مقالات

راهنمای جامع آرایش پوست چرب در خانه

هرآنچه پیش از آرایش پوست چرب باید بدانید!

آرایش پوست چرب برایتان دشوار است؟ آرایشتان همیشه برق می زند؟ جوش می زنید؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا نکات مهم درباره میکاپ پوست چرب را سه بخش آماده سازی پوست چرب برای آرایش، میکاپ پوست چرب و مراقبت های لازم در طول هفته برای داشتن آرایشی جذاب و پوستی زیبا را با شما به اشتراک بگذاریم.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

برای افراد مستعد آکنه و دارای پوست چرب، اغلب فرایند آرایش پوست چرب، همراه مبارزه کردن با چربی اضافی پوست است! ابزارهای آرایشی برای این نبرد، مرطوب کننده های بدون روغن، مات کننده، کرم پودرهای بدون چربی و پودرهای تکمیل کننده آرایش پوست چرب است. در طول روز نیز باید با پودر فشرده یا کاغذ مخصوص از درخشش ناخواسته پیشگیری کنید. در ادامه، نکات و ترفندهای آرایش پوست چرب را در اختیارتان قرار می دهیم تا با آموزش آرایش پوست چرب بتوانید میکاپی بی نقص و راحت داشته باشید.

بخش اول: آماده کردن پوست پیش از آرایش پوست چرب

 

آرایش پوست چرب
پیش از آرایش پوست چرب باید پوست چرب را آماده کرد.

1. صورت خود را به خوبی تمیز کنید. بهتر است زمانی آرایش پوست چرب را شروع کنید که پوست شما آبرسانی شده و تمیز است. صورت خود را با آب گرم به خوبی بشویید تا چربی و آلودگی از روی پوست پاک شود. از یک شوینده مناسب پوست چرب ملایم و حاوی ترکیبات رطوبت رسان پوست استفاده کنید تا چربی اضافی پوست برطرف شود. با حوله تمیز پوست خود را خشک نمایید.

در برابر تمایل به شستشوی پوست چرب خود برای چند مرتبه در روز مقاومت کنید. این کار رطوبت طبیعی پوست شما را از بین می برد! به جای چند مرتبه در روز توصیه می کنیم یک بار صبح و یک بار پیش از خواب صورت خود را بشویید.

 

آرایش پوست چرب
تونر پس از شستشو پوست می تواند چربی اضافی و باقی مانده پوست را از بین ببرد و پوست را برای آرایش پوست چرب آماده کند.

2. تونر بزنید. تونرها از بین برنده چربی، آرایش و انواع آلودگی باقی مانده روی پوست هستند.در این مرحله از آرایش پوست چرب، یک توپ پنبه ای یا پد آرایشی را به تونر بدون روغن آغشته نمایید. پنبه را به آرامی روی پوست خود بکشید. اجازه دهید تونر روی پوست شما جذب شود. برای پیشگیری از کم آبی پوست از تونر بدون الکل، یک بار در روز، استفاده نمایید. تونرهای حاوی فندق و گلاب جادو می کنند.

 

3. پوست خود را آبرسانی نمایید. منافذ پوست چرب بیشتر تولید روغن می کنند تا کم آبی پوست را جبران کنند. شاید عجیب به نظر برسد، اما پوست چرب به آبرسانی بیشتری به ویژه پیش از آرایش پوست چرب نیاز دارد. درحالی که به روغن اضافی نیاز ندارد. وقتی یک مرطوب کننده انتخاب می کنید، به دنبال محصولی باشید که سبک، بدون چربی، مات کننده و کاهش دهنده چربی پوست است. لایه ای از مرطوب کننده سبک خود را روی صورتتان بزنید.
مرطوب کننده های مات کننده به جذب چربی اضافی پوست شما برای داشتن بهترین آرایش پوست چرب کمک می کنند. برای محافظت بیشتر از پوست خود از مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب استفاده کنید.

 

یادتان باشد حتی اگر پوست شما چرب است، به مرطوب کننده نیاز دارید. از مصرف محصولات با ترکیبات خشک کننده مثل الکل خودداری کنید. اغلب چربی پوست شما به دلیل این است که پوستتان دهیدراته و کم آب شده است. درنتیجه، چربی اضافه تولید می کند. درعوض سعی کنید پوست خود را به خوبی آبرسانی و رطوبت رسانی کنید که به شما در مبارزه با چربی اضافی پوست کمک کند.

 

 

میکاپ پوست چرب و لایه برداری
پیش از آرایش پوست چرب بهتر است پوست لایه برداری شود.

4. 3 تا 4 مرتبه در هفته، پوست خود را لایه برداری کنید. سلول های مرده روی پوست می تواند چربی بیشتری تولید کنند، آرایش پوست چرب شما را خراب کنند و منافذ پوست شما ببندند. برای پیشگیری از این اتفاق حدود 3 تا 4 بار در هفته لایه برداری نمایید. لایه بردار را روی پوست خود به آرامی و دورانی ماساژ دهید. سپس صورت خود را بشویید و خشک کنید. یک لایه بردار شیمیایی مانند لایه بردار حاوی بتا هیدروکسی اسید انتخاب کنید. البته می توانید به دنبال اسکراب شکر باشید تا شیوه ای ملایم برای لایه برداری پوست داشته باشید.

بخش دوم: آرایش پوست چرب

 

1.یک پرایمر مات را به پلک ها و صورت خود بزنید. پرایمر می تواند پایه ای یکدست و صاف بدون درخشندگی برای آرایشتان فراهم کند. پرایمرها مانع ذوب شدن آرایش روی پوست چرب می شوند. هنگام انتخاب پرایمر، یک پرایمر بدون روغن و مات کننده انتخاب نمایید. یک لایه یکنواخت و نازک از پرایمر روی صورت خود بزنید. پلک هایتان را فراموش نکنید. می توانید، برای آرایش پوست چرب عالی، روی پلک های خود پرایمر جداگانه و مخصوص اطراف چشم خریداری نمایید.

 

2. لک ها و عیوب را بپوشانید. پوست چرب مستعد ایجاد آکنه و جوش است. کانسیلرهای مایع مات و سبک بهترین انتخاب برای آرایش پوست چرب هستند و موجب کاهش عیوب پوست می شوند، ضمن اینکه از ایجاد جوش جلوگیری می کنند. از برس یا براش کانسیلر کمک بگیرید و حلقه های تیره و قرمزی و عیوب پوست را بپوشانید. برای ایجاد پوشش بیشتر از یک لایه کرم پودر پودری و به دنبال آن بار دیگر کانسیلر بزنید. درنهایت، با یک لایه از پودری روی آن را بپوشانید. هرچه لایه ها بیشتر باشد، احتمال دیدن لکه های براق روی پوست در طول روز کمتر است. فراموش نکنید از پودر فیکس یا اسپری فیکس آبرسان در پایان کار روی صورت خود استفاده نمایید تا آرایشی ماندگار داشته باشید. این روش ممکن است به ترکیب و یکدست کردن زیادی نیاز داشته باشد. از کانسیلرهای کرمی بهتر است استفاده نکنید؛ چراکه منافذ پوست را می بندند.

 

3. از کرم پودر مخصوص و با فرمولاسیون مناسب پوست چرب استفاده کنید. کرم پودرهای پودری علاوه بر مبارزه با چربی اضافی پوست، پوستی یکنواخت و آرایشی ماندگارتر ایجاد می کنند. پیش از خرید کرم پودر بهتر است برچسب روی آن را به دقت مطالعه کنید. مطمئن شوید کرم پودرتان بدون چربی، غیرکومدون زا و مات کننده است و منافذ پوست شما را نمی بندد. یک لایه نازک ا زکرم پودر را با برس یا براش بزرگ روی صورت بزنید. برس را با حرکات آهسته و دایره ای حرکت دهید.

اگر به پوشش بیشتر نیاز دارید، با یک اسفنج مرطوب و تمیز که آب اضافی آن را گرفته اید، لایه دوم پودر را بزنید. اسفنج را به صورت دایره ای و ضربه ای استفاده نمایید.

 

4. پودر تکیمل کننده نرم را بزنید. زدن پودر شفاف مات در آخر می تواند سد شفاف دیگری روی پوست چرب ایجاد کند. مقدار کمی از پودر را روی درب ظرف بریزید. برس پودر را داخل پودر بچرخانید. سپس برس را به شکل دایره ای از داخل صورت به سمت بیرون حرکت دهید.

  • می توانید از پودر روی پلک ها نیز بزنید.

 

5. درخشش را به گونه های خود اضافه کنید. رژگونه ای را انتخاب نمایید که برای پوست چرب مناسب باشد و با چربی اضافی پوست مبارزه کند. شما می توانید با برس رژ گونه از رژ گونه پودری روی سیب گونه تا بالای گوش بزنید.

  • از زدن رژگونه های درخشان و براق خودداری نمایید؛ چراکه شما را براق می کند.
  • رژگونه مات پودری نسبت به رژگونه مات کرمی روی گونه ها بیشتر می ماند.

بیشتر بخوانید:

انواع کانتور برای پوست چرب و خشک کدام است؟

هرآنچه برای مراقبت از پوست چرب باید بدانید!

 

بخش سوم: مبارزه با چربی پوست در طول روز و هفته

 

آرایش پوست چرب
کاغذ جذب کننده چربی پوست بعد از آرایش پوست چرب می تواند همراه شما باشد تا در صورت ایجاد کمترین چربی به راحتی چربی اضافی را بگیرید.

1. چربی را پاک کنید. در زمان هایی در روز ممکن است روغن های طبیعی پوست در آرایش مات شما وارد شوند. کاغذ جذب کننده چربی می تواند به شما کمک کند و بدون پاک شدن آرایش، چربی اضافی پوست را بگیرد. یک ورق از کاغذ جذب کننده چربی پوست را روی نقاط چرب به آرامی فشار دهید و روی کل صورت خود نمالید. وقتی روغن اضافی پوست شما جذب شد، کاغذ را با دقت از روی پوستتان بردارید.

 

2. محل چرب را با کمک پودر بپوشانید. بعد از گرفتن چربی اضافه پوست با کاغذ جذب کننده چربی از پودر خود با براش یا برس مخصوص بردارید و روی محل را به خوبی با پودر بپوشانید. این پودر به جذب چربی باقی مانده روی پوست کمک می کند تا رنگ چهره را به صورت یک رنگ نگه دارید. این پودر را همیشه همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم به کمک یک اسفنج، براش یا بیوتی بلندر از آن استفاده نمایید.

 

میکاپ پوست چرب
استفاده منظم از ماسک مناسب پوست چرب با کنترل چربی پوست می تواند پوست شما را برای آرایش آماده کند.

3. ماسک صورت ضد چربی پوست را حتماً امتحان کنید! یک یا دو مرتبه در هفته می توانید چربی پوست خود را با ماسک صورت مناسب پوست چرب و جذب کننده چربی اضافی پوست کنترل نمایید. ماسکی پیدا کنید که در ترکیبات آن خاک رس بنتونیت یا کائولن وجود دارد. لایه نازکی از ماسک را روی صورت خود بزنید. 10 تا 15 ردقیقه صبیر کنید تا سفت شود. سپس با آب گرم بشویید. بنتونیت یا کائولن موجب جذب چربی اضافی پوست می شوند و التهابات پوستی را کاهش می دهند.

نکات مهم درباره آرایش پوست چرب

 

  • کرم پودر بدون چربی یا مخصوص پوست چرب استفاده نماید.
  • دستان خود را پیش از آرای پوست چرب بشویید.
  • ورقه های جذب چربی روی پوست برای رهایی از چربی اضافی پوست در طول روز عالی هستند، می توانید این برگه های کاغذی را خریداری نمایید و در طول روز استفاده کنید.
  • اگر از پرایمر استفاده می کنید، مطمئن شوید فاقد روغن است.

سخن آخر

آرایش پوست چرب به دلیل چربی بیش اندازه پوست می تواند سخت باشد! اما با کمک این راهنما می توانید به راحتی پوست چرب خود را آرایش کنید. در این مطلب از مجله زیبایی سین دخت تلاش کردیم در سه بخش مجزا و در سه گام آموزش آرایش پوست چرب را در اختیارتان قرار دهیم. با مطالعه مطلب پیش رو می توانید متخصص آرایش پوست چرب شوید. شما چگونه پوست چرب را میکاپ می کنید؟

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا