آموزش

ترفندهای طلایی برای آرایش صورت با عینک | میکاپ مناسب خانم های عینکی

اگر از عینک برای بهبود دید و بینایی خود استفاده می کنید، می توانید به وسیله تکنیک های آرایشی، به گونه ای آرایش کنید که عینکتان، مرکز توجه چهره نباشد.

آرایش صورت با عینک، چگونه انجام می شود؟ آیا می خواهید با تکنیک ها و ترفندهای آرایشی، چشمانتان را آرایش کنید تا از پشت عینک، درشت و کشیده به نظر برسند؟ خانم های عینکی چگونه آرایش کنند؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

اگر از عینک برای بینایی بهتر استفاده می کنید، احتمالاً با چالش هایی هنگام آرایش صورت با عینک روبه رو بوده اید؛ مثلاً زمان زیادی را برای آرایش چشمانتان صرف می کنید و پس از گذاشتن عینک، آرایش چشمانتان پنهان می شود. همچنین، ممکن است  پس از گذاشتن عینک، کرم پودر یا فاندیشن در قسمت دور چشم ها روی پوست حالت ماسیده شده بگیرد.

اگر می خواهید با دانستن تکنیک های میکاپ صورت، یک آرایش حرفه ای و ماندگار با عینک را انجام دهید و چشمانتان از پشت عینک، درشت و زیباتر به نظر بیایند، در ادامه این مقاله با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید.

آموزش آرایش صورت برای خانم های عینکی
آرایش صورت برای خانم های عینکی

خانم های عینکی، چگونه آرایش کنند تا زیباتر به نظر برسند؟

اگر از عینک با هر نوع فریمی استفاده می کنید، باید نکاتی را رعایت کنید تا چشمان شما، درشت و کشیده تر به نظر بیایند و مواد آرایشی در قسمت زیر عینک، روی پوستتان حالتی ماسیده شده ایجاد نکند.

حتما بخوانید: ترفندهای آرایشی برای انجام یک میکاپ حرفه ای

مهم ترین نکته ای که باید رعایت کنید، انتخاب یک عینک با فریم مناسب با فرم صورتتان است. سعی کنید از عینک هایی با فریم ظریف استفاده کنید تا ظرافت چهره تان حفظ شود. همچنین، شما باید با ترفندهای آرایشی، کاری کنید مرکز توجه از روی عینک برداشته شود؛ بنابراین، می توانید مرکز توجه آرایش را روی چشم یا لب ها بگذارید.

در ادامه، مراحل انجام دادن آرایش صورت با عینک را توضیح می دهیم.

آرایش برای خانم های عینکی
آینه مناسب برای آرایش خانم های عینکی

یک آینه مناسب با عدسی بزرگنمایی شده انتخاب کنید

مهم ترین نکته ای که باید برای آرایش صورت با عینک به آن توجه کنید، استفاده از یک آینه با عدسی بزرگنمایی شده برای دید بهتر و تسلط در هنگام آرایش کردن است. در این صورت شما می توانید به راحتی، تمام اجزای صورتتان را ببینید و یک میکاپ تمیز، حرفه ای و زیبا را انجام دهید. پس حتما یک آینه مناسب و استاندارد را تهیه کنید.

آرایش پایه صورتتان را انجام دهید

برای آرایش صورت با عینک ابتدا پوستتان را با یک کرم آبرسان مناسب با جنس پوستتان، آبرسانی کنید. پس از گذشت 30 دقیقه، از پرایمر صورت استفاده کنید و حتما به تمام سطح پوست، به خصوص قسمت تی زون ( بینی، پیشانی و چانه) بزنید.

30 دقیقه صبر کنید تا پرایمر به خوبی جذب پوست شود و سپس، کرم پودر و فاندیشنتان را روی پوست بزنید و با پد اسفنجی، به خوبی روی پوست پخش و فید کنید. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از خط افتادن یا ماسیده شدن کرم پودر زیر عینک، از کرم پودرهای سبک با جلوه مات و طبیعی استفاده کنید.

حتما بخوانید: آموزش صفر تا صد زیرسازی آرایش صورت!

همچنین، می توانید اسفنج آرایشی تان را کمی نمناک کنید تا کرم پودر را به خود جذب نکند و بهتر روی پوست فید شود. توجه داشته باشید تیرگی دور چشم از پشت عینک، بیشتر مشخص می شود. پس حتماً برای آرایش با عینک، یک کانسیلر با 1 تا 2 درجه روشن تر از رنگ پوستتان را به اطراف چشم ها بزنید و به خوبی فید کنید.

پودر فیکس آرایشی
پودر فیکس برای افزایش ماندگاری آرایش با عینک

از پودرهای تثبیت کننده آرایش استفاده کنید

حالا برای افزایش ماندگاری و تثبیت مواد آرایشی روی پوست، از پودر فیکساتور یا پنکک استفاده کنید. پس مقداری از پودر فیکساتور یا پنکک را بردارید و با براش، روی پوست بزنید. حتما با پودر فیکساتور و اسفنج آرایشی، کانسیلر را در زیر چشمانتان ست کنید تا در طول روز و در هنگام تعریق صورت زیر عینک، حالتی ماسیده به خود نگیرد و در خطوط ریز زیر چشم جمع نشود.

دقت داشته باشید پس از گذاشتن عینک، قسمت هایی از پوست که زیر عینک قرار می گیرند دچار تعریق شده و ممکن است آرایش شما را ماسیده و به هم ریخته جلوه دهد. پس با پودرهای تثبیت کننده آرایشی، آرایشتان را خشک کنید و ماندگاری آنها را نیز بالا ببرید. بهتر است روی قسمتی از بینی که عینک روی آن قرار می گیرد، کرم پودر کم بزنید و حتما آن را با پودر فیکس یا پنکک، ست کنید.

زدن برانزر به صورت
برانزر زدن در آرایش صورت با عینک

برانزر بزنید

برای ایجاد تعادل و گرما بخشیدن به صورت، روی پیشانی، چانه و زیر استخوان گونه ها برانزر بزنید. بهتر است از لوازم آرایشی پودری استفاده کنید تا ماندگاری آرایش شما بیشتر شود.

رژ گونه را به گونه ها بزنید

بهتر است، مقدار کمی از رژ گونه را به گونه ها بزنید. اگر عینک شما فرم پلاستیکی رنگی دارد، رژگونه مات را به گونه هایتان بزنید. به سراغ رنگ های طبیعی و ملایم رژ گونه بروید و از رنگ های غلیظ رژ گونه دوری کنید. رنگ های رژ گونه مناسب عبارتند از:

  • رژ گونه هلویی
  • رژ گونه صورتی طبیعی
  • رژ گونه نارنجی ملایم
زدن رژ لب
زدن رژ لب در آرایش صورت با عینک

رژ لب بزنید

برای اینکه مرکز توجه صورت از روی عینک برداشته شود، باید انتخاب کنید که می خواهید چشم هایتان مرکز توجه باشد یا لب ها! اگر چشم های خود را ملایم آرایش کرده اید، به خیالی راحت به سراغ رنگ هایی با طیف رنگی قرمز و پررنگ بروید.

اگر فریم عینک شما نازک است و می‌خواهید توجه به چشم‌هایتان را کمتر کنید، می‌توانید رژ لب پررنگ‌ و شاینی یا مات را امتحان کنید. رژ لبی را در نظر بگیرید که با رنگ فریم عینک شما مطابقت یا مکمل آن است.

به طور کلی، اگر چشم های خود را ساده و ملایم آرایش کرده اید، لب های خود را کامل آرایش کنید و به سراغ رنگ های غلیظ بروید تا لب ها، مرکز توجه آرایش صورتتان باشد. اما اگر چشم های خود را  غلیظ انجام داده اید، به سراغ رنگ های رژ لب مات با تناژ رنگی ملایم و نود بروید.

آرایش چشم ها با عینک
آرایش چشم ها با عینک برای خانم های عینکی

به سراغ آرایش چشم هایتان بروید

آرایش چشم ها در میکاپ مناسب خانم های عینکی،بسیار مهم است. از زیرسازی آرایش چشم شروع کنید و مقداری از پرایمر مخصوص چشم ها را به پشت پلک ها بزنید.

اگر از رنگ های روشن سایه چشم استفاده کنید، چشمان شما درشت تر به نظر می رسد. این کار تاثیر عینک های نزدیک بین را به ویژه در گوشه چشم خنثی می کند.
اکثر میکاپ آرتیست های حرفه ای معتقدند که  هرچه عینک شما فریم های نازک تر و ظریف تری داشته باشد، سایه چشم شما باید رنگ ملایم و طبیعی تری داشته باشد. اگر فریم عینک ضخیم دارید، به سراغ رنگ سایه های کمی تیره بروید.

خط چشم کشیدن
کشیدن خط چشم با عینک

خط چشم

برای فریم‌های ضخیم‌تر رنگ تیره‌تر و برای فریم‌های نازک‌تر رنگ روشن‌تر خط چشم را انتخاب کنید. چشمان شما می توانند به راحتی پشت عینک های ضخیم گم شوند، بنابراین یک خط چشم تیره تر، به طور ایده آل مشکی، به آنها کمک می کند تا بهتر دیده شوند. اگر فریم های نازک و ظریفی دارید، از رنگ روشن تر مانند قهوه ای تیره استفاده کنید.

اگر فریم عینک شما سیمی است، خط چشم خود را باریک بکشید. بنابراین، از گوشه داخلی چشم خود شروع کنید و به گوشه بیرونی پایان دهید. با رسیدن به گوشه بیرونی چشم، خط چشمتان را ضخیم تر کنید. خط چشم گربه ای، گزینه مناسبی برای افراد با عینک مربعی است.

حتما بخوانید: ترفندهای آرایش چشم بر اساس فرم چشم ها

برای فریم های عینک ضخیم تر از خط چشم ضخیم تر استفاده کنید. قانون کلی این است که هرچه عینک شما ضخیم تر باشد، خط چشم شما باید ضخیم تر باشد. مشکی بیشترین کنتراست را ارائه می دهد و  سبب درشت و کشیده به نظر رسیدن چشم ها خواهد شد.

اگر فریم عینک شما خیلی درشت است، مقداری  سایه چشم قهوه ای تیره را روی مژه های پایینی خود بزنید. حتی با خط چشم ضخیم، از زدن سایه مشکی و دودی خودداری کنید، زیرا از پشت عینک، چشمان شما را گود، خسته و کثیف نشان می دهد.

آرایش مژه و ابروها
آرایش مژه و ابروها

مژه و ابروهای خود را آرایش کنید

مژه های خود را فر کنید . اگر قصد دارید ریمل بزنید، بهتر است ابتدا مژه های خود را فر کنید. حتما از ریمل های حجم دهنده استفاده کنید تا مژه های شما از پشت عینک، پرپشت و جذاب به نظر برسند.

هرچه فریم شما ضخیم تر باشد، مژه های شما باید حجیم و پرپشت تر به نظر برسند. حتما ابروهای خود را مرتب کنید. بهتر است با استفاده از مداد یا سایه ابرو، نقاط خالی و کم پشت بین ابروها را پر کنید و به آنها فرم دهید تا پرپشت و خوش فرم به نظر برسند.

  • اگر ابروهای رنگ روشنی دارید،آنها را یک یا دو درجه تیره تر کنید.
  • اگر ابروهای مشکی دارید، رنگ ابروهایتان را به  قهوه ای تیره یا زغالی تغییر دهید.
  • اگر عینک شما فریم های ضخیم یا بزرگی دارد، آرایش ابروهایتان را ملایم انجام دهید

قبل از زدن عینک صبر کنید تا آرایشتان خشک شود. مطمئن شوید که آرایش شما در اثر لمس خشک باشد تا عینک شما آن را لکه نکند. این امر به ویژه در مورد ریمل مهم است.

حتما بخوانید: مهمترین نکات آرایشی که باید بدانید!

 

سخن آخر

آرایش صورت برای خانم های عینکی، نکات و تکنیک هایی دارد که با به کارگیری آنها، تمرکز آرایش از روی عینک های برداشته شده و به قسمت های دیگر چهره معطوف می شود. در این مقاله، نکات طلایی و تکنیک های آرایشی برای میکاپ خانم هایی که از عینک استفاده می کنند را توضیح داده ایم. امیدوارم پس از خواندن این مطلب بتوانید یک میکاپ شیک، تمیز، زیبا و ماندگار را انجام دهید و پس از میکاپ، عینکتان را بگذارید.

شما چه ترفندی برای آرایش صورت عینکی می دانید؟ لطفاً نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا