مقالات

همه چیز درباره میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست؟ درباره میکرونیدلینگ چه می دانید؟ تا به حال میکرونیدلینگ صورت را انجام داده اید؟ آیا می خواهید پوستی محکم و جوان داشته باشید؟ برخورداری از پوستی زیبا و با طراوت، خواسته ای است که با سن و جنسیت ارتباط ندارد. این روزها می بینید اغلب مردم به دنبال روش های گوناگون جوانسازی پوستشان هستند. اصلاً هم مهم نیست خانم هستند یا آقا؟ پیر هستند یا جوان! از قدیم تا به امروز روش های بسیاری برای درمان جای جوش، زخم، لک و … بوده است. برخی با تکنیک های سنتی و برخی دیگر از آنها با استفاده از تکنیک های روز پزشکی قابل استفاده هستند. میکرونیدلینگ که سابقه آن به بیش از 50 سال پیش بازمی گردد، یکی از همین روش ها برای جوان سازی پوست است. جالب است بدانید این شیوه درمانی، بی شباهت به یکی از شیوه های درمانی در مصر باستان نیست! همراه ما باشید تا در ادامه، همه چیز را درباره میکرونیدلینگ با شما در میان بگذاریم.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

میکرونیدلینگ (Microneedling)  چیست و چگونه انجام می شود؟

میکرونیدلینگ یکی از بهترین راه های درمان برای از بین بردن جای جراحت های پوستی و جوانسازی پوست است. میکرونیدلینگ یکی از روش های درمانی و غیرتهاجمی است که در سالیان گذشته با اشکال دیگر برای جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می گرفته است. برای انجام دادن میکرونیدلینگ از دستگاهی دارای سوزن های کوچک استفاده می شود. این دستگاه روی صورت روزنه های ریز ایجاد می کند. سرم و مواد مغذی پوست از طریق این روزنه ها وارد پوست می شود و با ایجاد کلاژن و لایه برداری، پوست را جوان، سفت و شاداب می کند.

 

 

برای باز کردن فضای ورود مواد و سرم مخصوص به پوشت صورت دو روش وجود دارد:

1. روش دستی

میکرونیدلینگ با کمک دستگاهی به نام «درمارولر» حفره هایی با عمق مشخص روی پوست ایجاد می شود. این دستگاه از یک سر غلتکی همراه با تعداد زیادی سوزن کوچک و نازک که از جنس تیتانیوم هستند، تشکیل شده است.

2. استفاده از دستگاه

میکرونیدلینگ در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص و ایجاد منافذ با فاصله معین انجام می گیرد. به همین خاطر سرعت حرکت آن قابل تنظیم است و تعداد منافذی که در این روش بر سطح پوست ایجاد می شوند، نیز از روش دستی بسیار بیشتر هستند و نتیجه نیز فوق العاده است!

فرقی نمی کند از کدام روش استفاده کنید، در هر دو صورت روزنه های به وجود آمده موجب می شود سرم و سایر مواد درمانی وارد منافذ پوستی شوند و ترمیم و بازسازی پوست شروع شود. سرم کهاز موادی مانند ویتامین C، اسید هیالورونیک و … تشکیل شده است. ورود سرم و مواد مغذی در طی روش درمانی میکرونیدلینگ کمک می کند پوست شما به سرعت شروع به کلازن سازی کند.

انواع کاربردهای میکرونیدلینگ

  1. درمان آکنه و جوش
  2. رفع چین و چروک های پوست
  3. از بین بردن جای ترک های چاقی یا حاملگی
  4. محو کردن جای رخم و جراهت های قدیمی

چه نکاتی را باید پیش از میکرونیدلینگ رعایت کرد؟

  1. عدم استفاده از لایه بردار
  2. در ارتباط بودن با پزشک خود
  3. پاک سازی کامل پوست
  4. استفاده نکردن از مواد پاک کننده شیمیایی

6 نکته مهم بعد از میکرونیدلینگ

  1. مصرف میوه هایی که خاصیت ترمیم کنندگی و ضد التهاب دارند؛ مثل آناناس
  2. دوری از آفتاب مستقیم در طولانی مدت و استفاده از کرم های ضد آفتاب
  3. استفاده نکردن از داروهای ضد التهاب
  4. جلوگیری از لمس شدن و دست کشیدن به پوست
  5. استفاده نکردن از مواد شیمیای و اسیدی مثل سفید کننده ها
  6. انجام ندادن ورزش و کارهای سنگین (جلوگیری از عرق کردن)

میکرونیدلینگ چه مزایایی دارد؟

  1. بازسازی پوست
  2. از بین بردن چین و چروک
  3. از بین بردن ترک های پوستی
  4. از بین بردن جای بخیه و زخم ها
  5. شفاف سازی پوست
  6. استفاده از این روش برای انواع پوست
  7. تحریک روند کلاژن سازی و جوان سازی پوست
  8. ارزان بودن این روش در مقایسه با سایر روش ها
  9. قابلیت استفاده برای نقاط حساس مثل اطراف بینی

میکرونیدلینگ چه معایبی دارد؟

اگر میکرونیدلینگ نزد افراد غیرمتخصص انجام گیرد، موجب تیرگی پوست می شود. البته پس از میکرونیدلینگ، با کمی التهاب و حساسیت پوستی مواجه می شوید که ظرف یک هفته کاملاً برطرف می شود.

چه کسانی نمی توانند از میکرونیدلینگ استفاده کنند؟

  1. افرادی که تحت پرتو درمانی هستند.
  2. افرادی که دیابت دارند.
  3. افرادی که زخم های بهبود نیافته دارند.
  4. افرادی که تب خال یا عفونت پوستی دارند.
  5. افراد هموفیلی یا افرادی که از دارو های انعقاد خون استفاده می کنند.
  6. خانم های باردار
  7. خانم هایی که در دوران شیر دهی هستند

سؤالات متداول

 

  • برای کسب نتیجه بهتر، چند جلسه میکرونیدلینگ لازم است؟

ازآنجاکه همه چیز به مشکل پوستی و پاسخ پوست شما به این روش درمانی بستگی دارد، نمی توان جوابی دقیق به این سؤال داد، اما 90 درصد افرادی که از این شیوه استفاده می کنند، بعد از 5 جلسه و با فاصله زمانی 4 هفته به نتیجه دلخواهشان رسیده اند. البته پس از اولین جلسه نیز متوجه تغییر و شفافیت پوست خود می شوید. آنقدر این تغییر محسوس و خوشایند است که تصمیم می گیرید در روتین پوستی خود برای میکرونیدلینگ صورت نوبت هایی را قرار دهید و با این روش مراقبتی، پوستی جوان، سفت و شفاف داشته باشید.

  • میکرونیدلینگ چقدر درد دارد؟

دیدن سوزن روی غلتک این دستگاه حس درد را به بسیاری از افراد القا می کند و فکر می کنند انجام دادن این کار درد زیادی به همراه دارد، اما اینگونه نیست. اگر شما از جمله افرادی هستید که با دردهای خیلی کم هم میانه خوبی ندارید، می توانید با استفاده از کرم های بی حس کننده کوچک ترین دردی را احساس نکنید.

  • هزینه میکرونیدلینگ چقدر است؟

هزینه میکرونیدلینگ به تعداد جلسات درمان بستگی دارد. همچنین، میزان آسیب دیدگی پوست در افراد، متفاوت است؛ بنابراین، برای اطلاع از مبلغ این عمل می توانید در جلسات مشاوره شرکت کنید و از قیمت ها مطلع شوید.  درکل، هزینه میکرو یدلینگ نسبت به سایر عمل های زیبایی مناسب تر است.

 

امتیاز این نوشته
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا