مقالات

عطر پاییز کدام عطر است؟

راهنمای خرید و انتخاب عطر پاییزی

ادکلن و عطر پاییزی چه رایحه ای دارد؟ رایحه مناسب فصل پاییز کدام است؟ تغییر عطر یا ادکلن با تغییر فصل ها تجربه ای عالی است! پاییز امسال با رایحه های مخصوص تابستان خداحافظی کنید و عطری را انتخاب نمایید تا زمان رسیدن فصل زمستان در شما گرمایی آرام بخش ایجاد کند! مطمئن نیستید پاییز امسال کدام عطر را انتخاب کنید؟ نگران نباشید! برای انتخاب رایحه ای بی نظیر و ادکلن مناسب پاییز با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

 

ادکلن مناسب فصل پاییز
ادکلن هرمس الکسیر دس مرولیس، ادکلن زنانه مناسب فصل پاییز با رایحه شیرین و گرم چوبی شرقی

 

آیا باید ادکلن یا عطر خود را با فصل ها تغییر دهیم؟

خلق و خوی ما با فصل ها در طول سال تغییر می کند. چه راهی بهتر از تغییر ادکلن یا عطر برای استقبال از فصل جدید! فصل پاییز با سرد شدن و هوای بارانی همراه است. تغییر آب و هوا در فصل پاییز همان طور که روی خلق و خوی شما اثر می گذارد، روی انتخاب ادکلن پاییزی و سلیقه شما در انتخاب رایحه نیز تأثیرگذار است؛ در فصل پاییز، رایحه های چوب و ادویه می تواند دلپذیرتر و جذاب تر از رایحه های دیگر باشد.

با روزهای آفتابی و تابستانی خداحافظی کنید و پیش از رسیدن برف زمستانی با انتخاب عطر مناسب پاییز، هوای پاییزی و تغییرات تدریجی فصل پاییز را در آغوش بگیرید: یک ایده بسیار عالی برای حس خوب و آرامش در فصل بی نظیر و رنگارنگ پاییزی! عطرهای سبک تابستان را پاییز امسال کنار بگذارید و عطرهای چوبی با نت های آرامش بخش و گرم را انتخاب کنید! عطر ادکلن جورجیو آرمانی سی Giorgio Armani Si زنانه نیز می تواند با رایحه مدیترانه ای و گرم و شیرین خود انتخابی فوق العاده برای فصل پاییز باشد و زیر عنوان عطر پاییز قرار بگیرد.

عطر ادکلن جورجیو آرمانی سی
ادکلن جورجیو آرمانی سی Giorgio Armani Si زنانه با رایحه مدیترانه ای و گرم و شیرین، ادکلن مناسب پاییز!

عطر مناسب فصل پاییز و عطرهای سنگین

فصل پاییز زمان استفاده از عطرهای سبک است. این عطرها برای مدت زمان طولانی ماندگاری دارد. سرمای هوا در فصل پاییز موجب انقباض و خشکی پوست می شود. این اتفاق روی عطرها و ادکلن ها هم اثرگذار است. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم عطرهای سنگین را برای فصل پاییز انتخاب کنید.

انتخاب ادوتویلت به جای ادکلن

براساس آنچه در مورد عطر سنگین و انتخاب آن برای فصل پاییز گفتیم، توصیه می کنیم ادوتویلت را جایگزین ادکلن کنید. اما ادوتویلت چه تفاوتی با ادکلن دارد؟ ادکلن 5 درصد عصاره معطر دارد، اما ادوتویلت حدود 15 درصد عصاره خوشبو دارد. ادوتویلت ها گاهی بیشتر از 30 درصد نیز عصاره معطر دارند. هرچه این میزان بیشتر باشد، خط بو و ماندگاری آن بیشتر است.

ادکلن پاییزی
عطر ادکلن مردانه تام فورد توباکو وانیل، توباکو وانیل، با رایحه ای گرم و شیرین، ادکلن مناسب فصل پاییز

توجه به نوت ها و ترکیبات عطر

در فصل پاییز، یکی از موارد مهم در انتخاب عطر و ادکلن، توجه و دقت در انتخاب نوت های سازنده ادکلن و عطر است. هر ادکلن یا عطری 3 نوت یا رایحه دارد: نوت آغازین، نوت میانی و نوت پایانی. نوت پایه یا پایانی بیشترین و مهم ترین رایحه عطر و ادکلن است. این نوت در مدت زمان طولانی بعد از اسپری کردن عطر یا ادکلن روی نبض یا لباستان باقی می ماند. بهترین ادکلن پاییزی دارای عصاره های چوب صندل، وانیل و نعنای هندی است. توصیه می کنیم در فصل پاییز، عطر ادکلن مردانه تام فورد توباکو وانیل را نیز امتحان کنید. از رایحه گرم و شیرین آن لذت می برید!

انواع رایحه و انتخاب عطر مناسب پاییز

عطر تند با رایحه ادویه ای

عطر و ادکلن های تند مجموعه ای فشرده از ادویه های مورد پسندتان هستند. این نوع از انواع عطر در شمار عطر و ادکلن های گرم قرار دارد که برای فصل پاییز بسیار عالی است. برای انتخاب عطر ادویه ای و تند می توانید مانند یک آشپز عمل کنید و ببینید به کدام ادویه علاقه دارید! برای مثال، اگر به ادویه جوز هندی، هل یا دارچین علاقه دارید، می توانید ادکلن یا عطری انتخاب کنید که عصاره پایه آن دارچین، جوز هندی یا هل باشد! این رایحه با عنوان اورینتال Oriental نیز معروف است.

نمونه عطر تند و ادویه ای مناسب فصل پاییز: ادکلن مردانه مرسدس بنز INTENSE

اینتنس مرسدس بنز از ادکلن های پرفروش و پر طرفدار مردانه است! رایحه تند و گرم ادکلن مردانه مرسدس بنز بسیار جذاب و مناسب فصل پاییز است! رایحه ها و نت های این ادکلن فوق العاده از جوز، فلفل سیاه، ترنج و چوب تشکیل می شود. بوی تلخ و تند ادکلن مردانه مرسدس بنز یادآور مردانی جدی، مغرور و جذاب است!

  • نت آغازین: ترنج، ماندارین و لیمو
  • نت میانی: جوز و فلفل
  • نت پیانی: نعناع و سدر

رایحه شیرین پاییزی

در فصل پاییز، نوشیدن یک هات چاکلت یا شکلات داغ با شیرینی لذت بخش و متعادل آن می تواند بسیار فرح بخش و شادی آفرین باشد. شما نیز می توانید همین شیرینی را دنبال کنید و عطر یا ادکلن با رایحه شیرین را برای فصل پاییز انتخاب کنید تا با شیرینی ادکلن و عطر شیرین بتوانید سردی هوا را به گرمایی آرامش بخش و دلنشین تبدیل کنید. اما رایحه شیرین با چه نوت ها یا رایحه هایی همراه است؟ عطر و ادکلن های همراه با رایحه شیرین اغلب دارای عصاره میوه ها و گل ها هستند. به خصوص در فصل سرما انتخابی مناسب محسوب می شوند و احساس گرمی را نیز به اطرافیان و شما منتقل می کنند.

نمونه عطر شیرین مناسب فصل پاییز: عطر جذاب و مشهور لاویه بل Lancome La Vie Est Belle و ادکلن زنانه وینچستر مدل La Vie Femme با حال و هوای گرم و شیرین!

ادکلن زنانه وینچستر مدل La Vie Femme
این ادکلن فرانسوی بسیار خوشبو و دل فریب است! با رایحه گرم و شیرین آن احساس می کنید در میان گل های رز قرار گرفته اید! ادکلن وینچستر LA Vie Femme برای فصل پاییز و خانم های شیک پوش بسیار عالی است!ادکلن پاییزی

ادکلن وینچستر LA Vie Femme با رایحه شیرین، ادکلن مناسب فصل پاییز

رایحه چوب

این رایحه بسیار محبوب است! حس خوب همراه با بوی چوب صندل می تواند شما را به دل طبیعت سرسبز ببرد و انرژی تان را مضاعف کند. درنتیجه، حس شادابی و سرزندگی داشته باشید. از جمله رایحه ها و نوت های معروف چوب، اوکاموس، برگاموت و لاردانوم است. این ترکیبات یا به صورت جدا یا به شکل ترکیبی در عطر و ادکلن ها به کار می رود.

نمونه ادکلن پاییزی با رایحه چوب: ادوتویلت مردانه لالیک مشکی Encre Noire

ادکلن پاییزی و محبوب مردانه لالیک Encre Noire

رایحه ای گرم و تلخ برخاسته از بوی سرو که با طعم شیرین پیروزی همراه است! این ادکلن مردانه با لقب «سلطنتی» (Encre Noir) رایحه ای رازآلود و اغواگر دارد! این ادکلن تلخ مناسب مردان جدی، جذاب و مصمم است!

اگر این ادکلن پاییزی و کم نظیر را روی نبض خود اسپری کنید، ابتدا بوی چوب سرو را احساس می کنید که شما را در خلسه فرو می برد! پس از مدتی رایحه ای با اسانس علف به مشامتان می رسد که اعتماد به نفستان را بیشتر می سازد! درپایان، انکری نوآر با رایحه چوب کشمیر و مشک همراه می شود و رایحه ای ماندگار را استشمام می کنید. ادوتویلت مردانه لالیک مشکی Encre Noire پیشنهاد ما به آقایان جدی است که می خواهند ادکلنی جذاب و اغواگر داشته باشند!

وجود رایحه مشک در این ادکلن پاییزی موجب ماندگاری بسیار خوب این ادکلن شده است.

  • رایحه اولیه: چوب درخت سرو
  • رایحه میانی: خس خس
  • رایحه پایانی: مشک و چوب کشمیر
    ادکلن پاییز
    ادوتویلت مردانه لالیک مشکی Encre Noire با رایحه تلخ و گرم، عطر مناسب فصل پاییز

عطری با حال و هوای تابستانی

اگر به فصل تابستان علاقه دارید و از حس سرما و کرختی پاییز و زمستان خوشتان نمی آید، می توانید برای فصل پاییز از ادکلن یا عطری استفاده کنید که عصاره گل های تابستانی را به همراه داشته باشد. می توانید عطر معروف و محبوب بولگاری Bvlgari Man In Black را امتحان کنید. این ادکلن گرم و شیرین با ترکیب رایحه های تنباکو، نیشکر، چوب، گل زنبق، چرم و مریم می تواند حس هیجان و شادی را در شما ایجاد کند.

آزمون و تست عطر

شاید عبارت «آزمون عطری» را شنیده باشید! این یکی از راه های انتخاب عطر برای همه افراد است. در این آزمون، از شما سؤالاتی پرسیده می شود. این آزمون در اینترنت وجود دارد و شما به راحتی می توانید برای خرید عطر مورد نظرتان از این آزمون استفاده کنید.

فقط کافی است عبارت «آزمون عطر» Perume Test را در اینترنت جستجو نمایید و در یک سایت معتبر به این آزمون را پاسخ دهید. این آزمون کمک می کند شما متوجه شوید به چه رایحه ای بیشتر علاقه دارید و رایحه مناسب شما برای هر فصل یا فصل پاییز کدام رایحه است.

روش دیگر مطالعه نظر دیگران درباره انواع عطر و ادکلن است. اما توصیه نمی کنیم از این روش برای خرید عطر یا ادکلن فصل پاییز یا دیگر فصل های سال استفاده کنید؛ چراکه هر فردی ذائقه و سلیقه خودش را دارد.

بدون بو و رایحه بودن هنگام خرید ادکلن پاییزی

اگر خواستید به مغازه یا فروشگاه فروش عطر و ادکلن بروید، توصیه می کنیم عطر را روی بدن یا گردن خود اسپری نکنید، مانند بوم خالی از نقش نقاشی باشید. بهتر است عطر را روی کارت مخصوص عطر بزنید و روی کارت رایحه آن را استشمام نمایید.

استفاده از کارت برای انتخاب عطر

برای امتحان کردن چندین عطر یا ادکلن بهتر است از کارت مخصوص عطر استفاده کنید. این کارت عطر ها اغلب در همه فروشگاه ها وجود دارد. برای امتحان کردن هر عطر از یک کارت استفاده کنید. حتماً دانه های قهوه را در فروشگاه های عطر مشاهده کرده اید. این دانه قهوه رست شده، حس بویایی را از رایحه های قبلی پاک می کند تا انتخابی درست داشته باشید.

ادکلن پاییز
استفاده از کارت عطر برای انتخاب عطر مناسب پاییز

درپایان، عطر یا ادکلن انتخابی و مورد علاقه تان را روی گردن یا نبض دست خود اسپری کنید تا مطمئن شوید رایحه محبوب و مورد نظر خودتان است.

بیشتر بخوانید:

ادکلن چیست و تفاوت انواع عطر و ادکلن

اصطلاحات عطر و ادکلن

ادکلن های مردانه دختر پسند!

نکته آخر

عطر مناسب فصل پاییز می تواند از جنس پاییز باشد؛ با رایحه ای اغواگر که شیرین، گرم، تند یا تلخ است! در این بخش از مجله سین دخت تلاش کردیم با معرفی عطر و ادکلن های مناسب فصل پاییز، راهنمایی جامع در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید به راحتی ادکلن یا عطر پاییزی خود را انتخاب کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا