آموزش

مراقبت از مو کراتینه | آموزش کامل و کاربردی!

بعد از انجام کراتینه موها، چگونه از آنها مراقبت کنیم؟

آیا می دانید برای مراقبت از مو کراتین شده چه باید کرد؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

آیا می دانید چه کارهایی را نباید قبل و بعد از کراتینه انجام دهید؟

امروزه بسیاری از خانم ها برای رهایی از موهای آسیب دیده، فر و وزی مو، موهای خود را با مواد شیمیایی، کراتین می کنند. پس از انجام کراتینه روی موها، لازم است تا حتما از موهای خود مراقبت کنید و آنها را صاف نگه دارید تا مواد کراتینه به خوبی روی مو بنشیند.

برای مراقبت از موهای کراتینه، نکته های مهمی را باید رعایت کنید که در ادامه به آن می پردازیم، پس با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید.

حتما بخوانید:

کراتین مو در منزل (هرآنچه باید بدانید!)

ریباندینگ مو چیست؟ معایب، مزایا و هزینه صافی دائمی موها

 

رازهای مراقبت از مو کراتینه شده

یکی از اشتباهاتی که بیشتر خانم ها انجام می دهند، این است که برای مدت زیادی مواد شیمیایی را روی موهای خود می گذارند و از محصولات لخت کننده مو یا مواد کراتینه، در خانه استفاده می کنند.

این مواد موها را شکننده می کند و آسیب جدی به مو وارد می کند. مواد کراتینه موجب ریزش موها می شود.

استفاده از مواد لخت کننده در خانه، ارزان و راحت است اما به موهای شما آسیب جدی وارد می کند. استفاده از این مواد به صورت طولانی مدت، موجب ریزش موها خواهد شد.

برای موهای کراتینه شده، خودتان از مواد شیمیایی استفاده نکنید و برای انجام کراتین، این کار را به دست فردی متخصص و کار بلد بسپارید.

 

اتو کشیدن موهای کراتین شده

استفاده روزانه از اتوی مو یا بابلیس، موجب آسیب و خشکی موها می شود، به همین دلیل لازم است تا از وسایل حرارتی استفاده نکنید.

طرز خوابیدن بعد از کراتینه مو

اگر می خواهید هنگام شب، تارهای ظریف مو کراتینه شده شما، آسیب نبیند و از آن محافظت کنید، موهایتان را بپیچانید. پیچاندن موها باعث می شود تا صبح فردا راحت باشید و مشکای برای موهایتان پیش نیاید.

استفاده از یک محافظ خارجی مانند رویه بالشت یا یک کاور می تواند برای مراقبت از موها در شب تاثیر گذار باشد.

مراقبت از مو کراتینه و لختی موها
مراقبت از مو کراتینه و لخت شدن موها

 

کاهش فعالیت بدنی پس از کراتینه کردن موها

بعد از کراتینه کردن موها بهتر است از فعالیت های بدنی زیاد پرهیز کنید. به طور مثال از رفتن به سالن های ورزشی به مدت 3 روز پس از کراتینه کردن موها خودداری نمایید. در طول دو هفته اول به طور متوسط و آرام ورزش کنید تا به موهایتان آسیبی وارد نشود.

 

به موهای کراتینه شده نرم کننده بزنید

موادی که برای لخت کردن موها به کار می رود، موجب از بین رفتن روغن طبیعی موها می شود. برای برگرداندن و حفظ طبیعی رطوبت موها لازم است تا از مواد چرب و دارای وازلین استفاده نکنید. مرطوب کننده ها و نرم کننده های مو، بهترین گزینه برای موهای کراتین هستند. این محصولات رطوبت موهای شما را حفظ می کند.

بعد از شستن سر با شامپو، به ساقه موها (از لاله گوش به پایین) مقدار مناسبی نرم کننده بزنید و سپس با آب به خوبی آبکشی نمایید. برای زدن نرم کننده و ماسک مو، توجه داشته باشید که بهتر است این محصولات بدون سولفات باشند.

مراقبت از مو کراتینه و استفاده از ماسک مو بدون سولفات
مراقبت از مو کراتینه و استفاده از ماسک مو بدون سولفات

 

نحوه نگهداری از موهای کراتینه شده در روزهای نخست

  1. اگر موهای بلندی دارید و آنها را با کراتین لخت کرده اید، دقت کنید که تا 4 روز پس از کراتین کردن موها نباید موهایتان را زیاد دستکاری کنید. زیرا احتمال تاب خوردن موهایتان وجود دارد. چند روز اول بیشتر مراقب موهایتان باشید.
  2. برای نگهداشتن موهای کراتینه شده به هیچ وجه از سنجاق سر یا کش استفاده نکنید.
  3. تا 72 ساعت پس از کراتین، موهایتان را خیس و مرطوب نکنید. در صورت خیس شدن مو با سشوار فورا خشک کنید.
  4. نگهداری از موهای کراتین شده کوتاه، راحت تر از موهای بلند است. مدل موی باب و مدل های کوتاه دیگر جلوه بسیار زیبایی روی مو ایجاد می کنند و ظاهری مرتب به مو می بخشند.
مراقبت از مو کراتینه و صاف شدن موها
مراقبت از مو کراتینه و صاف شدن موها

 

نکات مهم برای شستشوی مو بعد از کراتینه کردن

رطوبت زیاد موها را با باد سرد خشک کنید و در آخر با برس چوبی موهایتان را شانه کنید. پس از شستشوی موهای کراتینه شده، حتما از حوله نرم استفاده نمایید و همچنین هنگام خشک کردن مو از ضربه زدن و ساییدن موها به یکدیگر خودداری کنید. در کل موهای خود را به آرامی بشویید.

سعی کنید زود به زود موهایتان را نشویید و دقت داشته باشید که شستشوی مداوم موهایتان موجب می شود تا ماندگاری کراتین موها کم تر شود.
اگر موهای چربی ندارید، شستشوی دو بار در هفته موها کافیست.

اگر موهایتان چرب است، درمان چربی موی سر با استفاده از مواد طبیعی می تواند به نگهداری موهای کراتینه شما کمک کند.

شامپو بدون سولفات برای مراقبت از مو کراتینه
شامپو بدون سولفات برای مراقبت از مو کراتینه

خرید شامپو هیرواتر کامان بدون سولفات کنترل کننده چربی مو و پوست سر

 

کوتاهی موها پس از انجام کراتینه

معمولا با انجام کراتین، نوک موها بسیار آسیب پذیر می شوند و در صورتی که از آنها مراقبت نکنید، بسیار خشک خواهند شد. خشکی نوک موها ناشی از انجام کراتینه، موجب بروز موخوره می شود و باید سریعا موهایتان را نوک گیری کنید.

 

سوالات متداول

مراقبت از موهای کراتینه شده هنگام شنا کردن چگونه است؟

آب کلر دار و آب شور، کراتین موهایتان را از بین می برد. اگر یک زمان مجبور به شنا کردن شدید، ابتدا موهایتان را خوب بشویید و سپس از یک نرم کننده بدون نیاز به آبکشی استفاده نمایید.

این کارها موجب جلوگیری از نفوذ آب شور و کلر دار به ساقه موهایتان می شود و پس از شنا کردن باید فورا موهایتان را آبکشی نمایید.

 

چه شامپویی برای موهای کراتین شده بزنیم؟

پس از انجام کراتین، باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده نمایید. این شامپوها حاوی سولفات سدیم است و کراتین موها را از بین می برد. آب کلر دار و آب شور، موجب از بین رفتن کراتین موها نیز می شود.

شامپو بدون سولفات برای انواع مو و مراقبت از مو کراتینه
شامپو بدون سولفات برای انواع مو و مراقبت از مو کراتینه

خرید شامپو هیر واتر کامان بدون سولفات

 

موهای کراتینه شده خود را چه زمانی رنگ کنیم؟

بهتر است قبل از کراتین کردن موها، ابتدا موهای خود را رنگ کنید و سپس به انجام کراتین بپردازید. نگران نباشید، بدون هرگونه آسیب به موها با خیال راحت می توانید موهای رنگ شده خود را کراتین نمایید.

در صورتی که موهایتان کراتینه شد، لازم است تا 3 هفته برای رنگ کردن دوباره موهایتان صبر کنید.

 

بعد از کراتین مو از چه روغنی استفاده کنیم؟

برای بازگرداندن رطوبت از دست رفته مو نباید از روغن های دارای چربی بالا همچون وازلین استفاده کنید. بهترین روغن برای موی کراتینه شده، روغن آرگان است. استفاده از روغن نارگیل ممکن است کراتینه مو را از بین ببرد.

مراقبت از مو کراتینه و صاف و براق کردن آن
مراقبت از مو کراتینه و صاف و براق کردن آن

 

مراقبت از موهای کراتینه شده بعد از خواب چگونه است؟

اگر پس از بیدار شدن از خواب، موهایتان خم شد، به کمک یک اتو مو و سشوار می توانید موهای خود را صاف کنید. به یاد داشته باشید که 72 ساعت پس از کراتینه کردن موها، اصلا موهایتان را خیس نکنید. اگر موهای شما خیس شد، سریعا آن را با سشوار خشک کنید.

برای مراقبت از موهای کراتینه شده و پیشگیری از شکنندگی آنها از بالش های ابریشمی و ساتن استفاده نمایید. زیرا ابریشم و ساتن، اصطکاک بین بالش و مو را هنگام خواب تا میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

ابریشم و ساتن رطوبت موهای شما را به خوبی حفظ می کند و سبب می شود تا موهایتان مدت زمان بیشتری صاف و براق بماند.

 

سخن آخر

همان طور که گفته شد افراد برای داشتن موهایی صاف و زیبا، به دنبال روش های صافی مو مانند کراتین هستند. در این مطلب در مورد چگونگی مراقبت از موهای کراتینه توضیح دادیم.

با رعایت موارد گفته شده به خوبی می توانید موهای کراتینه شده خود را سالم نگه دارید و به مدت طولانی از صافی موهایتان لذت ببرید. انتخاب شامپو مناسب و محصولات مراقبت از مو بدون سولفات می تواند، به حفظ سلامت موهای شما کمک کند.

شما چه مورد دیگری برای مراقبت از موهای کراتینه شده توصیه می کنید؟

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

فرانه آخوندی

دانش آموخته رشته هنر و ارشد طراحی صنعتی، علاقه مند به استایل، مد و فشن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا