مقالات

بهترین آموزش طرز استفاده از کرم پودر مایع

چطور کرم پودر مایع را با انگشت، اسفنج (بیوتی بلندر) یا براش آرایشی استفاده کنیم؟ (آموزش کامل و کاربردی)

طرز استفاده از کرم پودر مایع را می دانید؟ بهترین و کامل ترین آموزش آسان طرز استفاده از کرم پودر مایع را در این مطلب می توانید دنبال کنید! کرم پودر زدن درست می تواند جلوه ای بسیار طبیعی و فوق العاده روی پوست ایجاد کند! کرم پودر مناسب پوست شما و هماهنگ با رنگ پوستتان موجب یکنواخت شدن رنگ پوست و زیباتر شدن چهره می شود. کرم پودر یکی از محبوب ترین لوازم آرایش در دنیاست. به خصوص این روزها کرم پودرهای مایع، حاوی ضد آفتاب، SPF و آبرسان بسیار پرطرفدارند.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

ازآنجاکه کرم پودرهای مایع به راحتی استفاده می شوند و پوششی بسیار خوب ایجاد می کنند، همیشه محبوبند! اما چطور کرم پودر بزنیم؟ نحوه کرم پودر زدن درست را می دانید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا طرز استفاده از کرم پودر مایع را به شیوه ای آسان در اختیارتان قرار دهیم.

انواع بهترین کرم پودرهای مایع را در این صفحه می توانید مشاهده نمایید.

استفاده از کرم پودر مایع با انگشتان

طرز استفاده از کرم پودر مایع
انواع کرم پودر مایع را می توانید با انگشت، بیوتی بلندر یا براش آرایشی روی پوست بزنید.

 

1. ابتدا صورت خود را تمیز کنید. می توانید با شوینده مناسب پوست به خوبی پوستتان را بشویید. بعد با حوله مناسب به آرامی خشک کنید و مرطوب کننده بزنید. یادتان باشد آرایش همیشه باید روی پوست تمیز انجام دهید. به خصوص اگر پوستتان خشک است، حتماً پیش از کرم پودر زدن، مرطوب کننده بزنید. این روزها مرطوب کننده هایی مخصوص زیرسازی آرایش هم تولید می شود که از ماسیدن آرایش هم جلوگیری می کنند.

پرایمر آبرسان نیز انتخابی فوق العاده است. پرایمرها برای ماندگاری بیشتر آرایش و بهتر نشستن کرم پودرها انتخابی هوشمندانه هستند. البته پس از زدن پرامیر یا مرطوب کننده اجازه دهید تا جذب شوند. سپس کرم پودر بزنید تا آرایش شما کیکی نشود! حتماً به مرطوب کننده و پرایمر اجازه اثربخشی دهید. اگر هم پس از زدن مرطوب کننده روی پوست احساس چربی کردید، با یک دستمال چربی اضافه را بردارید.

 

کرم پودرهای آبرسان نسبت به دیگر کرم پودرها برای انواع پوست بهتر هستند؛ چراکه موجب تقویت پوست و جلوگیری از کیکی شدن آرایش می شوند.

 

کرم پودر مایع
کرم پودر را می توانید روی پشت دست خود یا پالت کرم پودر بریزید.

2.مقداری از کرم پودر را بردارید و به میزان لازم روی یک پالت بریزید. می توانید از یک ظرف کوچک، پشت دست خود یا یک کیسه فریزر تا شده استفاده نمایید. زیاد از کرم پودر نریزید، همیشه می توانید مقدار بیشتری در صورت نیاز اضافه نمایید.

 

3.نوک انگشتانتان را به کرم پودر آغشته نمایید و کرم پودر را به آرامی روی صورت خود پخش کنید. با دو ضربه روی پیشانی، یکی روی بینی، دو ضربه روی گونه، یکی روی چانه شروع کنید. سعی کنید لایه ای نازک از کرم پودر را ابتدا بزنید. سپس در صورت نیاز به بخش هایی که به پوشش بیشتر نیاز دارند، کرم پودر بیشتری بزنید.

 

4. از نوک انگشتانتان برای جذب کرم پودر در پوست استفاده نمایید. به آرامی با حرکات دورانی یا ضربه ای سعی کنید کرم پودر را یکدست روی پوست پخش نمایید. با انگشتان خود دایره ای سبک و کوچک ایجاد کنید. از بینی، پیشنانی و گونه ها شروع کنید. مطمئن شوید حرکات دایره ای شما به سمت بالاست نه در جهت پایین. کشیدن پوست به سمت پایین می تواند به مرور موجب افتادگی پوست شود. کرم پودر را به آرامی با پوست خود ترکیب کنید و آن را مالش ندهید.
اگر به پوشش بیشتر نیاز بود، کرم پودر بیشتری را به پوست خود اضافه نمایید.

وقتی با انگشتان خود کرم پودر را پخش می کنید، گرمای انگشتان شما موجب ذوب شدن و بهتر نشستن کرم پودر می شود. اگر به دنبال ایجاد پوشش کمتر هستید، این عالی است. اگر می خواهید ظاهری با پوشش کامل ایجاد کنید، از میزان بیشتری از کرم پودر استفاده نمایید.

 

5. لبه ها را ترکیب کنید. کرم پودر خود را با دقت در بخش خط مو، خط فک و اطراف گوش ترکیب نمایید تا خطوط آشکار ایجاد نشود. اگر اسفنج یا پد آرایشی دارید، از آن برای ترکیب کرم پودر در نواحی خط فک با حرکات آرام و ضربه های به سمت پایین استفاده نمایید. اگر کرم پودر شما خیلی سبک است، می توانید آن را در بخش گردن خود ترکیب نمایید. حتی می توانید از کرم پودر تیره برای پوشاندن غبغب و ایجاد زاویه در پایین فک و زیر گونه استفاده نمایید.

 

6. کرم پودر خود را تثبیت کنید. 2 تا 3 دقیقه اجازه دهید کرم پودر شما خشک شود. اگر هنوز مرطوب است، دستمال کاغذی را به آرامی روی بخش های مرطوب بگذارید و کمی فشار دهید و بردارید تا کرم پودر به خوبی روی پوست محو شود و قرار بگیرد. سپس کرم پودر خود را با پودر تثبیت کننده آرایش شفاف تنظیم کنید تا آرایشتان در تمام روز ماندگار و بدون تغییر باشد.

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای جامع آرایش پوست چرب در خانه

آموزش کرم پودر زدن با اسفنج

 

طرز استفاده از کرم پودر مایع

اسفنج مناسب را انتخاب نمایید. اسفنج تخم مرغی یا بیوتی بلندرها از محبوب ترین اسفنج ها برای کرم پودر زدن به شمار می آیند. این اسفنج ها از فوم ضد میکروبی تهیه می شوند.

2. صورت خود را تمیز نمایید. سپس با مرطوب کننده یا پرایمر آبرسان، مرطوب کنید. اجازه دهید مرطوب کننده یا پرایمر جذب شود. پرایمر کمک می کند نتیجه نهایی بی نقص باشد.
3. اسفنج را مرطوب کنید. اسفنج را به طور کامل در آب فرو ببرید و چند بار به خوبی فشار دهید تا مطمئن شوید کاملاً از آب اشباع شده است. اکنون از آب خارج کنید و با دست فشار دهید تا آب اضافه آن خارج شود.

4. مقداری از کرم پودر، به اندازه یک سکه، روی پالت یا پشت دست خود قرار دهید. بهتر است کمی کرم پودر بریزید و در صورت نیاز اضافه کنید.

 

5. نوک اسفنج تخم مرغی را در کرم پودر فرو کنید. کمی اسفنج را به سمت جلو و عقب ببرید تا سطح اسفنج با لایه ای سبک از کرم پودر پوشیده شود.

 

6. کرم پودر را روی سطح پوست با اسفنج بکشید یا ضربه ای پخش نمایید. از حرکات مالشی و سریع استفاده کنید تا به خوبی کرم پودر را روی صورت خود پخش کنید. از گونه ها و اطراف بینی شروع کنید و با حرکات سریع و کوچک سعی کنید پوششی یکنواخت روی پوست ایجاد کنید. از سطح بزرگ اسفنج برای ترکیب کرم پودر با پوست در سطوج گسترده تر صورت مانند گونه ها استفاده نمایید. با استفاده ضربه ای اسفنج روی صورت کمک کنید کرم پودر به خوبی و یکنواخت روی پوست قرار بگیرد. اگر به صورت مالشی کار را ادامه دهید، خطوط ناهموار ایجاد می شود یا خطوطی که موهای ریز و کوچک صورت را نشان می دهند؛ بنابراین، حتماً به صورت ضربه ای موجب جذب کرم پودر و یکنواختی آن شوید.

7. از قسمت نوک اسفنج برای نواحی کوچک تر صورت مثل گوشه چشم و بینی استفاده نمایید. با حرکات ضربه ای، کوتاه و سریع به خوبی کرم پودر را یکدست نمایید تا شکلی طبیعی داشته باشد و طوری به نظر برسد که رنگ پوست خودتان است.

 

8. لبه ها را ترکیب کنید. بار دیگر، از یک حرکت نوک انگشتی استفاده نمایید تا امتداد گوش، فک و خط مو را ترکیب کنید. کرم پودر را به کمک حرکات ضربه ای روی پوست خود فشار دهید. کرم پودر را نکشید یا با مالش پخش نکنید. فقط به صورت ضربه ای موجب جذب کرم و ایجاد بافت یکنواخت روی پوست شوید.

 

9. کرم پودر خود را تنظیم کنید. 2 تا 3 دقیقه صبر کنید تا کرم پودر خشک شود. در صورت نیاز از دستمال کاغذی استفاده کنید. به این صورت که دستمال را روی نقاطی که چربی یا رطوبت زیاد دارد، قرار دهید و کمی فشار دهید تا رطوبت و چربی اضافی گرفته شود. دستمال را روی صورت نکشید. سپس آرایش خود را تکمیل نمایید. استفاده از پودر تثبیت شفاف در پایان می تواند ماندگاری آرایش را بیشتر کند و کرم پودر را به خوبی روی پوست ثابت کند. به کمک یک براش بزرگ و پُر می توانید پودر شفاف را به آرامی روی پوست خود پخش نمایید.

10. اسفنج خود را تمیز کنید. بعد از اتمام کار، اسفنج خود را به طور کامل با آب بشویید. می توانید در میزان کمی محلول پاک کننده آرایش یا میسلار واتر قرار دهید تا ترکیبات آرایشی از آن جدا شود. سپس با شوینده ملایم بشویید. سپس اجازه دهید در فضای آزاد خشک شود.
اگر اسفنج شما بویی عجیب دارد یا مانند گذشته کار نمی کند، باید آن را تمیز کنید.

  • اگر اسفنج خود را به طور مرتب تمیز نکنید، مکانی برای رشد میکروب ها و باکتری ها می شود و پیری پوست و جوش و آکنه ایجاد می کند.

 

بیشتر بخوانید:

آموزش کوچک کردن بینی با آرایش

طرز استفاده از کرم پودر با براش (قلمو)

 

طرز استفاده از کرم پودر مایع با براش
1.برس یا براش مناسب را انتخاب کنید. درحالی که برای استفاده از کرم پودر می توانید از براش ها و برس های مختلف کمک بگیرید، بهترین انتخاب یک براش صاف و متراکم است که مخصوص استفاده از کرم پودر طراحی شده است.

2. پوست خود را آماده کنید. پوست را با شوینده مناسب بشویید. پرایمر آبرسان یا کرم مرطوب کننده بزنید. چند دقیقه صبر کنید تا جذب شود و چربی اضافه را با دستمال کاغذی خشک و پاک کنید.

  • پرایمر برای زیرسازی، افزایش ماندگاری و خوب نشستن کرم پودر عالی است! به خصوص اگر آبرسان باشد!

3. مقداری از کرم پودر، به اندازه یک سکه، روی پالت یا پشت دست خود بریزید. البته می توانید از یک کاسه کوچک یا کیسه فریزر تا شده هم استفاده کنید. کرم پودر را روی پالت با انگشت خود پخش کنید تا لایه ای یکنواخت و ضخیم برای فرو بردن براش ایجاد شود.

 

4. نوک براش یا برس را در کرم پودر فرو کنید. شما فقط می خواهید از انتهای موهای براش یا برس استفاده کنید؛ بنابراین، براش را غوطه ور نکنید یا آن را در کرم پودر خورد نکنید.

 

5. کرم پودر را با براش روی صورت خود بزنید. با حرکات دایره ای از قسمت بینی شروع کنید. سپس به سمت پیشانی، گونه و چانه حرکت کنید و با دایره های کوچک ادامه دهید.

 

6. لبه ها را ترکیب کنید. با حرکات دایره های موجب ترکیب شدن کرم پودر با پوست در امتداد خط فک، خط مو و گوش شوید.

 

7. کرم پودر خود را تنظیم کنید. 2 تا 3 دقیقه بهتر است صبر کنید تا کرم پودر خشک شود. اگر لازم بود، از دستمال کاغذی برای خشک کردن نواحی مرطوب یا چرب استفاده کنید. دستمال کاغذی را به آرای روی بخش های مرطوب یا چرب قرار دهید و بردارید. درنهایت، پودر فیکس یا تثبیت آرایش شفاف را با براش بزنید.

8. براش یا قلمو خود را تمیز کنید. براش را روی یک دستمال بکشید تا مواد آرایشی روی براش پاک شود. براش خود را با مواد شوینده یا شامپوی ملایم هر هفته بشویید. می توانید از میسلار واتر نیز کمک بگیرید تا راحت تر ترکیبات آرایشی براش پاک شود.

9. تمام شد!
به یاد داشته باشید کرم پودر مایع برای پوست خشک حتماً باید حاوی هیالورونیک اسید باشد. هیالورونیک اسید موجب آبرسانی، کلاژن سازی و افزایش خاصیت انعطاف پذیری پوست می شود.

 

نکات مهم که پیش از استفاده از کرم پودر مایع باید بدانید!

  • گاهی پوست کم آب می شود. کم آبی پوست علاوه بر ایجاد جوش یا خشکی صورت می تواند موجب کیکی شدن آرایش شود و اجازه ندهد کرم
  • پودر روی پوست به خوبی قرار بگیرد. حتماً پوست را با سرم، پرایمر یا مرطوب کننده با کیفیت و آبرسان به خوبی آبرسانی کنید.
  • اگر ترکیبات کرم پودر 100 درصد طبیعی و تقویت کننده پوست هستند، جای نگرانی نیست.

ترفندهای مهم در طرز استفاده از کرم پودر مایع

  • پیش از استفاده کرم پودر یا آرایش کردن ابتدا دستان خود را بشویید.
  • همیشه کرم پودر خود را به خوبی ترکیب کنید. این کار کمک می کند ظاهری بسیار طبیعی داشته باشید.
  • بعد از استفاده از کرم پودر می توانید کانسیلر بزنید تا بیش از حد کرم پودر نزنید و بافتی سبک روی پوستتان باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا