مقالات

چگونه از چروک گردن جلوگیری کنیم؟

درمان چین و چروک گردن و علت های ایجاد چروک گردن

صرف نظر از موضوع سن، دیدن چین و چروک روی صورت و گردن برای هیچ کس خوشایند نیست. چین و چروک گردن شامل خطوط مختلف است که در قسمت پشت و جلو گردن ایجاد می شود. اگر به موقع این چروک ها درمان نشود، به شکاف یا شیار عمیق تبدیل می شود. پنهان کردن چین و چروک گردن بسیار چالش برانگیز است و می تواند به تصور شما از خود و حس زیبایی شناسی تان آسیب بزند! در این مطلب، علت های مختلف ایجاد چین و چروک گردن و راه های درمان را لیست کرده ایم. با سین خت همراه باشید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

در این مقاله به پرسش های متداول شما درباره چین و چروک گردن پاسخ می دهیم:
چه چیزی موجب ایجاد چین و چروک گردن می شود؟
بهترین راه های درمان موجود برای رفع چروک گردن کدام است؟

چین و چروک گردن می تواند به یک علت یا پنج علت فهرست شده در ادامه مطلب به وجود بیاید:

علت های ایجاد چین و چروک گردن

سن شما

پوست با افزایش سن به تدریج خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. خاصیت ارتجاعی پوست، درحقیقت، توانایی پوست در میزان کشش و بازگشت آن است. با بیشتر شدن سن مشاهده می کنید پوست به راحتی نمی تواند خود را حفظ کند. درنتیجه، پوست گردن چروک می شود!

همچنین، توانایی پوست در ایجاد روغن های طبیعی نیز با افزایش سن کاهش می یابد. این مسئله نیز به خشکی، چروک و افتادگی پوست منجر می شود.

چین و چروک گردن
افزایش سن یکی از عوامل اصلی ایجاد چروک گردن است.

قرار گرفتن در معرض نور شدید و مستقیم خورشید

اشعه UVA و UVB خورشید موجب آسیب پوست می شود. به علاوه، بافت همبند بخش درم پوست را تجزیه می کند. بافت همبند از کلاژن و فیبرهای الاستین تشکیل شده است. نبود الاستین و کلاژن می تواند سبب از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست شود و چین و چروگ گردن را ایجاد کند.

چین و چروک گردن
نور مضر خورشید یکی از علت های چروک گردن و به طور کلی پوست

سیگار کشیدن

یکی از علت های اصلی در از بین رفتن کلاژن پوست، سیگار کشیدن است. افراد سیگاری نسبت به دیگر افراد ممکن است چروک بیشتری داشته باشند؛ بنابراین، یکی از راه های جلوگیری از چروک گردن، ترک مصرف سیگار است. تنباکوی سیگار سبب کاهش کلاژن پوست می شود. نیکوتین می تواند میزان اکسیژن پوست را کم کند. درنتیجه، خاصیت ارتجاعی پوست کاهش یابد. همچنین، روند پیری پوست و چروک گردن و صورت تندتر شود.

چگونه از چروک گردن جلوگیری کنیم؟
سیگار کشیدن یکی دیگر از عوامل چروک گردن و پیری پوست

ژنتیک

یکی دیگر از عوامل چروک گردن، ژنتیک است. ژنتیک می تواند روند چروک گردن را تسریع بخشد. اگر یکی از والدینتان یا هردو در سنین جوانی چین و چروک گردن و خطوط گردن را داشته اند، احتمال ایجاد چروک در شما نیز در سنین کمتر و دوران جوانی بیشتر است.

استفاده و حرکت زیاد ماهیچه گردن

اگر مکرر به گوشی موبایلتان نگاه می کنید یا هنگام مطالعه با نگاه به سمت پایین، گردنتان را خم می کنید، سبب ایجاد چین و چروک گردن می شوید.

چطور از چروک گردن جلوگیری کنیم؟
خم شدن روی گوشی موبایل یا لپ تاپ علاوه بر ایجاد درد گردن موجب چروک گردن نیز می شود.

اکنون که درباره علت های ایجاد چین و چروک گردن می دانید، با سین دخت در ادامه مقاله همراه شوید تا راهکارهای گوناگون درمان چروک گردن را برایتان لیست کنیم.

بهترین روش ها برای درمان چروک گردن کدام است؟

استفاده از محصولات سرشار از ویتامین C

یکی از ترکیبات رایج در محصولات ضد چین و چروک گردن و صورت، ویتامین c است. این آنتی اکسیدان با غیرفعال کردن رادیکال های آزاد موجب کندتر شدن روند پیری پوست می شود. داشتن روتین پوستی و محصولات مراقبت از پوست سرشار از ویتامین C می تواند ایجاد چین و چروک گردن را به تأخیر بیندازد. همچنین، از مواد غذایی مملو و غنی از ویتامین C مثل لیمو و پرتقال استفاده نمایید.

ویتامین C و چروک گردن
مصرف ویتامین C برای پیشگیری و درمان چروک گردن

ترک سیگار

نیکوتین و تنباکوی سیگار می تواند به کلاژن پوست صدمه بزند و روند کلاژن سازی پوست را مختل کند. همین امر فرایند چین و چروک گردن را سریع تر می کند. ازاین رو، ترک سیگار سبب کاهش چین و چروک گردن و پیشگیری از چروک کردن می شود. همچنین، پوست را شفاف تر، روشن تر و سالم تر می کند.

آبرسانی پوست

یکی از راه های فوق العاده برای داشتن پوستی شاداب و جوان و جلوگیری از چین و چروک گردن، آبرسانی پوست است. استفاده از کرم مرطوب کننده به میزان زیادی از پیری پوست صورت و گردن جلوگیری می کند و سطح کلاژن و الاستین را افزایش می دهد. مرطوب کردن و آبرسانی منظم پوست به پوست کمک می کند سفت بماند و دیرتر چین و چروک گردن و صورت به وجود بیاید.

توصیه می کنیم محصولات سرشار از اسید هیالورونیک را انتخاب نمایید. تحقیقات نشان می دهد اسید هیالورونیک می تواند تا حد زیادی به کاهش چین و چروک کمک کند.

حذف چین و چروک گردن
استفاده از آبرسان ها برای درمان چروک گردن

 

تزریق بوتاکس برای چین و چروک گردن

این روزها یکی از درمان های مؤثر برای پیشگیری از چروک گردن، تزریق بوتان به به پوست گردن است. در درمان های زیبایی، تزریق بوتاکس با انسداد سیگنال های شیمیایی ایجاد کننده انقباض در عضلات پوست کمک می کنند پوست ظاهر و حالتی صاف تر داشته باشد.

براساس پژوهش های صورت گرفته، تزریق بوتاکس برای پیشگیری از چین و چروک گردن، راهی ایمن و مناسب است. البته اثر بوتاکس با توجه به نوع پوستتان بین 4 تا 5 ماه باقی می ماند. درنتیجه، فرد لازم است چند مرتبه بوتاکس گردن را برای درمان چروک گردن انجام دهد تا چین و چروک گردن را کاهش دهد.

استفاده روزانه از ضد آفتاب

مطالعات نشان می دهد استفاده مرتب از کرم ضد آفتاب می تواند به میزان زیادی نشانه های پیری پوست گردن یا صورت را کاهش دهد. کرم ضد آفتاب با کیفیت نه تنها پوست را آبرسانی می کند، بلکه از پوست در مقابل آسیب های ناشی از اشعه مضر UV نیز مراقبت می کند. در طول روز بهتر است 2 تا 3 مرتبه از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از چین و چروک گردن استفاده نمایید.

مصرف کرم های رتینوئید

رتنوئیدها می توانند علائم پیری مانند انواع چین و چروک گردن را کاهش دهند. رتنوئیدها از ویتامین A گرفته می شوند. اغلب برای درمان چین و چروک گردن یا دیگر بخش های پوست توصیه می شوند. البته این روزها انواع گوناگون کرم های رتنوئید در بازار وجود دارد؛ بنابراین، پیش از استفاده با پزشک متخصص پوست مشورت نمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

نقل قول از سایت stylecraze

Many studies have concluded that applying retinoids to the skin can drastically reduce aging signs, like fine lines and wrinkles.

Since retinoids are created from vitamin A, they are often recommended as a remedy for neck wrinkles. However, there are several types of retinoid creams available today. Thus, consult a dermatologist beforehand to pick the best option for you.

استفاده از پچ گردن

پچ گردن مانند ماسک های صورت است. می توانید پچ گردن مناسب رفع چین و چروک گردن تهیه نمایید و مانند ماسک های صورت، روی گردن خود قرار دهید. به کیفیت پچ گردن دقت کنید تا نتیجه مطلوب را بگیرید.

پچ آبرسان
پچ گردن برای درمان چین و چروک گردن

نوشیدن آب

آب در کاهش چین و چروک گردن و به طور کلی پوست بسیار مؤثر است. توصیه می کنیم روزس 8 لیوان آب بنوشید. آب خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. می توانید روز خود را با یک لیوان آب ولرم آغاز نمایید. 5 تا 6 لیوان آب نیز در طول روز بنوشید. مصرف مناسب آب از ایجاد سیاهی دور چشم نیز به میزان زیادی جلوگیری می کند.

مقاله های پیشنهادی:

8 راهکار سریع و اثربخش برای رفع چین و چروک صورت

تشخیص نوع پوست و نکاتی که باید بدانید!

آرایش صورت دخترانه

نکته آخر

چین و چروک گردن می تواند بنا به علت های گوناگون ایجاد شود. این عوامل شامل سیگار کشیدن، قرار گرفتن در برابر آفتاب، حرکت زیاد عضلات گردن، خم شدن هنگام مطالعه یا دیدن صفحه گوشی موبایل، زنتیک و افزایش سن است. اگرچه چین و چروک گردن با بیشتر شدن سن افزایش می یابد، با مطالعه این مقاله می توانید از ایجاد چین و چروک گردن جلوگیری نمایید. شما از چه روش هایی برای کاهش و رفع چین و چروک گردن استفاده می کنید؟

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا