مقالات

روش کاشت ناخن و عوارض جدی آن!

کاشت ناخن (هرآنچه باید پیش از کاشت ناخن بدانید!)

کاشت ناخن انواع مختلف دارد. پیش از کاشت ناخن بهتر است با تمام شیوه های آن آشنا شوید، عوارض و معایب آن را بدانید، سپس بهترین شیوه را برای کاشت ناخن انتخاب نمایید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

کاشت ناخن یکی از روش های محبوب این روزهاست. اغلب خانم ها برای زیباتر شدن ناخن و دست خود به کاشت ناخن روی می آورند. طرح های زیبا و متنوع ناخن های کاشت می تواند جلوه ای دیدنی و زیبا ایجاد کند. کاشت ناخن برای افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند و ناخن هایشان بد شکل است، گزینه ای مناسب است. کاشت ناخن انواع گوناگون دارد. در این بخش از مجله سین دخت می خواهیم مزایا و عوارض کاشت ناخن، نحوه کاشت ناخن و انواع مختلف کاشت ناخن را بررسی کنیم تا به کمک این راهنما بتوانید بهترین روش برای کاشت ناخن هایتان را انتخاب نمایید.

کاشت ناخن بی رنگ
کاشت ناخن شیک و پرطرفدار

لوازم آرایش ناخن را در این بخش می توانید مشاهده نمایید.

انواع کاشت ناخن

 

نحوه کاشت ناخن ژله ای

در این شیوه با سه لایه ژل (بیلدینگ ژل، تاپ شاین و فیشینگ ژل)، لایه ای محکم و شیشه ای روی ناخن ها ایجاد می کنند. سپس دست را در دستگاه UV قرار می دهند. درنهایت، حالت چسبندگی ناخن را با کمک کلینز از بین می برند.

طرح کاشت ناخن با تم صورتی
هنگام کاشت ناخن از استریل بودن لوازم کاشت ناخن اطمینان حاصل نمایید.

مزایا و عوارض کاشت ناخن ژله ای

دوام و ماندگاری این نوع کاشت ناخن تقریباً دو هفته است.

کاشت ناخن ژله ای برای افرادی که در مناطق مرطوب زندگی می کنند، مناسب نیست.

ناخن اغلب آسیبی نمی بیند زیرا تا وقتی ناخن رشد می کند و نیاز به ترمیم وجود دارد؛ یعنی رشد ناخن متوقف نشده و سالم است.

کاشت ناخن ژله ای مناسب چه کسانی است؟

اگر به جویدن ناخن هایتان عادت دارید، توصیه می کنیم کاشت ناخن ژله ای را امتحان کنید. طعم مواد کاشت ناخن بد مزه است و این عادت را از سرتان می اندازد! افراد دارای پوست حساس و اگزما باید کاشت ناخن را به سرعت از ناخن خود پاک کنند تا از ایجاد حساسیت جلوگیری کنند.

 

حتماً بخوانید:

نحوه کاشت هایلایت یا کاشت ناخن بیبی بومر

لاک مناسب رنگ پوست شما کدام است؟

نحوه کاشت ناخن پودری

در این شیوه، ناخن کار با کمک الکل، ناخن و اطراف آن را ضد عفونی می کند. سپس اندازه سر ناخن ها را مشخص می کند و هر سری را حدود 20 ثانیه با زاویه 45 درجه نگه می دارد و قسمت های اضافی را سوهان می کشد و کوتاه می کند.

ناخن کار به طور آهسته باندر را روی ناخن می زند. بعد صمغ یا چسب را روی تمام سطح ناخن می زند. ناخن را در محفظه پودر ناخن فرو می کند. 5 ثانیه صبر می کند و بعد ناخن را بیرون می آورد. بعد از خشک شدن ناخن، پودرهای اضافی را با کمک برس پاک می کند. بار دیگر روی نوک ناخن ها و ناخن چسب می زند. اگر می خواهید ناخن هایتان رنگی باشید، پودر رنگی را انتخاب کنید، بعد چسب بزنید. مانند لاک ناخن از اکتیویتر روی ناخن بزنید. بخش های بیرون زده ناخن را با سوهان نرم کنید. اکنون تاپ کت بزنید و روی ناخن را به سمت کناره های ناخن بزنید.

تصوری کاشت ناخن پودری
مدل کاشت ناخن پودری

 

مزایا و عوارض کاشت ناخن پودری

بادوام ترین نوع کاشت است.

در مقابل ضربه، استحکام بیشتری دارد.

کاشت ناخن پودری موجب زیباتر و کشیده تر به نظر رسیدن ناخن می شود.

این نوع از کاشت ناخن زمان بر است. برای کاشت ناخن پودری حدود یک ساعت و نیم به زمان نیاز دارید.

 

کاشت ناخن پودری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر خیلی حوصله منتظر ماندن ندارید، بهتر است این نوع کاشت ناخن را انتخاب نکنید. کاشت ناخن پودری برای کسانی مناسب است که حوصله و وقت کافی دارند؛ زیرا تقریباً یک ساعت و نیم وقت می گیرد.

 

کاشت ناخن قالبی

در این شیوه، ابتدا مواد را در قالب آماده ناخن مصنوعی می ریزند تا شکل ناخن را بگیرد. سپس مواد ضد قارچ روی ناخن می زنند. قالب را با مهارت روی صدف ناخن می گذارند. بعد از چند ثانیه، قالب را برمی دارند و طراحی ناخن را شروع می کنند.

عکس مدل کاشت ناخن
مدل کاشت ناخن شیک پودری و قالبی (کاشت ناخن میکس)

 

مزایا و عوارض روش قالبی کاشت ناخن

این شیوه کاشت، ماندگاری زیادی ندارد.

کاشت ناخن قالبی زودتر از انواع دیگر کاشت ناخن می شکند.

در این شیوه به سوهان کاری نیازی نیست؛ به همین خاطر در مدت زمان کوتاهی این نوع کاشت ناخن  انجام می گیرد.

چون ضخیم است، شکل طبیعی ندارد.

در روش کاشت ناخن قالبی، نسبت به روش های دیگر، مواد بیشتری مصرف می شود.

 

کاشت ناخن قالبی برای چه کسانی مناسب است؟

در این نوع از انواع کاشت ناخن باید ناخن های هردو دست به یک شکل باشند. این شیوه برای افراد دارای ناخن های متفاوت و غیرمشابه مناسب نیست.

کاشت ناخن
مدل طرح کاشت ناخن مشکی و شیک

 

کاشت ناخن به روش میکس

این نوع از ناخن کاشت ترکیبی از کاشت ژله ای و پودری است. در این شیوه از کاشت ناخن، ضد قارچ کاشت پودری استفاده می شود. سپس سوهان کشی می کنند. بعد لایه ژل روی ناخن قرار می دهند و در دستگاه یو وی خشک می کنند.

 

کاشت ناخن دیپینگ

این روش با پرایمر و پودر انجام می گیرد. در شیوه کاشت ناخن دیپینگ، از قلم استفاده نمی کنند. در کاشت ناخن دیپینگ، ابتدا ناخن را آماده می کنند. ضد قارچ می زنند. بعد لایه ای از پرایمر روی ناخن قرار می دهند. ناخن را به شکل عمودی در پودر می گذارند. بعد از رسیدن ناخن با پودر به ضخامت دلخواه، بافرینگ و سوهان کشی و پولیش می کنند.

 

کاشت ناخن گریم

در این روش، با پودرهای کاور یا پودر هلویی، صدف ناخن را طراحی می کنند. در این شیوه از کاشت ناخن، خط فرنچ به طور کاملاً جدا و مستقل از صدف ناخن طراحی می شود.

 

کاشت ناخن گیاهی یا فیبر

در این شیوه از تیپ یا فرمر استفاده نمی شود. فیبرها را که به صورت رشته هایی نازک هستند، روی ناخن می گذارند. بعد مواد ژل را می زنند. بعد از هر مرحله، دست را در دستگاه UV قرار می دهند و مانند همیشه سوهان می کشند.

 

کاشت ناخن با فرمر

در این شیوه، روی ناخن فرمر می گذارند؛ فرمر وسیله ای با جنس کاغذی است. سپس مواد کاشت را روی آن قرار می دهند و از پودرهای رنگی و ژل استفاده می کنند.

کاشت ناخن فرمر
تصویر کاشت ناخن فرمر

 

کاشت ناخن سیلک

شکل طبیعی ناخن ها در کاشت ناخن سیک حفظ می شود، فقط روی ناخن طبیعی لایه ای ابریشمی قرار می دهند. سپس سطح ناخن را با چسب مخصوص محکم می کنند و از اسپری فیکس استفاده می کنند.

تیپ گذاری یا کاشت ناخن موقت

در این روش با لاک ناخن یا استیکر برای طراحی ناخن استفاده می کنند. کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری را می توانید در خانه به راحتی انجام دهید. کافی است لاک دلخواه خود را انتخاب نمایید. ابتدا ناخن خود را مرتب کنید و در صورت نیاز سوهان بکشید.  سپس لاک بزنید. درنهایت، از تاپ کد استفاده کنید تا دوام لاک ناخن خود را زیاد کنید. از برچسب ناخن هم می توانید برای ایجاد طرح های زیبا و دیدنی استفاده کنید. طرز استفاده از برچسب ناخن بسیار ساده است. توصیه می کنم حتماً مقاله نحوه استفاده از برچسب ناخن را مشاهده کنید تا بدون نیاز به آرایشگاه بتوانید در خانه به راحتی انواع طرح های ناخن را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه استفاده از برچسب ناخن

 

کاشت ناخن ماربل

این نوع از کاشت شبیه به سنگ مرمر است. در کاشت ناخن کروم، از پودر گچی استفاده می شود و روی آن با خط های نامتوازن مشکی رنگ پوشیده می شود. سپس با لیکویید یا استون بر رنگ های مشکی مانند سنگ مرمر رگه هایی ایجاد می شود.

کاشت ناخن ماربل
عکس کاشت ناخن ماربل

 

کاشت ناخن کروم

در این نوع از دیزاین ناخن، پودر کروم به کار می رود. ابتدا کاشت ناخن به طور کامل انجام می گیرد. بعد رنگ پایه روی ناخن زده می شود. پودرهای کروم را روی ناخن می زنند. درنهایت، لایه ای محافظ روی ناخن قرار می گیرد و پودرهای اضافی هم پاک می شود.

 

کاشت ناخن ژلیش

ابتدا روی ناخن طبیعی از لاک ژلیش می زنند. کاشت ناخن ژلیش نسبتاً بادوام است، ظاهری طبیعی روی ناخن ها ایجاد می کند و به سوهان کشی نیاز ندارد.

کاشت ناخن
کاشت ناخن ژلیش دوام نسبتاً خوبی دارد.

 

کاشت ناخن فلای آن

در این نمونه از کاشت ناخن، پرایمر و لیکویید استفاده نمی شود. با حذف این دو ترکیب به میزان زیادی از خطر کاشت ناخن و عوارض آن کاسته می شود. درنتیجه، این نوع از کاشت برای خانم های باردار نیز مناسب است.

 

بررسی انواع کاشت ناخن

در میان روش های گوناگون کاشت ناخن، کاشت ناخن پودری به نوعی می توان گفت کاشت مادر است و دوام بیشتری نسبت به روش های دیگر دارد. البته دوام هر کدام از روش های کاشت ناخن به نحوه کاشت ناخن و مواد اولیه مرغوب دارد. اگر در مناطق شرجی زندگی می کنید، روش کاشت ژله ای برای شما مناسب تر است و حدود یک ماه دوام دارد.

کاشت ناخن
تصویر کاشت ناخن با تم سرخابی، سفید و مشکی

 

کاشت ناخن برای چه کسانی مناسب نیست؟

 

  • خانم های باردار
  • افراد مستعد عفونت و با سیستم دفاعی ضعیف
  • افراد مبتلا به بیماری های قارچی و عفونی
  • افراد دارای ناخن های شکننده و نازک

 

دوام کاشت ناخن چقدر است؟

شرایط آب و هوایی، کیفیت مواد به کار رفته برای کاشت ناخن، نحوه انجام دادن کاشت و میزان مراقبت شما از ناخن کاشت در میزان دوام و ماندگاری کاشت ناخن اثرگذار است. پس از 4 هفته بهتر است برای ترمیم ناخن کاشت اقدام کنید. کاشت ناخن پودری نسبت به دیگر نمونه های کاشت دارای دوام بیشتری است.

کاشت ناخن
تصویر ناخن کاشت با رنگ قرمز و مشکی

کاشت ناخن پا

ناخن پا در بیشتر طول روز اغلب در فضایی بسته قرار دارد؛ بنابراین، بهداشت آن بسیار اهمیت دارد، خطر کاشت ناخن پا بیشتر است و آسیب پذیرتر است.

 

مزایا کاشت ناخن

برای افرادی که به جویدن ناخن عادت دارند، کاشت ناخن انتخابی مناسب است. کاشت ناخن موجب زیباتر شدن دستان شما می شود.

 

عوارض کاشت ناخن

اکنون که با انواع روش های کاشت ناخن آشنا شدید، می خواهیم درباره خطر و عوارض کاشت ناخن اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

کاشت ناخن
تصویر ناخن کاشت صورتی و پودری

تغییر شکل ناخن

وقتی ناخن مصنوعی روی ناخن شما قرار می گیرد، ریشه ناخن از بین می رود و ناخن تغییر شکل پیدا می کند.

 

تغییر رنگ ناخن

با کاشت ناخن مصنوعی، اکسیژن به بخش های زیر ناخن نمی رسد. درنتیجه، رنگ ناخن تغییر می کند و کدر می شود.

 

توقف رشد ناخن

استفاده از کاشت ناخن قاب (کاشت ناخن با تیپ) می تواند در ناحیه هلال سفید ناخن فشار ایجاد کند و در دراز مدت سبب توقف یا شکستن ناخن شود.

کاشت ناخن مجلسی
عکس ناخن کاشت پودری و طرح دار

بیماری های ویروسی و عفونت های قارچی

هنگام کاشت ناخن حتماً باید دقت کنید که از وسایل چند بار مصرف  و غیراستریل برای طراحی و کاشت ناخن شما استفاده نشود؛ زیرا موجب عفونت و ایجاد قارچ می شود. برای درمان قارچ بهتر است آنتی بیوتیک مصرف کنید. اما گاهی با این عفونت ها شکل طبیعی ناخن از بین می رود.

 

انیکولیز

یکی از مهم ترین عوارض کاشت ناخن، التهاب دور ناخن، خرد شدن ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و تغییر رنگ ناخن از بستر آن (انیکولیز) است.

 

حساسیت پوستی

برخی از خانم ها به مواد چسبی یا ترکیبات کاشت ناخن حساسیت نشان می دهند و پوستشان ملتهب و قرمز می شود. در این شرایط، فقط با از بین بردن علت ان که مواد کاشت و ناخن مصنوعی است، می توانید این حساسیت را برطرف نمایید.

 

عوارض کاشت ناخن برای ناخن کار یا آرایشگر

انجام دادن مراحل ناخن کاشت برای مشتریان می تواند به ناخن کار یا انجام دهنده کاشت ناخن هم آسیب برساند و برای او هم عوارض داشته باشد؛ یکی از این عوارض، افزایش احتمال ابتلا به سرطان ریه و مسمومیت است. گازهای سمی ناشی از مواد کاشت ناخن می تواند سبب ایجاد حساسیت و بیماری شود. نشانه های مسمومیت بر اثر کاشت ناخن شامل اختلالات عروقی، روانی، خونی و قلبی است. انجام دادن طولانی مدت کاشت ناخن برای مشتریان و تنفس این بخارهای سمی می تواند زمینه ساز سرطان و آسم باشد.

مراحل انجام دادن کاشت ناخن
تصویر انجام کاشت ناخن

چرا کاشت ناخن موجب قارچ می شود؟

ازآنجاکه بافت ناخن کاملاً با ترکیبات کاشت ناخن پوشیده می شود، خطر ابتلا به عفونت ها و قارچ در ناخن کاشت بیشتر است. کاشت ناخن قالبی نیز به دلیل اتصال به بافت اطراف ناخن و تحریک آن می تواند ناخن را سست و مستعد عفونت و قارچ کند.

آیا کاشت ناخن موجب ابتلا به سرطان می شود؟

اشعه UV برای خشک کردن ژلیش یا پودر ژلی در فرایند کاشت ناخن استفاده می شود. این اشعه می تواند موجب سرطان پوست شود. افرادی که کاشت ناخن انجام می دهند بهتر است زیر نظر متخصص یا پزشک پوست باشند تا با دیدن هرنوع نشانه مشکوک، مورد را با پزشک خود در میان بگذارند.

 

دلیل ترک خوردن کاشت ناخن یا ناخن کاشت

کیفیت کم مواد پودر و یا آغشته نبودن قلمو به لیکویید می تواند موجب ترک ناخن کاشت شود.
کاشت ژله ای اغلب در مکان های خشک ممکن است ترک بخورد.
سوهان کشی اگر بیش از اندازه باشد ناخن ها ترک می خورد.
اگر در کاشت پودری، مواد کمی به کار رود، امکان ایجاد ترک در ناخن کاشت وجود دارد.

 

چرا کاشت ناخن هوا می گیرد؟

اگر هنگام کاشت ناخن، حد فاصل میان مواد گذاری و کوتیکول رعایت نشود که تقریباً یک میل است، گاشت ناخن شما هوا می گیرد. برای جلوگیری از هوا نگرفتن کاشت ناخن باید درنهایت، سوهان کشی به طور دقیق و با زاویه 45 درجه داشته باشید.

 

آیا خانم های باردار می توانند کاشت ناخن انجام دهند؟

خانم های باردار نباید کاشت ناخن انجام دهند؛ چراکه به دلیل حساسیت جنین در دوران بارداری، استفاده از مواد شیمیایی هنگام کاشت ناخن می تواند به جنین آسیب بزند.

 

نکات ایمنی و مهم پس از کاشت ناخن

 

  • هنگام شستشو و استفاده از شوینده، دستکش بپوشید.
  • به اشیای آلوده دست نزنید.
  • اگر به شنا می روید، حتماً از تمیزی آب مطمئن باشید.
  • مراقب باشید ناخن هایتان آسیب نبینند یا ضربه نخورند.

 

درمان ناخن کاشت آسیب دیده

اگر ناخن به هر علت عفونت کند، باید آنتی بیوتیک مصرف شود. اگر جرمی ایجاد شود، جرم باید برداشته شود. اگر از سطح جدا شود، برای درمان ناخن باید آن را از جا دربیاورند.
درمان ناخن کاشت آسیب دیده در مراحل نخست می تواند موجب رشد دوباره ناخن شود، اما اگر زمان زیادی بگذرد، پوسته هایی زیر ناخن ایجاد می شود. این پوسته ها اجازه نیم دهند ناخن به پوست بچسبد.

 

چطور ناخن کاشته شده را برداریم؟

اگر کاشت ناخن خود را دوست ندارید، می توانید آن را از بین ببرید.
برای از بین بردن ناخن کاشت یه پولیش، استون 100 درصد، بافر و سوهان ناخن نیاز دارید.
استون را در یک ظرف بریزید. تمام ناخن ها را درون ظرف بگذارید. ناخن هایتان حدود 6 تا 7 دقیقه باید در استون بماند.
دستان خود را از استون دربیاورید و با دستمال کاغذی تمیز نمایید. بار دیگر، دستانتان را در استون بگذارید. این کار را باید چند مرتبه انجام دهید.
وقتی فقط یک لایه خیلی نازک از مواد روی ناخن وجود داشت، این باقی مانده را با سوهان تمیز کنید و از بین ببرید. روی سطح ناخن با بافر بکشید، به کمک پولیش برق بیندازید و درنهایت، تقویت کننده ناخن بزنید.

 

نکته آخر

کاشت ناخن در انواع مختلف و با طرح های متنوع و زیبا بسیار محبوب است. در این مطلب تلاش کردیم انواع کاشت ناخن و عوارض کاشت ناخن را در کنار فواید کاشت ناخن بیان کنیم تا به کمک راهنمای پیش رو بتوانید کاشت ناخن مناسب خود را پیدا کنید و با آگاهی از عوارض آن برای کاشت ناخن دلخواهتان اقدام کنید. شما می توانید به جای کاشت ناخن در سالن های آرایشی از برچسب ناخن، تاپ کت و لاک استفاده نمایید و به راحتی ناخن هایتان را با کمترین درصد ایجاد عارضه طراحی کنید. تجربه شما از کاشت ناخن چیست؟ کدام کاشت ناخن را پیشنهاد می کنید؟ منتظر پیام های شما درباره کاشت ناخن زیر همین مطلب هستیم.

4/5 - (2 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا