مراقبت و بهداشت

وزی مو | رفع وزی مو با روش های شگفت انگیز!

وزی مو به دلیل استفاده بی رویه از سشوار و اتو مو رخ می دهد. به وسیله محصولات مراقبت از مو به راحتی می توانید موهایی زیبا و سالم داشته باشید.

آیا از وزی موی خود احساس بدی دارید؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که برای از بین بردن وزی مو چه باید کرد؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

امروزه، بیشتر افراد به دلیل استفاده زیاد از لوازم حرارتی همچون اتو مو یا سشوار، دچار خشکی و وزی مو می شوند. وز بودن موها، سبب ایجاد جلوه ای ناخوشایند و نامرتب در موها خواهد شد.

رعایت برخی نکات و مصرف مواد غذایی سالم، می تواند به شما در بهبود سلامت مو کمک کند. برای درمان و جلوگیری از این اتفاق، راه های زیادی وجود دارد که در مجله سین دخت در ادامه به آن می پردازیم.

وزی مو سبب ایجاد جلوه ای نامناسب در موها
وزی مو سبب ایجاد جلوه ای نامناسب در موها

 

چرا دچار خشکی و وزی مو می شویم؟

دو دلیل اصلی برای وز شدن موها وجود دارد، یکی از آنها خشکی مو و دیگری آسیب رساندن به موهاست. برای داشتن موهای سالم و نرم، لازم است تا از آن به خوبی مراقبت کنید.

موهای سالم، همیشه هیدراته هستند؛ به همین دلیل، رطوبت رسانی به موها و رسیدگی به آن از مواردی است که باید به آن توجه کنید. مرطوب نبودن مو در طولانی مدت، سبب آسیب به موها می شود که در نهایت موهایتان حالتی وز و شلخته پیدا خواهد کرد.

 

دلایل وز شدن موها چیست؟

نرم و لطیف بودن موها، یکی از مواردی است که در زیبایی و جذابیت چهره شما بسیار تاثیر گذار است. برای داشتن موهای سالم و لطیف، باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آن می پردازیم.

شستن موها با آب داغ سبب وزی مو

درست است که دوش گرفتن با آب داغ، سبب ایجاد حس آرامش در شما می شود؛ اما باید این را در نظر بگیرید که این کار، سبب آسیب رسیدن به موها خواهد شد.

استفاده از آب داغ، سبب ایجاد آسیب به پوست و مو می شود و چربی طبیعی موها را از بین می برد. چربی طبیعی، موهای شما را براق و مرطوب می کند.

تاثیر شستن روزانه موها در وزی مو

مصرف شامپوهای قوی، تعادل چربی طبیعی مو را به هم می زند و موها را به تدریج کدر، خشک و وز می کند. برای رفع وزی مو، باید از شستن روزانه موها بپرهیزید. برای درمان وزی موها می توانید از انواع ماسک مو و شامپوهای آبرسان استفاده کنید. بهتر است بدانید که شستن موها دو تا سه بار در هفته، کافیست.

وزی مو به دلیل شسن بیش از حد موها
وزی مو به دلیل شستن بیش از حد موها

 

استفاده از حالت دهنده های ضعیف

اگر موهایتان به سرعت وز می شود و حالت خود را از دست می دهد، باید از نگهدارنده های قوی تر استفاده استفاده کنید. مدت اثر این گونه محصولات به جنس موی شما بستگی دارد. برای درمان کردن وزی موها، لازم است تا علاوه بر استفاده از یک آبرسان مو، از یک اسپری حالت دهنده کمک بگیرید.

این اسپری ها، هم به رفع خشکی مو کمک می کنند و هم خاصیت نرم کنندگی دارند. همچنین می توانید تنها از یک اسپری مو چندکاره برای رطوبت رسانی و تغذیه موها استفاده کنید.

خشک کردن موها با حوله زبر

خشک کردن و پیچیدن موها به وسیله حوله زبر، سبب از بین رفتن رطوبت مو خواهد شد. اهمیت دادن به موها و استفاده از حوله های نرم و لطیف، می تواند از خشکی و وز شدن موها جلوگیری کند.

شانه کردن موها پس از حمام

افرادی که موهای مجعد و فری دارند، معمولا مجبور می شوند تا پس از حمام موهای خود را شانه کرده تا از گره خوردن آن جلوگیری کنند.
اگر موهای مجعد و فری دارید، از نرم کننده ها یا ماسک موهای قوی در حمام استفاده کنید.

اگر موهایتان فر و مجعد است، برای جلوگیری از ایجاد گره در موها، از نرم کننده های قوی استفاده کنید. به این صورت که در حمام موهای خود را شانه کنید و پس از آن، این کار را انجام ندهید. شانه زدن موها را به آرامی انجام دهید تا از کشیده شدن و شکنندگی موها جلوگیری شود.

وزی مو و شانه کردن موها پس از حمام
وزی مو و شانه کردن موها پس از حمام

 

تاثیر رنگ کردن پی در پی موها در وزی مو

برای از بین بردن خشکی و وزی موها، لازم است تا از رنگ و دکلره کم تر استفاده کنید. حتی اگر موهایی سالم و زیبا داشته باشید، به دلیل قرار گرفتن موها در معرض مواد شیمیایی، موهایتان به شدت آسیب می بینند.

نوک گیری کردن موها

معمولا موهای موخوره دار و شکننده، به سرعت وز می شوند. در نظر داشته باشید که هر چه موخوره مدت بیشتری بر روی موهایتان باقی بماند، احتمال آسیب دیدگی ساقه موها بیشتر خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل لازم است تا به صورت مرتب موهای خود را کوتاه کنید.

وزی مو در اثر نوک گیری نکردن موها
وزی مو در اثر نوک گیری نکردن موها

 

تاثیر فصل های سال در وزی موها

در فصل های سرد سال، موها به دلیل نداشتن رطوبت، بسیار خشک و وز می شوند، به همین دلیل توصیه می شود از محصولات هیدراته مو استفاده کنید. این محصولات در درمان وزی موها بسیار موثرند.

کراتین کردن و صاف کردن موها با مواد شیمیایی

تمامی مواد صاف کننده که با عنوان های مختلف کراتینه در بازار وجود دارند، آسیب های خیلی جدی به بافت موهای شما می زنند. غیر از برخی سالن های آرایشی که از مواد درجه یک و استاندارد استفاده می کنند. این روش ها معمولا موقتی است، پس حواستان باشد، گول تبلیغات الکی را نخورید.

استفاده از سشوار و اتو مو با حرارت زیاد و به طور مکرر

استفاده زیاد از لوازم برقی حالت دهنده مو با حرارت زیاد، سبب ایجاد موخوره و وزی موها خواهد شد. سعی کنید مدام و پشت سر هم از اتو مو استفاده نکنید. قبل از استفاده از اتو مو و سشوار، از لوازم محافظت از مو مانند سرم مو و سرم های دوفاز استفاده کنید تا موهایتان آسیب نبیند.

وزی مو به دلیل استفاده زیاد از سشوار و اتو مو
وزی مو به دلیل استفاده زیاد از سشوار و اتو مو

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید اتو مو و نکات مهم در مورد آن!

محصولات مناسب برای مراقبت از موها در داخل حمام

پس از شستن موها با شامپوی مناسب با مو، لازم است که برای تغذیه ساقه موها و جلوگیری از خشک شدن آن از ماسک موهای داخل حمام و یا نرم کننده ها استفاده کنید.

ماسک موهای مناسب، معمولا سبب نرمی و لطافت موها می شوند و از خشکی و وزی مو جلوگیری می کنند. با خرید ماسک موی سریتا بیوتی، موهایی نرم و لطیف خواهید داشت. این ماسک مو با داشتن روغن آرگان، سبب ترمیم موهای آسیب دیده خواهد شد.

ویژگی های ماسک موی سریتا بیوتی مناسب موهای خشک و آسیب دیده:

  • حالت دهنده و ترمیم کننده موها
  • مناسب موهای خشک و آسیب دیده
  • حجم دهنده و احیا کننده موها
  • حاوی روغن آرگان
  • نرم کننده و شاداب کننده موها
  • استحکام بخش موهای نازک و کم حجم

 

بهترین محصولات برای محافظت از موها بعد از حمام

زمانی که برای خشک کردن و یا حالت دادن به موهای خود از سشوار و اتو مو استفاده می کنید، لازم است تا از محصولات مراقبتی بعد از حمام استفاده نمایید. این محصولات سبب جلوگیری از آسیب به موها می شوند.

محصولات مراقبت از مو بعد از حمام شامل:

  • انواع اسپری مو
  • کرم مو
  • لوسیون مو
  • روغن های مراقبتی مو
  • ماسک مو بعد از حمام

اسپری شیر مو زی موی Zi Moi مناسب موهای خشک و وز 200 میل، موهای شما را نرم می کند و همچنین با خاصیت ضد موخوره، ترمیم کنندگی و مرطوب کنندکی موهای شما را نرم و خوش حالت می کند.

در ترکیبات این شیر مو از اکسیرهای نرم کننده برای شانه پذیری بهتر موها استفاده شده است. پس از استفاده از این محصول، احساس چربی یا سنگینی بر روی موهای خود نخواهید داشت. این شیر مو، با ترکیبات ویژه خود، سبب ابریشمی شدن موها خواهد شد و موهای شما را براق و درخشان می کند.

با خرید اسپری شیر مو زی موی Zi Moi مناسب موهای خشک و وز 200 میل می توانید از ایجاد وزی موها جلوگیری کنید.

ویژگی های اسپری شیر مو زی موی Zi Moi مناسب موهای خشک و وز 200 میل:

  • نرم کننده و رطوبت رسان
  • ترمیم کننده مو
  • ضد موخوره
  • براق کننده و درخشان کننده موها
  • عدم ایجاد سنگینی و چربی در موها

 

کمبود چه ویتامین هایی باعث وز شدن موها می شود؟

ویتامین ها برای مراقبت از مو و سلامت آنها، بسیار مفید هستند. از عوارض کمبود ویتامین در بدن می توان به مشکلاتی همچون وزی، خشکی موها و ریزش مو اشاره کرد.

استفاده از کلاژن برای درمان خشکی و وزی مو

مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است. کلاژن، پیش ساز تولید کراتین طبیعی در بدن انسان است. غذاهایی که سرشار از کلاژن هستند، در بدن ما تبدیل به کراتین می شوند و به رشد سالم مو و فولیکول آن کمک می کنند.

قرص بیوتین برای درمان خشکی و وزی موها

بیوتین نوعی از ویتامین B است و مسئولیت حفظ سلامت پوست سر را بر عهده دارد. کمبود بیوتین، سبب ایجاد خشکی مو، خارش پوست سر و ضعیف شدن موها شده و باعث می شود تا مو حالتی شکننده و خشک پیدا کند.

رفع وزی مو با مصرف مواد غذایی سالم و ضروری
رفع وزی مو با مصرف مواد غذایی سالم و ضروری

 

استفاده از ویتامین های E، C و A برای رفع خشکی موها

برای داشتن موهای سالم، لازم است تا در رژیم غذایی خود از انواع ویتامین ها استفاده نمایید. این ویتامین ها برای کمک به حفظ سلامت پوست و مو بسیار لازم است و در تولید کلاژن نقش بسزایی دارند.

استفاده از آهن، امگا 3 و سیلیس

استفاده از سیلیس سبب درخشندگی، تقویت، ضخامت مو و حتی کاهش خشکی موها می شود. کمبود آهن نیز، مشکلی است که باعث خشکی و ریزش مو شده و باعث می شود تا فولیکول های مو به درستی عمل نکنند.

اسیدهای چرب امگا 3 روغن های سالمی هستند که در غذاها به صورت طبیعی وجود دارند. این روغن طبیعی و مهم در غذاهایی همچون دانه کتان، سویا و گردو به وفور یافت می شود.

 

سخن آخر

همان طور که گفته شد داشتن رژیم غذایی سالم و مغذی، سلامتی و زیبایی موهای شما را تضمین می کند. به طور کلی برای درمان و حفظ سلامت موها، علاوه بر موارد گفته شده، لازم است تا از محصولات مراقبتی مو شامل انواع ماسک مو، سرم های تقویتی مو، استفاده نمایید.

اگر برای حالت دادن به موها از لوازم حرارتی همچون اتو مو و سشوار استفاده می کنید، حتما محصولات مراقبتی مو بعد از حمام را، در اولویت روتین مراقبت موی خود قرار دهید. در این مطلب سعی کردیم رفع وزی مو با روش های شگفت انگیز را برایتان شرح دهیم.

شما برای رفع وزی مو، چه راهی را پیشنهاد می کنید؟

به نظر شما کدام یک از محصولات مراقبتی از مو، کیفیت بهتری دارد؟

امتیاز این نوشته
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا