آرایشی

بی بی کرم چیست؟ + فواید باورنکردنی bb cream!

فواید باورنکردنی bb cream،سبب می شود تا دیگر نیازی به استفاده از کانسیلر، پرایمر، کرم پودر و مرطوب کننده نداشته باشید.

آیا تا به حال درباره فواید باورنکردنی bb cream شنیده اید؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

آیا از کاربرد آن برای آرایش صورت اطلاعی دارید؟

همه ما این روزها اسم بی بی کرم را شنیده ایم. امروزه بی بی کرم یک محصول پرکاربرد و پرطرفدار در بین بانوان است. بی بی کرم به دلیل ترکیب با محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی، جای خود را در دل بانوان باز کرده است.

همچنین فرمولاسیون حاوی ترکیبات مغذی، آبرسان و ضد آفتاب در این محصول، به گونه ای است که علاوه بر زیبایی، سلامتی پوست شما را تضمین می کند.

انتخاب نوع درست بی بی کرم و سازگار با پوست بسیار مهم است و باید به آن توجه لازم را داشته باشید. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی فواید باورنکردنی bb cream بپردازیم.

 

فواید باورنکردنی bb cream

بی بی کرم (BB Cream) یه محصول ترکیبی از محصولات مراقبت از پوست مثل کرم ضد آفتاب و لوازم آرایشی می باشد. این محصول علاوه بر مراقبت ازپوست، سبب زیبایی پوستتان خواهد شد. در اصل می توان گفت این کرم تلفیقی از پرایمر، مرطوب کننده، کانسیلر،کرم پودر و ضد آفتاب است. بی بی کرم در اصل مخفف beauty balm یا blemish balm می باشد.

این محصول فرمولاسیونی سبک تر از کرم پودر داشته و خواص درمانی و مرطوب کننده رنگی آن بیشتر است.

بی بی کرم اولین بار در سال 1960در کشور آلمان تولید و روانه بازار شد. استفاده از یک کرم به جای چندین کرم، سبب شد تا این محصول به سرعت در دل بانوان جا باز کند.

فواید باورنکردنی bb cream، تاثیر آن بر روی پوست
فواید باورنکردنی bb cream، تاثیر آن بر روی پوست

 

بی بی کرم در انواع مختلفی وجود دارد و شما را از زدن کرم پودر و کانسیلر بی نیاز می کند. تفاوت سی سی کرم و بی بی کرم در عملکرد اصلی آنها می باشد و برای یکدست کردن رنگ پوست به کار می رود.

قسمت هایی از پوست که در اثر لک و آفتاب سوختگی آسیب دیده است را به کمک سی سی کرم به خوبی می توانید بپوشانید.

برای پوشانندگی سطح پوست و تامین رطوبت آن می توانید از بی بی کرم استفاده نمایید. این محصول با داشتن SPF مناسب سبب دفع اشعه های خطرناک آفتاب خواهد شد.

هر دو کرم گزینه مناسبی برای پایه آرایش و نرم کردن پوست می باشند و شما را از کرم پودر، ضد آفتاب، پرایمر و کانسیلر بی نیاز خواهد کرد. اگر تا به حال از بی بی کرم استفاده نکرده اید، توصیه می شود یکبار این محصول را امتحان کنید و تاثیر آن را بر روی پوست خود ببینید.

فواید باورنکردنی bb cream، کمک به حفظ و سلامت پوست
فواید باورنکردنی bb cream، کمک به حفظ و سلامت پوست

 

فواید باورنکردنی bb cream و ترکیبات ویژه آن

  • روشن کننده ها: ریشه گیاه شیرین بیان، نیاسینامید
  • مرطوب کننده: گلیسیرین، پانتنول، سرامیدها، اسید هیالورونیک
  • عوامل سفت کننده پوست: کلاژن هیدرولیز شده، پپتیدها
  • SPF مینرال: تیتانیوم دی اکسید، زینک اکسید
  • ترکیبات محافظی پوست: آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین ها

حتما بخوانید: کرم پودر مناسب پوست خود را می شناسید؟

چه عواملی در انتخاب درست بی بی کرم موثر است؟

انتخاب یک بی بی کرم مناسب می تواند در زیبایی شما نقش بسزایی داشته باشد.

شناخت نوع پوست

شناخت نوع پوست و استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی، رابطه مستقیمی با زیبایی چهره شما خواهد داشت.

اگر پوستتان خشک است، به دنبال یک بی بی کرم آبرسان و تغذیه کننده پوست باشید. زیرا این محصولات دارای فرمول نرم کننده پوست هستند و رطوبت پوست را به خوبی حفظ می کنند. پس از استفاده از این نوع بی بی کرم، پوست صورت شما بسیار شفاف و نرم خواهد شد.

اگر پوستتان چرب یا مختلط است، حتما باید از کرم ضد آفتاب، کرم پودر و بی بی کرم مناسبی که سطح پوست را مات می کند، استفاده کنید. این محصولات باید چربی پوست را به خوبی کنترل کنند.

افراد دارای پوست چرب، می توانند از محصولات فاقد چربی استفاده کنند و به خوبی منافذ باز پوست و جوش صورت را کنترل نمایند.

فواید باورنکردنی bb cream، شناخت نوع پوست و سپس انتخاب بی بی کرم متناسب با آن
فواید باورنکردنی bb cream، شناخت نوع پوست و سپس انتخاب بی بی کرم متناسب با آن

 

اگر پوست چربی دارید، حتما از بی بی کرم های فاقد چربی استفاده کنید تا پوستتان چرب تر نشود.

توجه به میزان SPF بی بی کرم

معمولا بیشتر بی بی کرم ها دارای SPF هستند. به همین دلیل دیگر نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب نخواهید داشت. این کرم، کاربردی چند منظوره داشته و نقص های پوست را می پوشاند و همچنین از پوست در برابر آفتاب و اشعه های مضر محافظت می کند.

اگر پوستتان روشن است، از بی بی کرم های SPF30 به بالا استفاده استفاده نمایید. برای پوست تیره تر می توانید از بی بی کرم هایی با  SPF15  استفاده کنید. با استفاده از این محصول، می توانید به خوبی از اشعه های مضر خورشید که سبب پیری پوست می شوند، جلوگیری کنید.

فواید باورنکردنی bb cream، توجه به میزان SPF محصول
فواید باورنکردنی bb cream، توجه به میزان SPF محصول

 

توجه به رنگ پوست و فواید باورنکردنی bb cream!

شما می توانید بر اساس رنگ پوست، تناژ بی بی کرم مناسب با پوستتان را انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که بی بی کرم ها پوشانندگی زیادی ندارند و براساس بافت نرم خود، به راحتی بر روی پوست می نشیند.

این محصول نواقص پوست را به خوبی می پوشاند و با رنگ پوست هماهنگ می شود و در آخر جلوه ای یکدست و شفاف به پوست خواهد داد. رنگی را برای پوست خود انتخاب کنید که با رنگ گردن همخوانی داشته باشد و ظاهری طبیعی ایجاد کند.

فواید باورنکردنی bb cream، انتخاب رنگ بی بی کرم با توجه به رنگ پوست
فواید باورنکردنی bb cream، انتخاب رنگ بی بی کرم با توجه به تناژ پوستی

 

چگونه از بی بی کرم استفاده کنیم؟

از ویژگی های جالب بی بی کرم، می توان به پوشش دهی یکنواخت آن اشاره کرد. در زمان هایی که هیچ جوش و آکنه ای بر روی پوست ندارید، می توانید یک لایه از بی بی کرم را بر روی پوست خود بزنید و به صورت یکسان بر روی تمام پوست پخش کنید.

اما روزهایی که صورتتان جوش دارد، یا رنگ گونه ها و پیشانی با هم فرق می کند، ابتدا مقدار مناسبی از بی بی کرم را در قسمت های مشخص بر روی پوست بزنید، سپس شروع به آرایش و استفاده از کرم پودر نمایید تا پوستتان حالتی یکدست پیدا کند.

به یاد داشته باشید، هنگام استفاده از کرم پودر و ضد آفتاب بی بی کرم، حتما باید به وسیله یک برس آرایشی آن را بر روی پوست پخش کنید.

البته می توانید با انگشت نیز، بی بی کرم را بر روی سطح پوست پخش نمایید. برای ایجاد یک لایه یکدست بر روی پوست، بهترین راه استفاده از یک برس آرایشی مناسب می باشد.

این برس سبب می شود تا کرم به خوبی بر روی سطح پوست بشیند و از انتقال باکتری ها، چربی ها و آلودگی در زیر ناخن و روی دست ها جلوگیری کند. برس آرایشی خود را هفته ای یکبار تمیز کنید تا دچار جوش، آکنه و چرب شدن پوست نشوید.

فواید باورنکردنی bb cream، استفاده از بی بی کرم بر روی صورت
فواید باورنکردنی bb cream، استفاده از بی بی کرم بر روی صورت

 

چه زمانی باید از بی بی کرم استفاده کرد؟

استفاده از بی بی کرم محدودیتی ندارد و شما در هر زمان و مکانی می توانید از آن استفاده کنید. اما این نکته را در نظر بگیرید که اگر قصد انجام آرایش سنگین را دارید، استفاده از این کرم به شما پیشنهاد نمی شود. زیرا این کرم به تنهایی دارای مرطوب کننده و پرایمر می باشد.

ضمنا این کرم، قدرت زیادی در مهار اشعه های نور خورشید ندارد؛ به همین دلیل در کنار این محصول، باید از ضد آفتاب نیز استفاده نمایید.

 

سخن آخر

همانطور که گفته شد، با فواید باورنکردنی bb cream آشنا شدید. شما می توانید با توجه به نوع پوست و رنگ آن، بی بی کرم متناسب با پوست خود را انتخاب نمایید.

همچنین با توجه به ترکیبات به کار رفته در انواع بی بی کرم ها، این محصولات علاوه بر عملکرد زیبایی، به درمان و سلامت پوست نیز کمک خواهند کرد. انتخاب یک بی بی کرم با کیفیت و معتبر می تواند کیفیت آرایش شما را بالا ببرد و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کند.

شما از کدام برند بی بی کرم استفاده می کنید؟

آیا شما برای آرایش روزانه خود از بی بی کرم استفاده می کنید؟

3/5 - (2 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا