه ها برای داشتن مژه های پرپشت

روند رشد مژه ها

احتمالا برای شما نیز پیش آمده که در زمان بیدار شدن از خواب یا بعد از شستن صورت، یک یا دو تار مژه بر روی گونه هایتان، مشاهده کنید. جالب است بدانید که مژه های شما مثل موهای سر ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی می باشد و مانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه نیز مشخص می باشد.

حتما بخوانید: چطوری از مژه مصنوعی استفاده کنیم؟

به طور میانگین، بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی وجود دارد. همچنین روند رشد مژه ها نیز با آناژن شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز زمان می برد تا هر تار مژه نهایتا تا ۱۰ میلی متر بلند شود

به مرحله بعدی که رشد مژه ها متوقف می شود و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله کاتاژن می گویند و اگر در این مرحله، مژه های شما بریزند، 2 تا 3 هفته زمان می برد تا تار مژه جدیدی جایگزین آن شود. همچنین،در مرحله بعدی، یعنی تلوژنتا، معمولا بیش از ۱۰۰ روز طول می کشد تا تار مژه  جدیدی رشد کند.

تقویت مژه در خانه و روش های آن
معرفی روش های خانگی تقویت مژه

علت ریزش مژه ها چیست؟

ریزش تارهای مژه ها تا حدی طبیعیست و با رشد تارهای مژه جدید، جایگزین می شود. اما اگر تعداد ریزش تارهای مژه بیشتر شود، ممکن است دلایلی داشته باشد که باید برای درمان و حل آن مشکل، قدم بردارید.

از رایج ترین دلایل ریزش مژه ها عبارتند از:

تقویت مژه در خانه و روش های تمیز کردن مژه ها
علت ریزش مژه ها و کم پشت بودن مژه ها

تقویت مژه و چندین روش خانگی!

شما می توانید به راحتی و در منزل، با استفاده از محصولات طبیعی و گیاهی، مژه های خود را پرپشت کنید. مواد مورد نیاز برای تقویت ریشه مژه ها، بدون هیچ گونه آسیب و کاملا در دسترس هستند و به همین علت، مناسب برای تقویت مژه ها در خانه می باشند.

تقویت مژه در خانه با روغن های گیاهی
روش های گیاهی با روغن های طبیعی برای تقویت مژه در خانه

روغن کرچک

روغن کرچک، یک روغن طبیعیست که از بذر لوبیا به دست می آید و می تواند باعث تقویت فولیکول های تارهای مژه و محرک رشد تار مژه های جدید شود. برای استفاده از روغن کرچک، کافیست قبل از خواب، مقداری پنبه یا برس مژه تمیز را به روغن آغشته کرده و به آرامی از ریشه تا نوک مژه ها بزنید و صبح، آنها را آبکشی کنید. شما می توانید، هر شب این کار را تکرار کنید.

حتما بخوانید: هر آنچه که باید درباره ریمل ها بدانید!

روغن زیتون

این روغن فوق العاده، غنی از اسید اولئیک و ویتامین E می باشد که سبب ضخیم شدن تارهای مژه ها خواهد شد. همچنین، روغن زیتون می تواند آلودگی و مواد آرایشی باقی مانده بین تارهای مژه ها را نیز به خوبی تمیز کند و سبب تیره تر شدن رنگ مژه ها هم خواهد شد. برای تقویت مژه ها به وسیله روغن زیتون، کمی پنبه یا برس تمیز ریمل قدیمی یا خشک شده تان را به روغن زیتون گرم شده آغشته کرده و هر شب قبل از خواب روی مژه ها بکشید و در نهایت صبح، چشم های خود را آبکشی نمایید.

تقویت مژه در خانه با روغن های طبیعی
روغن های طبیعی و گیاهی برای تقویت مژه در خانه

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا، غنی از ویتامین ,E, A, B-12 و C می باشد. ژل آلوئه ورا با آبرسانی و تغذیه مژه ها، روند رشد تارهای مژه ها را افزایش می دهد و جلوه ای پرپشت و حجیم در مژه ها ایجاد می کند.

برای استفاده از این ژل فوق العاده، آلوئه ورا را بشویید تا لاتکس و لزجی زیاد آن از بین برود.سپس مقداری از ژل آلوئه ورا را با انگشت یا برس مخصوص، به مژه ها آغشته کنید. در نظر داشته باشید که ژل آلوئه ورا را به ریشه مژه ها که نزدیک به قسمت داخلی چشم ها هستند نزنید تا سبب حساسیت چشمی نشود. بهتر است از ژل آلوئه ورا قبل از خواب استفاده کنید و صبح، آن را با آب گرم بشویید.

شما می توانید یک ماسک تقویت کننده بسیار موثر با آلوئه ورا تهیه کنید. کافیست مقداری ژل آلوئه ورا را با روغن جوجوبا به مقدار مساوی، به خوبی مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی مژه ها قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. شما می توانید هر دو روز یکبار، این کار را انجام دهید.

تقویت مژه در خانه و روش های کاربردی
تقویت مژه در خانه با روش های ساده و ارزان

چای سبز

چای سبز، غنی از فلاونوئیدها است که باعث تقویت مژه ها می شود. همچنین، چای سبز می تواند مژه های نازک را ضخیم و مستحکم کند. برای استفاده از این ماده فوق العاده، کافیست که مقداری از چای سبز را دم کنید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس پد پنبه ای را به چای سبز آغشته کرده و به مژه ها بزنید. در نظر داشته باشید که چای سبز نباید وارد چشم های شما شود و در این صورت، ممکن است سبب ایجاد حساسیت یا مشکلات چشمی شود. بنابراین، برای انجام این کار چشمان خود را کاملا ببندید و پد پنبه ای را غرق در چای سبز نکنید. تنها کافیست تا پد شما کمی با چای سبز نمناک شود.

تقویت مژه در خانه با محلول تقویت کننده سریتا
استفاده از محلول تقویت کننده سریتا برای تقویت مژه ها

بهترین روش برای تقویت مژه چیست؟

علاوه بر روش های خانگی، ارزان و ساده، راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که به صورت تخصصی باعث تقویت و افزایش استحکام مژه ها خواهد شد. یکی از بهترین محصولات برای تقویت مژه ها و ایجاد ظاهری پرپشت و حجیم در مژه ها، محلول تقویت کننده مژه سریتا می باشد. این محلول فوق العاده، موجب

افزایش استحکام و ضخامت تارهای مژه، رشد مجدد مژه ها، بازسازی و ترمیم کننده تارهای مژه­ های آسیب دیده، رطوبت رسانی به مژه ها و افزایش الاستیسیته مژه ها خواهد شد.

برای استفاده از محلول تقویت کننده سریتا، باید مژه ها را کاملا تمیز کنید تا هیچ گونه آلودگی یا مواد آرایشی روی آنها نباشد. در مرحله بعدی، برس آغشته به محلول را از محل رویش مژه ­های پلک بالا به سمت خارج  بکشید. یک بار در شب از محلول تقویت کننده مژه سریتا استفاده کنید. با توجه به طولانی بودن فاز ریزش مژه (تلوژن) در صورت نیاز و پس از رسیدن به رشد دلخواهتان، طی مراحل زیر مصرف محصول را کم کنید.

خرید محلول تقویت کننده مژه سریتا از سایت سین دخت
  • مرحله اول دوره مصرف: هر شب
  • مرحله دوم دوره مصرف: یک شب در میان
  • مرحله سوم دوره مصرف: دو بار در هفته پس از این مراحل و یک دوره استراحت (۱ ماه و نیم) برای تقویت مجدد مژه ها
تقویت مژه در خانه و روش های ساده و گیاهی
تقویت مژه در خانه با مواد طبیعی

تاثیر رژیم غذایی در پرپشت شدن مژه ها

تغذیه سالم، تاثیر زیادی در زیبایی و سلامتی پوست و موها دارد. بنابراین، برای داشتن مژه های پرپشت و تقویت آنها، باید مواد موردنیاز بدن را تامین کنید. پس حتما در رژیم غذایی خود پروتئین، آهن و بیوتین را بگنجانید. این مواد مورد نیاز بدن،  از طریق مواد غذایی وارد بدن شده و یا از طریق مکمل‌های خوراکی مانند قرص و کپسول تامین می شوند.

حتما بخوانید: تکنیک های ریمل زدن حرفه ای که احتمالا نمی دانستید!

  • ماهی سالمون
  • تخم مرغ
  • آجیل
  • اسفناج
  • آووکادو
  • قارچ
  • غلات کامل
  • سیب زمینی شیرین
تقویت مژه در خانه برای داشتن مژه های پرپشت
راهکارهای تقویت مژه برای حجیم کردن مژه ها

سخن آخر

برای تقویت مژه در خانه، راهکارهای ساده و آسانی وجود دارد که می توانید با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی و لوازم قابل دسترس، مژه های خود را حجیم و پرپشت کنید. در این مقاله، چند مورد از روش های تقویت مژه در خانه را توضیح دادیم.

امیدواریم که پس از خواندن این مطلب، بتوانید با استفاده از دستور تهیه ماسک های خانگی آسان و ارزان تقویت کننده، با تقویت ریشه مژه ها، جلوه ای پرپشت و حجیم در مژه های خود ایجاد کنید. همچنین، می توانید با استفاده از محلول تقویت مژه سریتا، سرعت رشد و تقویت مژه های خود را افزایش دهید.

شما از کدام روش برای تقویت مژه های خود استفاده می کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

4/5 - (4 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا