آموزش

برنزه کردن پوست بدون آفتاب گرفتن با 10 روش خانگی!

چگونگی برنزه کردن پوست در خانه!

آیا تا به حال به برنزه کردن پوست خود بدون آفتاب فکر کرده اید؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

برنزه کردن پوست در تابستان بین خانم ها و آقایان بسیار رایج است و جزو یکی از ملاک های زیبایی به حساب می آید. برنزه کردن پوست روش های مختلفی دارد، مثل آفتاب گرفتن، سولاریوم، کرم های برنزه کننده و روغن برنزه کننده پوست که در تیره کردن پوست به شما کمک می کند.

اما راه های طبیعی و آسان دیگری نیز برای برنزه کردن پوست وجود دارد که می توانید بدون پرداخت هزینه گزاف و هرگونه عوارض پوستی، به خوبی در منزل برنز شوید. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید تا به بررسی بپردازیم.

حتما بخوانید: درمان آفتاب سوختگی با 16 راهکار ساده و موثر!

بهترین کرم ضد آفتاب مناسب پوست + عکس

سه روش حرفه ای برای برنزه کردن پوست

برای برنزه کردن پوست 3 روش اصلی وجود دارد:

  1. آفتاب گرفتن زیر نور خورشید
  2. استفاده از سولاریوم یا دستگاه های برنزه کننده
  3. روغن، کرم و پودرهای برنزه کننده پوست

استفاده از موادی همچون قهوه، وازلین، پودر کاکائو، روغن هویج، روغن بچه به تنهایی می تواند پوست ما را در منزل به رنگ برنز درآورد. این کار باعث زیبایی خاصی در پوست می شود و هیچ گونه ضرری هم برای پوست ندارد.

خرید پودر برنزه کننده

عوارض برنزه شدن با سولاریوم

سولاریوم دستگاهی است که دارای اشعه های ماورا بنفش است. این دستگاه با تابیدن به پوست موجب تخریب و آسیب پوستی می شود. پس از تابیدن اشعه به پوست، سلول هایی به نام ملانوسیت، ماده ای به اسم ملانین ترشح می کند که به آن برنزه شدن یا تیره شدن پوست می گویند.

در اصل برنزه شدن پوست، واکنش دفاعی بدن در برابر اشعه آفتاب است. از عوارض انجام سولاریوم در دراز مدت می توان به افزایش چین و چروک های پوستی، پیری پوست، افتادگی و شلی پوست اشاره کرد.

معمولا افراد بعد از قرار گرفتن در معرض این اشعه، خیلی سریع دچار خشکی و پیری پوست می شوند و ممکن است کک و مک، لکه های پوستی، کدری پوست، چین و چروک های پوستی و ضخیم شدن پوست اتفاق بیافتد. این اتفاق ها در طولانی مدت موجب کاهش قدرت ایمنی پوست می شود و افزایش ابتلا فرد به سرطان پوست را افزایش می دهد.

برنزه کردن پوست با سولاریوم
برنزه کردن پوست با سولاریوم

 

چه زمانی برای برنزه کردن با آفتاب بهتر است؟

صبح، بهترین زمان برای گرفتن آفتاب است؛ زیرا بدن در این زمان پروتئین هایی را تولید می کند که آسیب های ناشی از آفتاب را ترمیم می کند. هرچه به شب نزدیک تر می شویم تولید این پروتئین ها در بدن کاهش می یابد.

برای برنزه شدن با آفتاب، لازم است تا قبل از آفتاب گرفتن، از لوسیون و کرم های مخصوص استفاده نمایید. زیرا این کرم ها دارای SPF های مختلفی هستند و از آسیب رسیدن به پوست جلوگیری می کنند. برای آفتاب گرفتن به صورت حرفه ای، لازم است تا ابتدا مدت زمان آفتاب گرفتن را کوتاه نمایید و در طولانی مدت زمان آن را افزایش دهید.

پس از آفتاب گرفتن، بدن خود را با آب ولرم یا خنک بشویید و در انتها از یک لوسیون آبرسان و مرطوب کننده استفاده نمایید تا رطوبت مورد نیاز پوست تامین شود.

برنزه کردن پوست با آفتاب
برنزه کردن پوست با آفتاب

 

آیا می توانیم بدون اشعه برنزه شویم؟

استفاده از سولاریوم و آفتاب گرفتن با اشعه های آفتاب باعث رسیدن آسیب به پوست می شود. روش هایی وجود دارد که در خانه می توانید به کمک آن پوست خود را برنز کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی آنها یپردازیم

استفاده از لیمو

استفاده از لیمو به خوبی می تواند تولید ملانین را افزایش دهد و پوست را برنزه کند. برای برنزه شدن پوست با لیمو لازم است تا آب، لیمو را بگیرید و آن را روی تمام قسمت های بدن بزنید و پس از 15 دقیقه، بدن خود را با آب ولرم بشویید.

استفاده از روغن های طبیعی

روغن هایی همچون روغن نارگیل، زیتون، جوانه گندم، کنجد، آفتاب گردان، آووکادو، فندق و عصاره چای سبز به خوبی نور خورشید را جذب می کنند و پوست شما را برنزه خواهند کرد.

برنزه کردن پوست با روغن های گیاهی
برنزه کردن پوست با روغن های گیاهی

 

برنزه شدن سریع بدون آفتاب

برای برنزه کردن پوست در خانه و بدون آفتاب گرفتن، روش های متنوعی وجود دارد. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

برنزه شدن با چای

یکی از روش های خانگی برای برنزه شدن، استفاده از چای است. سه عدد چای کیسه ای را می توانید در سه چهارم فنجان آب جوش بریزید. پس از ده دقیقه خیس خوردن، چای را با یک چهارم فنجان روغن کنجد مخلوط نمایید و به کمک یک اسفنج این محلول به دست آمده را روی پوست خود بمالید.

چای به خوبی می تواند رنگ پوست ما را تغییر دهد و بدون آفتاب می توانید پوست خود را برنز و تیره کنید.

 

برنزه کردن پوست با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن هایی است که در برنزه کردن و تغییر رنگ پوست تاثیر گذار است. این روغن به سرعت از طریق پوست جذب می شود و خواص ضد التهابی دارد. برای برنزه کردن پوست با این روش، لازم است تا کمی روغن زیتون به پارچه ای تمیز بزنید. سپس آن را روی پوست بمالید و پس از 20 تا 30 دقیقه، پوست خود را بشویید.

برنزه کردن پوست با روغن زیتون
برنزه کردن پوست با روغن زیتون

 

برنزه کردن پوست با حنا و قهوه بدون آفتاب

برای برنزه شدن پوست با قهوه و حنا، لازم است تا یک قاشق غذاخوری قهوه را با 3 قاشق غذا خوری حنا ترکیب کنید و در نهایت کمی آب به آن اضافه نمایید و در نهایت ترکیب کنید.

این ترکیب را روی بدن خود بزنید و صبر کنید تا چند دقیقه روی پوستتان بماند. بعد از رنگ گرفتن پوست، تمام بدن خود را با آب بشویید.

برنز کردن پوست با قهوه

قهوه با خاصیت رنگ دهی فوق العاده ای که دارد، رنگ پوست شما را تیره می کند. شما می توانید مقداری قهوه را با آب مخلوط کنید و سپس روی حرارت بگذارید تا میزان رنگ دهی آن افزایش یابد. در نهایت پس از خنک شدن قهوه، آن را روی پوست خود بگذارید و پس از گذشت زمان آن را به خوبی بشویید.

برنزه شدن با وازلین

یکی از راه های تثبیت رنگ پوست و برنزه کردن آن استفاده از وازلین است. وازلین به یکدست کردن رنگ پوست قبل از برنزه کردن کمک می کند. نواحی همچون زانوها، قوزک پا و آرنج را اگر با وازلین چرب کنید، بهتر رنگ می گیرد.

برنزه کردن پوست با وازلین
برنزه کردن پوست با وازلین

 

برنزه شدن با آب گوجه فرنگی

استفاده از خوردنی هایی همچون گوجه فرنگی، حتی بدون آفتاب هم می تواند به پوست شما رنگ دهد. افرادی که برنزه شدن را دوست دارند، مقداری آب گوجه فرنگی روی پوست خود می زنند و سپس حمام آفتاب می گیرند.

 

استفاده از پودر کاکائو

برای برنزه شدن پوست، لازم است تا از پودر کاکائو که یک برنزه کننده حرفه ای است، استفاده کنید.

ابتدا لازم است تا یک چهارم فنجان از پودر کاکائو را با مقداری لوسیون سفیدکننده به خوبی ترکیب نمایید و این مخلوط را به نواحی پوستتان بزنید و سپس اجازه دهید این محلول 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بماند و در آخر با آب ولرم صورت خود را بشویید.

برنزه کردن پوست با پودر کاکائو
برنزه کردن پوست با پودر کاکائو

 

استفاده از شکلات

استفاده از شکلات، به طور طبیعی پوست را برنزه می کند و شما می توانید با استفاده از ترکیب کرم آرایشی طبیعی و مقدار مناسبی پودر شکلات، آن را روی پوست خود بزنید و 30 دقیقه صبر کنید و بعد بشویید. از این مخلوط چند هفته پشت هم استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

برنزه کردن پوست با روغن بچه

برای سرعت بخشیدن برنزه شدن پوست، از روغن بچه استفاده کنید. تنها کافیست که مقداری روغن بچه درون بطری بریزید و سپس یک روز در میان روی پوست اسپری کنید تا پوست به خوبی برنزه شود و از پوسته پوسته شدن جلوگیری به عمل آید.

 

اسپری برنزه کننده و مزیت آن

اسپری های برنزه کننده سریع ترین روش برای برنز کردن پوست به شمار می روند.

  • بالا بردن لطافت پوست و مرطوب کردن آن
  • تغییر رنگ طبیعی پوست و برنزه کردن آن
  • برنزه کردن پوست به طور یکنواخت و مساوی

برای مثال برخی از روغن های برنزه کننده، دارای روغن نارگیل هستند. این روغن، پوست شما را به خوبی مرطوب می کند و ظاهری سالم برای پوستتان به ارمغان می آورد.

روغن برنزه کننده بدن کامان

برنز کردن پوست با اسپری برنزه کننده پوست
برنز کردن پوست با اسپری برنزه کننده پوست

 

اسپری برنزه کننده چگونه کار می کند؟

بدن ما ترکیبی به اسم رنگدانه و ملانین تولید می کند و ظاهر پوست را بسیار تیره می کند. وقتی اشعه ماورا بنفش آفتاب به این ترکیبات گفته شده برخورد می کند، تغییر رنگ در پوست رخ می دهد.

 

نکات تکمیل کننده برای برنزه کردن پوست

  • به جای رفتن به سالن های برنزه کننده می توانید در منزل یا با آفتاب گرفتن پوست خود را برنز کنید.
  • زمان و ساعت مناسبی را برای آفتاب گرفتن انتخاب کنید.
  • هر طرف بدن باید 20 دقیقه زیر آفتاب قرار بگیرد.
  • اگر چشم هایتان حساس است، حتما باید از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • همیشه یک اسپری آب کنار خود داشته باشید و هر چند دقیقه روی پوست اسپری نمایید.
  • برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. این کار موجب می شود تا رنگ پوستتان طلایی شود.
  • بهتر است از مواد برنزه کننده در نواحی زیر بغل و خطوط بیکینی استفاده نکنید.

 

سخن آخر

همان طور که گفته شد، روش های متنوعی برای برنزه کردن پوست وجود دارد. برخی از این روش ها بسیار پرخطر و هزینه بردار هستند و برخی دیگر موجب بیمری های پوستی و خشکی پوست می شوند. روش های ساده و خانگی بهترین روش برای برنزه کردن پوست در طولانی مدت است.

در این مطلب سعی کردیم در مورد چگونگی برنزه کردن پوست با روش های سریع و خانگی صحبت کنیم. امیدواریم که با خواندن این مطلب و موارد گفته شده، بتوانید پوست خود را به درستی برنزه کنید.

شما برای برنزه کردن پوست خود از چه روشی استفاده می کنید؟

4/5 - (2 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا