مقالات

تستر ادکلن چیست؟ (هرآنچه باید بدانید)

تستر ادکلن؛ نمونه ای محبوب از ادکلن های اصل (به روز شده در 1400/07/26)

تستر ادکلن چیست، چطور می توان ادکلن تستر اصل خرید، فرق ادکلن تستر با ادکلن معمولی در چیست؟ آیا ادکلن تستر همان ادکلن یا عطر اوریجینال یا اصل است؟ ادکلن تستر اصل را چگونه از ادکلن تستر تقلبی تشخیص دهیم؟ این ها پرسش هایی است که همواره خریداران عطر و ادکلن با آن مواجه بوده اند!

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

در این مقاله از مجله سین دخت می خواهیم اطلاعات و راهنمایی کامل درباره ادکلن تستر در اختیارتان بگذاریم.

و همین طور به پرسش های شما درباره ادکلن تستر پاسخ می دهیم تا به راحتی عطر و ادکلن خریداری نمایید و از خرید خود لذت ببرید! با سیندخت همراه باشید تا از ادکلن تستر هر آنچه باید بدانید،‌ با شما در میان بگذاریم.

اگر هم می خواهید لیست قیمت ادکلن تستر را با تخفیف فوق العاده مشاهده کنید، می توانید به فروشگاه سین دخت سری بزنید.

بیشتر بخوانید:

پرکاربردترین اصطلاحات عطر و ادکلن  

همه چیز درباره بادی اسپلش

تستر ادکلن
تستر ادکلن و انواع ادکلن را باید از فروشگاه های معتبر خریداری کرد.

ادکلن تستر چیست؟

ادکلن تستر نمونه ادکلن های اصل است. درحقیقت، ادکلن تستر نمونه ای از ادکلن هایی محسوب می شود که شرکت سازنده عطر در اختیار فروشندگان قرار می دهد تا اگر خریداران بخواهند عطر مورد پسند خود را تست کنند بتوانند از نمونه ادکلن تستر، به راحتی، رایحه آن عطر را استشمام کنند و ادکلن خود را با اطمینان بخرند.

درکل، ادکلن تستر برای فروش نیست، اما امروزه در اغلب کشورها به ویژه خاورمیانه، شرق اروپا و حتی آمریکا ادکلن های تستر به فروش می رسند. علت این امر هم افزایش قیمت عطر و ادکلن در دنیاست.

ترکیب ادکلن تستر (مواد تشکیل دهنده عطر) هیچ فرقی با ترکیب ادکلن معمولی و اصل ندارد، همه مواد و ترکیبات درون عطر یا ادکلن اوریجینال در ادکلن تستر نیز وجود دارد و بیشترین تفاوت ادکلن تستر با ادکلن های دیگر در شکل و ظاهر رسمی بسته بندی ادکلن یا عطر است.

درحقیقت، کارخانه های تولید عطر و ادکلن با عرضه ادکلن تستر تلاش می کنند خریداران عطر را اغوا یا ترغیب کنند که محصول آنها را خریداری نمایند. اغلب ادکلن های تستر شرکت های عطرسازی در یک طرح و اندازه ساخته می شوند.

 

اسپری تستر ادکلن
تستر ادکلن گاهی نسبت به ادکلن اصل از غلظت بیشتر برخوردار است.

اهمیت انتخاب رایحه ادکلن تستر

ادکلن ها رایحه های متنوع دارند و شما می توانید بر اساس سلیقه و رایحه مورد نظر، ادکلن خود را انتخاب نمایید. عطر و رایحه ها، قدرتی عجیب دارند و روی احساسات فرد بسیار تأثیرگذار هستند.

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که حس کنید، افرادی که رایحه مطبوع و بویی خوش از خود به جا می گذارند، جذابیت و زیبایی بیشتری برای شما دارند؛ زیرا مغز انسان رایحه ها را در خود ذخیره می کند و اگر همان بو را جای دیگری استشمام کنید، حالتی نوستالژی برای شما به وجود می آورد. به همین دلیل خرید ادکلن جیبی خوشبو و خوش رایحه می تواند، حسی فوق العاده در مخاطب شما ایجاد کند.

با استشمام رایحه های متنوع، حس و حالی متفاوت به شما دست خواهد داد؛ بنابراین، انتخاب یک ادکلن مناسب با بویی دلنشین بسیار حائز اهمیت است. ادکلنی که شما انتخاب می کنید و از آن استفاده می نمایید، بیانگر تیپ شخصیتی شما و حس و حال درون شماست؛ به همین دلیل رایحه ای را انتخاب کنید که برازنده شما باشد.

ادکلن ها با رایحه های مختلف تولید می شوند. هنگام خرید حتماً ماندگاری ادکلن و خط بوی آن را در نظر بگیرید.

مزیت ادکلن تستر چیست؟

اگر قیمت عطر یا ادکلن مورد نظرتان بسیار گران است، ادکلن تستر می تواند بهترین گزینه محسوب شود؛ چراکه نمونه اصل ادکلن خود را با قیمتی مناسب خریداری می کنید. ادکلن تستر حاوی 100 درصد عطر اصلی است که به صورت (Eau de Toilette) ادو تویلت یا ادو پرفیوم (Eau De Perfume) EDP عرضه می شود.

ادکلن تستر یا ادکلن نمونه با هزینه کمتری بسته بندی می شود. همین امر هم روی کاهش قیمت ادکلن تستر اثرگذار است. درکل، قیمت ادکلن های تستر در مقایسه با ادکلن معمولی کمتر است، اما آنچه اهمیت دارد مایع درون شیشه عطر یا ادکلن شماست که در نمونه تستر آن با غلظت بیشتر و کیفیت بسیار خوب وجود دارد.

مزایای ادکلن تستر در یک نگاه:

  • قیمت مناسب تر ادکلن تستر نسبت به ادکلن معمولی
  • برخورداری از 100 درصد رایحه عطر یا ادکلن (کیفیت عالی)
  • اندازه کوچک تر و قابل حمل ادکلن تستر
عکس بسته بندی ادکلن تستر
تصویر بسته بندی ادکلن تستر

 

چگونه ادکلن تستر را از ادکلن معمولی تشخیص دهیم؟

ادکلن تستر از لحاظ ظاهری با ادکلن معمولی تفاوت دارد. ظاهر ادکلن تستر ساده تر است و در جعبه ای ساده به رنگ قهوه ای یا سفید عرضه می شود.

تنها تفاوت ادکلن تستر با ادکلن معمولی در نوشته ای است که اغلب روی آن مشاهده می کنید: «Tester».
ادکلن تستر اغلب برچسبی دارد با عنوان «نمونه» یا «برای آزمایش». همان طور که پیش از این گفتیم اغلب ادکلن های تستر با اطلاعات کم عرضه می شوند و در جعبه مقوایی قهوه ای یا سفید قرار دارند.

بسته بندی غیر رسمی تستر ادکلن
تصویر بسته بندی ادکلن تستر که ظاهری غیررسمی دارد

 

چگونه ادکلن تستر اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

ادکلن تستر یا هر نوع ادکلن دیگر را توصیه می کنیم از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

بهترین پیشنهاد برای خرید ادکلن یا هر نوع محصول اصل، خریداری آن از مراکز عرضه معتبر است تا با خیالی راحت محصول خود را خریداری کنید.

سمپل عطر یا اشانتیون چه فرقی با تستر عطر یا ادکلن تستر دارد؟

تا این بخش از مقاله سیندخت بررسی کردیم که ادکلن تستر، از نظر ترکیبات عطر، هیچ تفاوتی با ادکلن معمولی و اوریجینال ندارد. شاید برایتان این پرسش به وجود آمده باشد که چرا شرکت های عطرسازی به جای تولید ادکلن تستر فقط از سمپل های ادکلن یا عطر استفاده نمی کنند؟ البته که می توانند از سمپل های عطر استفاده کنند، اما ادلکن های تستر همان طور که اشاره کردیم نیازی به بسته بندی های رسمی ندارند و در جعبه های مقوایی خیلی معمولی با اطلاعاتی کم عرضه می شوند.

سمپل های عطر در حجم های خیلی کم و اغلب در سایزهای 1.5 تا 2 میلی لیتر ارائه می شوند؛ برای مثال،‌ ممکن است از یک فروشگاه معتبر عطر بولگاری خریداری نمایید و فروشنده در کنار عطر بولگاری یک سمپل عطر از ورساچه در پاکت خرید شما قرار دهد تا شما را ترغیب کند عطر بولگاری را نیز خریداری نمایید.

تصویر سمپل ادکلن
تصویر سمپل یا اشانتیون عطر و ادکلن و تفاوت آن با ادکلن تستر

 

این سمپل ها رایحه ای مانند رایحه ادکلن اصلی دارند، اما برای فروش نیستند و تنها هدف از عرضه سمپل های عطر تبلیغات برای عطرها و محصولات جدید است.

چرا گاهی به نظر می رسد رایحه ادکلن تستر قوی تر و ماندگارتر است؟

درحقیقت، ادکلن تستر با عطر یا ادکلن های معمولی و اصل از لحاظ رایحه، پخش بو و ماندگاری هیچ گونه تفاوتی ندارد. اما گاهی برخی از شرکت های سازنده عطر با قوی تر کردن نت اولیه عطر تلاش می کنند خریدار یا مشتری بتواند رایحه عطر را بهتر استشمام کند و تمایل پیدا کند آن ادکلن را خریداری نماید. البته این مسئله را اغلب شرکت ها اعلام نکرده یا نپذیرفته اند، اما تجربه خریداران از ادکلن تستر نشان می دهد،‌ گاهی رایحه به طور قوی تر در ادکلن تستر وجود دارد.

ادکلن تستر با رایحه ای ماندگارتر
ادکلن تستر با رایحه ای قوی تر از ادکلن اوریجینال

 

دلایل دیگر برای پر فروش بودن ادکلن های تستر

همان گونه که اشاره کردیم اکثر کشورها به دلایل گران تر شدن قیمت عطر و مسائل مالیاتی تمایل بیشتری دارند که ادکلن تستر را برای فروش عرضه کنند. در ایران، قیمت مناسب، تقاضای بسیار و گاهی ارائه نشدن رایگان ادکلن تستر توسط عمده فروش های ادکلن و عطر موجب شده است ادکلن های تستر، بیشتر عرضه شوند.

ادکلن های تستر مختلف
تستر ادکلن رایحه ای مشابه ادکلن اصل دارد.

قیمت ادکلن تستر چقدر کمتر از ادکلن معمولی یا اصلی است؟

قیمت ادکلن تستر اغلب بین 10 تا 20 درصد از قیمت ادکلن اصلی کمتر است؛ بنابراین، نمی توان انتظار داشت که تفاوتی فاحش در قیمت ها مشاهده کرد. البته به نوع ادکلن هم بستگی دارد؛ این مبلغ از 10 درصد تا 60 درصد می تواند متغیر باشد.

ادکلن تستر چیست

 

ویژگی ظاهری تستر ادکلن

تسترها اغلب شیشه ای شبیه به ادکلن ها و عطرهای اصلی دارند. اما ازآنجاکه ادکلن تستر هستند، گاهی نسبت به نمونه اصلی متفاوت به نظر می رسند و کمی شیشه ادکلن تستر نسبت به اصلی کیفیت کمتری دارد.

شرکت های تولیدکننده عطر گاهی برای ایجاد تفاوت بین ادکلن های اصل و ادکلن های تستر تلاش می کنند تفاوت های ظاهری متفاوت روی ادکلن های تستر ایجاد کنند؛ برای مثال، جعبه اکثر تستر ادکلن ها به رنگ قهوه ای یا سفید است و ظاهری غیر رسمی دارد.

البته همان طور که پیش از این گفتیم عبارت tester not for sale یا فقط کلمه tester نیز حک شده است. تفاوت ظاهری دیگر ادکلن های تستر با نمونه اوریجینال، نبود کد کف جعبه در اغلب آنهاست.

آیا تستر ادکلن با رایحه ای متفاوت از اوریجینال تولید می شود؟

ازآنجاکه تسترها را نیز شرکت طراح خود ادکلن و عطر تولید می کند، رایحه ای دقیقاً مشابه ادکلن اوریجینال را دارند.
درحقیقت، به علت تولید تستر ادکلن در کمپانی سازنده عطر و ادکلن، تسترها هم اصل و اوریجینال هستند.

آیا ادکلن تستر با درب غیراصل یا بدون درب عرضه می شود؟

هم خیر و هم بله. درحقیقت، گاهی برخی از کمپانی های عطر و ادکلن برای ایجاد تفاوت میان تستر ادکلن با نسخه اوریجینال از درب پلاستیکی استفاده می کنند یا ادکلن تستر را بدون درب روانه بازار می کنند.

البته توجه داشته باشید تسترهای بدون درب هم کارتن استاندارد دارند و روی همه آنها واژه Tester یا Not For Sale درج شده است. درحقیقت، همان طور که پیش از این اشاره کردیم تستر ادکلن با کیفیتی مشابه نسخه اوریجینال عرضه می شود و تنها تفاوت تسترها با نمونه اصلی در نوع بسته بندی آنهاست.

اغلب روی شیشه تستر ادکلن به این موضوع اشاره می شود. به دلیل افزایش قیمت ارز برای خرید ادکلن تستر میزان تقاضا بیشتر شده است. همچنین، به علت قیمت مناسب تسترها نسبت به ادکلن های اصل بسیار پرطرفدار هستند.

چرا تستر ادکلن بخریم؟

یکی از مهم ترین مزیت های خرید تسترها قیمت مناسب آنهاست. قیمت تستر ادکلن حدود 15 درصد کمتر از اوریجینال است. برندهای معروف دنیا رایحه های بی نظیر و شگفت انگیز می سازند و در بسته بندی لوکس عرضه می کنند.

تفاوت تسترها با نمونه اصل ادکلن تنها در بسته بندی است. درحقیقت، برای تسترهای ادکلن از بسته بندی لوکس استفاده نمی شود. تسترها اغلب در جعبه های غیررسمی قهوه ای یا سفید عرضه می شوند. تستر ادکلن مشابه نمونه اصل است. فقط در نوع بسته بندی با عطر و ادکلن اصل تفاوت دارد.

قیمت مناسب تسترها اکثر افراد را ترغیب می کند تا ادکلن تستر خریداری نمایند و از بسته بندی لوکس ادکلن اصل صرف نظر کنند.

عطر انباکس چیست؟

عطر انباکس unbox، درحقیقت، عطر جعبه باز است؛ عطری که جعبه دارد،‌ اما پلمپ نیست. درحقیقت، عطر بدون جعبه with out box در هیچ کجای جهان به فروش نمی رسد و فیک و تقلبی محسوب می شود. البته عطر بدون جعبه در کشورهای فقیر به فروش می رسد.

افراد کلاه بردار با توجیه تلاش می کنند عطرهای بدون جعبه را به فروش برسانند؛ برای مثال، می گویند جعبه در بار از بین رفته یا خراب شده و آب خورده است!

هیچ کدام از این افراد سودجو و کلاه بردار نمی توانند یک فاکتور معتبر برای خرید از آمریکا یا اروپا ارائه دهند. این افراد شیشه های ادکلن های مصرف شده را خریداری می کنند، با اسانس پر می کنند و می فروشند. به خاطر داشته باشید همه عطرها و ادکلن ها، حتی ادلکن های تستر نیز جعبه دارند.

اغلب این فروشندگان با عرضه خیلی ارزان ادکلن یا عطر تلاش می کنند خریداران به آنها کمتر شک کنند! ادکلن های استوک یا پر شده تقلبی هستند و با مواد و اسانس های شیمیایی غیرمجاز پر می شوند.

افراد شیاد اکثر اوقات از این جمله ها استفاده می کنند:

  1. فروش انواع استوک از آمریکا و اروپا
  2. ادکلن های استوک قیمت پایین اروپایی

 

شیشه های خالی ادکلن های اوریجینال نیز به دو شیوه جمع آوری می شود:

  1. از سطل های زباله
  2. از طریق آگهی های خرید

این شیشه ها با قیمت های کم خریداری می شوند. البته توجه نمایید این شیشه ها از سرتاسر جهان جمع آوری می شود و تنها در ایران نیست.

نکته آخر

ادکلن تستر یکی از ادکلن های پرطرفدار است؛ چراکه هم قیمتی مناسب دارد،‌ هم با عطر اصلی تفاوتی از نظر ترکیبات عطر ندارد. کشورهای مختلف به علت گران تر شدن قیمت ادکلن و عطر به فروش ادکلن تستر روی آوردند. در ایران هم فروش ادکلن تستر بنا به دلایل مختلف مانند تقاضای زیاد، قیمت مناسب و کیفیت بسیار خوب ادکلن تستر مشاهده می کنیم ادکلن تستر بیشتر به فروش می رسد.

در این مقاله با بررسی ادکلن تستر و ارائه تعریف دقیق و تخصصی ادکلن تستر تلاش کردیم راهنمایی جامع برای تشخیص ادکلن تستر و تمایز آن با ادکلن معمولی و اصل در اختیارتان بگذاریم.

تا به راحتی و با شناخت کامل عطر و ادکلن مورد علاقه تان را خریداری نمایید و از خرید خود لذت ببرید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا