مقالات

کرم دکلره چیست؟ طرز استفاده از کرم دکلره

چطور از دکو کرم (کرم دکلره) استفاده کنیم؟

طرز استفاده از کرم دکلره یا دکو کرم را می دانید؟ اگر نگران سوختن موهایتان بر اثر مصرف دکلره هستید و می خواهید موهایتان را روشن کنید با ما در ادامه این مطلب از مجله زیبایی سین دخت همراه باشید. دکلره کردن مو یکی از شیوه های محبوب است که کمک می کند بتوانید رنگ موهایتان را به پایه مورد نظر برسانید. اغلب دکلره کردن با پودر دکلره صورت می گیرد. اما با فروش و تولید دکو کرم (کرم دکلره)، شاید برایتان این پرسش پیش آمده باشد که دکو کرم چیست و چطور از دکو کرم برای روشن کردن مو استفاده می شود! در این مقاله می خواهیم به دکوکرم یا کرم دکلره و چگونگی استفاده از دکو کرم بپردازیم.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت
روش استفاده از دکو کرم یا کرم دکلره
دکو کرم یا کرم دکلره، مناسب روشن کردن مو با آسیب کمتر

دکوکرم چیست و چه تفاوتی با دکلره دارد؟

پودر دکلره یک محصول کاربردی برای روشن کردن مو محسوب می شود. تنها کافی است پودر دکلره را با اکسیدان مخلوط نمایید تا بتوانید به پایه رنگی مورد نظرتان برسید. البته انتخاب درجه اکسیدان نیز بسیار اهمیت دارد و در رسیدن رنگ مو به پایه های رنگی مختلف اثرگذار است.

دکو کرم یا همان کرم دکلره مانند پودر دکلره برای روشن کردن مو استفاده می شود. اما آنچه پودر دکلره را از دکو کرم متفاوت می سازد، ترکیبات دکو کرم است. اغلب دکو کرم ها به گونه طراحی می شوند که موهایتان در طول فرایند روشن شدن مو، کمتر آسیب ببیند.

دکو کرم ها اغلب بافتی کرم مانند و شبیه به رنگ مو دارند و هنگام مصرف با اکسیدان ترکیب می شوند. دکو کرم حاوی همان مواد دکلره است. اما به دلیل داشتن کمی روغن موجب می شود عمل روشن شدن مو کمی کند شود تا مو کمتر آسیب ببیند. براساس جنس و نوع مو می توانید دکو کرم را با اکسیدان های گوناگون ترکیب نمایید و موها را به پایه روشن مورد نظرتان برسانید.

انواع پودر دکلره

  • پودر دکلره بنفش: ضد زردی است و برای ایجاد رنگ دودی و خاکستری می توانید در مرحله آخر از پودر دکلره بنفش استفاده کنید.
  • پودر دکلره سفید: پودری کلاسیک محسوب می شود و خاصیت خنثی سازی رنگ دارد.
  • پودر دکلره آبی: ضد نارنجی و رنگ هویجی است.
پودر دکلره بنفش
پودر دکلره بنفش، ضد زردی

طرز استفاده از کرم دکلره (دکو کرم) برای روشن کردن مو

اگر رنگ طبیعی موهایتان مشکی است و موهایتان را رنگ نکرده اید، یک سوم پودر دکلره و دو سوم دکوکرم (کرم دکلره) را باهم ترکیب نمایید. به ازای هر 100 گرم از ترکیب دکوکرم و پودر دکلره باید چند قطره روغن آرگان یا سرم تقویت کننده مو به آن اضافه نمایید.

اکنون باید این ترکیب را با مقداری اکسیدان 6 درصد به خوبی مخلوط کنید. موهایتان را به بخش های خیلی کم تقسیم نمایید و از ترکیب ساخته شده به ساقه موها بزنید. صبر کنید تا رنگ مو به پایه 5 برسد؛ یعنی حدود 30 دقیقه صبر نمایید. سپس به ریشه ها از این ترکیب بزنید. 10 دقیقه صبر کنید و پس از روشن شدن ریشه ها با آب ولرم موهایتان را بشویید.

این ترکیب می تواند موهایتان را به پایه 5 برساند. اگر می خواهید موهایتان به پایه 8 برسد، لازم است بار دیگر از این ترکیب درست کنید. این بار اجازه دهید 35 دقیقه روی موهایتان بماند. ابتدا به ساقه مو بزنید، سپس مانند مرحله قبل ریشه ها را با ترکیب ساخته شده روشن نمایید. ازآنجایی که این ترکیب با اکسیدان 6 درصد تهیه می شود، برای موهای آسیب دیده هم قابل استفاده است؛ چراکه احتمال آسیب رسیدن به مو کمتر است؛ بنابراین، اگر می خواهید با کمترین آسیب بتوانید موهایتان را روشن کنید، این ترکیب را با اکسیدان 6 درصد آماده کنید.

حتماً موهایتان را در حین کار مشاهده نمایید و سلامت موها را بررسی کنید. به هرحال موهای نازک نسبت به موهای ضخیم زودتر روشن می شود. درنتیجه، زمان کمتری نیاز هست تا این ترکیب روی موهای نازک بماند. اگر موهایتان حالت کش دار پیدا کرد، زود آن را بشویید.

بعد از رنگ و دکلره کردن موهایتان همواره از شامپو و محصولات مراقبت از موهای رنگ شده استفاده نمایید تا ضمن حفظ سلامت موهایتان از بد رنگ شدن رنگ موهایتان جلوگیری کنید.

دکلره کردن مو
برای روشن کردن مو با دکو کرم ابتدا از ساقه مو شروع نمایید.
10
شامپو مو گلیس مدل Supreme Length حجم 500 میل
10
شامپو مو گلیس مدل Split Hair Miracle حجم 500 میل
10
شامپو مو گلیس مدل Supreme Length حجم 500 میل
previous arrow
next arrow

طریقه استفاده از کرم دکلره بدون پودر دکلره

برای ساقه مو بهتر است دکو کرم (کرم دکلره) را با اکسیدان 9 درصد و نسبت یک به یک مخلوط نمایید. این ترکیب را روی ساقه مو بزنید. زمانی که موهایتان به روشنی مورد نظرتان رسید، برای ریشه مو، اکسیدان 6 درصد را با دکوکرم مخلوط کنید و به ریشه مو بزنید.

روش استفاده از کرم دکلره به صورت گام به گام و آسان

  1. دکو کرم (کرم دکلره) را با نسبت یک به یک با اکسیدان مخلوط نمایید.
  2. میزان روشن کنندگی کرم دکلره (دکو کرم) 6 تا 7 لول با توجه به ضخامت مو است.
  3. برای روشن کردن مو تا پایه 2 و 3 از اکسیدان 9 درصد استفاده کنید.
  4. جهت رسیدن رنگ مو به پایه های بیشتر، اکسیدان 30 یا 40 درصد به کار برید.
  5. برای رنگ ریشه از مخلوط دکو کرم (کرم دکلره) با اکسیدان 6 درصد استفاده کنید.

مدت زمان کار با دکو کرم روی مو حدود 60 دقیقه است و زمان آماده سازی و ماندگاری دکو کرم (کرم دکلره) حدود 30 دقیقه است. پس از 30 دقیقه، به تدریج، خاصیت دکو کرم یا کرم دکلره از بین می رود.

طرز استفاده از کرم دکلره
عملکرد دکو کرم (کرم دکلره) دقیقاً شبیه به دکلره است و موهایتان را روشن می کند.

بعد از دکو کرم چه رنگی بزنم؟

می توانید از دکوکرم به همراه اکسیدان 6 درصد موهایتان را روشن نمایید. سپس رنگ کنفی و شنی را ترکیب نمایید و به موهایتان بزنید.

سه صفر یا دکو کرم؟

عملکرد دکوکرم مانند دکلره است، اما همان گونه که پیش از این گفتیم به دلیل داشتن مواد و ترکیبات مراقبت از مو سبب می شود موهایتان کمتر آسیب ببیند. رنگ موی سه صفر (e20 یا واریاسیون 000) در شمار رنگ موهای موجود در کاتالوگ رنگ مو قرار ندارد! این نوع رنگ، درحقیقت، واریاسیونی است که مهم ترین ترکیب آن، همان آمونیاک است. رنگ مو سه صفر موجب روشن شدن مو می شود. درنتیجه، به آن رنگ روشن کننده هم می گویند.

رنگ مو سه صفر، همچون دکو کرم، تار مو را برای رنگ دلخواهتان آماده می کند و هدف آن نزدیک کردن رنگ مو به رنگ مورد نظرتان است. با کمک رنگ مو سه صفر می توانید رنگ موهایتان را به پایه 5 برسانید تا برای پذیرفتن رنگ های دیگر آماده شود.

رنگ مو سه صفر مانند دکلره ضعیف عمل می کند. ازآنجاکه رنگ مو سه صفر در دسته واریاسیون هاست، ماندگاری زیادی ندارد و به سرعت پس از نخستین شستشو پاک می شود. توصیه می کنیم برای افزایش ماندگاری رنگ موی خود از رنگ مو سه صفر به همراه رنگ دیگری استفاده نمایید. البته از رنگ مو سه صفر برای درخشان نمودن رنگ موهای دیگر نیز می توانید استفاده نمایید.

 

بهتر است دکو کرم را با اکسیدان شماره 3 ترکیب نمایید. اگر موی شما بسیار نازک است، باید اکسیدان شماره 2 به کار برید.

چرا دکلره موجب آسیب به مو می شود؟

وجود آمونیاک در دکلره سبب آسیب به تارهای ها و به خصوص ریشه مو می شود. اگر قصد دارید روشنی موهایتان به پایه 7 تا 12 برسد، پیشنهاد می کنیم برای پیشگیری از آسیب مو ابتدا رنگ مو را با شیوه ترکیب پودر دکلره و اکسیدان به پایه 4 تا 5 برسانید. سپس به موهایتان یک استراحت کوتاه بدهید. بعد به کمک کرم دکلره، روشن کردن موهایتان را ادامه دهید.

دکلره بهتر است یا کرم دکلره؟

ازآنجاکه دکو کرم ها به آرامی کوتیکول های مو را باز می کنند و اغلب حاوی مواد تقویت کننده مو مانند روغن های طبیعی هستند، به نظر می رسد از دکلره ها بهتر هستند؛ چراکه احتمال آسیب دیدن مو را کمتر می کنند. درکل، هم دکلره و هم دکو کرم برای روشن کردن مو به کار می روند. مهم ترین عامل در انتخاب میان دکلره و دکو کرم، توجه به برند تولید کننده محصول و روش درست استفاده از دکلره و دکو کرم است.

مو به کمک دکو کرم تا پایه 6 و 7 روشن می شود. به کرم دکو کرم دکلره ضعیف هم می گویند؛ چراکه مانند دکلره قدرتمند نیست و به دلیل برخورداری از الکل های چرب و روغن ها در ترکیبات خود سبب نرمی و لطافت مو می شود و تا حد زیادی از تخریب و آسیب مو جلوگیری می کند.

اگر از دکلره یا دکو کرم به درستی استفاده نکنید، مو به شدت دچار سوختگی می شود. همچنین، استفاده از محصولات بی کیفیت و نامرغوب می تواند به راحتی موهایتان را خراب کند. اگر می خواهید موهایتان را روشن کنید، توصیه می کنیم حتماً از آرایشگر متخصص و حرفه ای کمک بگیرید و از محصولات با کیفیت استفاده نمایید تا ضمن رسیدن به پایه رنگ مورد علاقه تان از سلامت موهایتان مراقبت کنید.

نکات مهم برای استفاده از دکو کرم (کرم دکلره)

 

  1. بهتر است 48 ساعت پیش از به کار بردن دکو کرم حمام نکنید تا چربی و رطوبت موهایتان را از دست ندهید.
  2. توصیه می کنیم به ریشه و ساقه مو در دو مرحله جدا از هم دکو کرم بزنید؛ بنابراین، ابتدا به ساقه مو با فاصله 2 سانتی متر از ریشه دکو کرم بزنید. سپس بعد از رسیدن رنگ مو به پایه دلخواه، دکو کرم را به ریشه مو بزنید.
  3. از زمانی که پودر دکلره را با دکو کرم (کرم دکلره) ترکیب می کنید، فقط 30 دقیقه مواد این ترکیب باهم واکنش نشان می دهند. اگر موهایتان بلند است یا حجم موهایتان زیاد است، در دو مرحله این ترکیب را آماده نمایید.

بیشتر بخوانید:

رنگ کردن مو در خانه به طور حرفه ای

رفع خشکی مو با 8 ماسک مو خانگی

کرم پودر مناسب پوست خود را می شناسید؟

نکته آخر در طرز استفاده از کرم دکلره

برای روشن کردن موهایتان بهتر است از دکو کرم استفاده کنید؛ چراکه کمتر از دکلره به موهایتان آسیب می زند. اما حتماً از محصولات با کیفیت و مرغوب برای روشن کردن یا رنگ کردن موهایتان استفاده نمایید تا از آسیب به موهایتان به میزان زیادی پیشگیری کنید. در این مقاله طرز استفاده از کرم دکلره (دکو کرم) را بررسی کردیم. شما از دکو کرم برای رنگ کردن موهایتان استفاده می کنید یا دکلره؟ لطفاً تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

4.2/5 - (25 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا