مقالات

پاک کننده های آرایش + تفاوت محصولات پاک کننده آرایشی

استفاده از محصولات پاک کننده آرایش مناسب با جنس پوست، پوستی شفاف و زیبا را به ارمغان می آورد.

یکی از راه های داشتن پوست سالم و شفاف، تمیز کردن پوست و پاک کردن مواد آرایشی از سطح پوست می باشد. در صورتی که برای پاک کردن آرایش و شستن صورت، تنها با شوینده صورت و آب پوستتان را بشویید، مواد آرایشی و آلودگی ها به صورت عمقی از سطح پوست پاک نشده و با بسته شدن منافذ پوست و جلوگیری از تنفس سلول های پوستی، سبب ایجاد جوش یا آکنه خواهد شد.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

امروزه محصولات متنوعی برای پاک کردن آرایش و تمیز کردن پوست تولید شده اند. در این مقاله، به بررسی انواع پاک کننده های آرایشی و تفاوت آنها با یکدیگر می پردازیم. اگر در انتخاب بهترین پاک کننده آرایشی مناسب با پوست خود دچار تردید شده اید، با مجله سین دخت همراه باشید تا بتوانید محصول پاک کننده مناسب با جنس پوستتان را انتخاب نمایید.

پاک کننده های آرایش
استفاده از میسلار واتر

ضرورت استفاده از پاک کننده های آرایش!

پوست صورت در طول روز، در معرض آلودگی های محیطی قرار می گیرد و همچنین ممکن است که مواد آرایشی به داخل منافذ پوستی نفوذ کنند. شستن صورت با آب و مواد شوینده، تنها سبب از بین رفتن آلودگی ها و مواد آرایشی روی سطح پوست می شوند و به صورت عمقی، پوست صورت را تمیز نمی کنند.

در صورتی که قبل از شستن صورت، آرایشتان را به محلول ها و پاک کننده های آرایشی پاک نکنید، این مواد آرایشی در تمام سطح پوست پخش می شوند و سبب انتقال آلودگی ها به سطح پوست می شوند. همچنین، قدرت پاک کنندگی شوینده های صورت، به گونه ای نیست که بتواند لایه های زیری پوست را تمیز کند.

پاک کننده های آرایش و انواع آن
انواع پاک کننده های آرایشی

انواع پاک کننده های آرایش

اولین قدم در انتخاب پاک کننده مناسب با نوع پوست، آگاهی از ویژگی ها و فرمولاسیون هر یک از محصولات می باشد. همچنین، پاک کننده های آرایش تخصصی برای هر نوع از پوست نیز وجود دارند که می توانید با توجه به جنس پوست خود، محصولات مناسب را تهیه نمایید.

نکته طلایی در پاک کردن اصولی آرایش، استفاده از پاک کننده های تخصصی برای هر قسمت از صورت است. برای مثال، برای پاک کردن میکاپ چشم ها، حتما از پاک کننده مخصوص چشم استفاده نمایید.

در ادامه، با انواع مختلف محصولات پاک کننده آرایش و تمیز کننده پوست آشنا می شویم.

پاک کننده های آرایش
محلول های پاک کننده پوست

میسلار واتر

میسلار واتر، یک محلول پاک کننده آرایشی قوی برای پوست است که تمام آلودگی ها، چربی های اضافی پوست و مواد آرایشی را به صورت عمقی از روی سطح پوست پاک می کند. فرمولاسیون میسلار واتر، از میسل‌ها یا ذرات روغنی تشکیل شده است.

ترکیبات رطوبت رسان و مغذی برای پوست در میسلار واترها، از خشک شدن پوست پس از پاک کردن آرایش جلوگیری می کند. این محصول ویژه، مناسب برای پاک کردن مواد آرایشی کل صورت است و می توانید برای تمیز کردن چشم ها نیز از آن استفاده نمایید.

اما اگر چشم های حساسی دارید، پیشنهاد می شود که از محلول های تخصصی برای پاک کردن آرایش چشم های حساس استفاده کنید. وجه تمایز این پاک کننده آرایشی کاربردی با دیگر محصولات، عدم نیاز به شستشو پوست پس از استفاده می باشد. اما بهتر است برای اطمینان از تمیز شدن پوست، پس از پاک کردن آرایش، پوستتان را به کمک یک شوینده مناسب بشویید.

فرمولاسیون ملایم میسلار واترها، مناسب برای استفاده انواع پوست می باشد. همچنین، می توانید از میسلار واترهای تخصصی برای تایپ پوستی خود نیز استفاده کنید.

حتما بخوانید: بهترین روش برای پاک کردن آرایش را می دانید؟

طرز استفاده از میسلار واتر

برای پاک کردن میکاپ با میسلار واتر، کافیست مقدار مناسبی از آن را به یک پد پنبه ای آغشته نمایید و به آرامی به تمام سطح پوست بزنید. برای پاک کردن چشم ها نیز، ابتدا چشمانتان را ببندید و به مدت چند ثانیه پد پنبه ای آغشته شده به میسلار واتر را روی چشم ها بمالید.

توجه داشته باشید که غلطت و قدرت میسلار واترها بسیار بالاست و برای پاک کردن کل پوست صورت، نیازی به زدن مقدار زیادی از میسلار واتر نیست.

پاک کننده های آرایش
محلول های پاک کننده آرایش

کاربردهای دیگر میسلار واتر

این نوع از پاک کننده آرایشی، کاربردهای دیگری نیز دارد و حتی زمانی که آرایشی روی پوست خود ندارید، می توانید برای تمیز کردن پوست از آلودگی ها، با میسلار واتر پوستتان را پاک کنید. همچنین، اگر در هنگام میکاپ مقداری از ریمل یا دیگر مواد آرایشی به نقاط دیگر پوست آغشته شد، می توانید با میسلار واتر، اشتباهات آرایشی خود را اصلاح کنید.

برای کنترل چربی پوست و ایجاد جلوه ای شاداب و طبیعی در چهره نیز، استفاده از میسلار واتر انتخاب مناسبی می باشد.

حتما بخوانید: مراحل روتین پوستی برای داشتن پوست شفاف و زیبا!

شیر پاک کن

شیر پاک کن، یکی دیگر از انواع محصولات پاک کننده آرایشی می باشد که دارای بافت کرمی است. شیر پاک کن ها، عموما حاوی ترکیبات مغذی برای پوست هستند و به علت بافت کرمی و نرم، گزینه مناسبی برای پوست های خشک و حساس نیز می باشند.

تفاوت شیر پاک کن با دیگر پاک کننده های آرایشی، خشک نکردن پوست پس از استفاده است. قدرت پاک کنندگی این محصول به گونه ایست که با پاکسازی عمقی پوست، به خوبی مواد آرایشی و آلودگی های را از سطح پوست تمیز می کند.

شیر پاک کن نیز مانند میسلار واتر، نیاز به شستشو با آب ندارد، اما بهتر است برای اطمینان از تمیز شدن پوست و از بین رفتن چربی شیرپاک کن، با شوینده مناسب با جنس پوست نیز صورتتان را بشویید.

پاک کننده های آرایش
استفاده از شیرپاک کن برای پوست

نحوه استفاده از شیر پاک کن

برای استفاده از شیرپاک کن، مقدار مناسبی از آن را روی پد پنبه ای آغشته کنید و به تمامی سطح پوست بزنید. شما می توانید از شیرپاک کن برای پاک کردن میکاپ چشم ها نیز استفاده کنید. در نظر داشته باشید که فرمولاسیون شیرپاک کن ها بسیار غلیظ هستند و تنها مقدار کمی از آن برای پاک کردن آرایش کل صورت کافیست.

با وجود ترکیبات مغذی و رطوبت رسان این محصول پاک کننده آرایشی و قدرت پاک کنندگی بالای آن، پس از استفاده شفافیت و تمیزی پوستتان را احساس می کنید.

پاک کننده های آرایش
پاک کننده های مواد آرایشی

کاربردهای دیگر شیرپاک کن

شیرپاک کن ها، علاوه بر پاک کردن عمقی پوست از مواد آرایشی، سبب تمیز شدن پوست و از بین رفتن آلودگی های روی سطح پوست نیز می شوند. همچنین برای از بین بردن چربی اضافی روی پوست و پس از تعریق صورت هم ، می توانید از شیر پاک کن استفاده نمایید.

شیرپاک کن ها بافت چرب و مرطوب تری نسبت به انواع دیگر محصولات پاک کننده آرایش دارند، بنابراین، اگر پس از پاک کردن آرایش احساس خشکی یا کشیدگی در پوست خود دارید، استفاده از شیرپاک کن بهترین گزینه برای شماست.

فرمولاسیون سازگار با PH پوست در شیرپاک کن ها، به گونه ایست که چندین بار استفاده از آن در طول روز نیز، سبب آسیب رسیدن به پوست نمی شود. شما می توانید از شیرپاک کن برای تمیز کردن پوست گردن نیز استفاده نمایید.

پاک کننده های آرایش
پاک کننده های آرایشی

ژل پاک کننده آرایش

ژل پاک کننده آرایش، یکی از پرطرفدارترین محصولات برای پاک کردن آرایش هستند. بافت ژلی و نرم این پاک کننده ها به گونه ایست که تمامی مواد آرایشی و آلودگی های سطح پوست را به خوبی تمیز می کند. ژل های پاک کننده آرایش، معمولا انواع مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به نوع پوست خود، ژل پاک کننده مناسبتان را تهیه کنید.

فرمولاسیون ملایم و سبک این محصول، از ایجاد هرگونه حساسیت یا التهاب در پوست جلوگیری می کند و انتخاب هوشمندانه ای برای پوست های حساس نیز می باشد. عموما ژل های پاک کننده آرایش نیاز به شستشو با آب دارند.

نحوه استفاده از ژل پاک کننده آرایش

برای پاک کردن مواد آرایشی از پوست، کافیست مقدار مناسبی از ژل پاک کننده آرایشی را به پوست خود آغشته کرده و در تمامی سطح پوست ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

پاک کننده های آرایش
پاک کردن آرایش با ژل پاک کننده

کاربردهای دیگر ژل پاک کننده آرایش

با وجود PH سازگار با پوست در ژل پاک کننده آرایش، می توانید هنگامی که آرایش ندارید و برای شستن روزانه صورت نیز از این محصول استفاده نمایید.

پیشنهاد می کنیم از ژل پاک کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده نمایید تا فرمولاسیون آن کاملا سازگار با پوست شما باشد و هیچ گونه حساسیت یا التهابی برای پوست ایجاد نشود.

حتما بخوانید: هر آنچه که باید درباره ژل شستشو صورت بدانید!

 دستمال پاک کننده آرایش

این محصولات، سبب تمیز شدن شدن سطحی پوست از مواد آرایشی می شوند و قدرت پاک کنندگی بالایی را ندارند. بهتر است ابتدا، برای تمیز شدن سطحی پوست از دستمال پاک کننده آرایشی استفاده نمایید و در مراحل بعدی، از دیگر پاک کننده های قوی که در مطالب بالاتر ذکر کردیم، استفاده کنید.

پاک کننده های آرایش
استفاده از دستمال پاک کننده میکاپ

نحوه استفاده از دستمال پاک کننده آرایش

یک عدد از دستمال پاک کننده آرایش را به تمامی سطح پوست بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا مواد آرایشی از روی صورت پاک شوند، سپس به کمک دیگر پاک کننده های قوی آرایشی، به صورت عمقی پوستتان را تمیز کنید.

کاربردهای دیگر دستمال پاک کننده آرایشی

برای اصلاح اشکالات آرایشی، می توانید از این محصول استفاده کنید. همچنین، زمانی که احساس چربی یا سنگینی روی پوست خود داشتید، از دستمال پاک کننده آرایش استفاده کنید تا آلودگی ها و چربی های سطحی روی پوست پاک شوند.

پاک کننده های آرایش
دستمال پاک کننده آرایش

تونر پاک کننده آرایش

یکی از بهترین محصولات برای تنظیم چربی و پاکسازی عمقی پوست، استفاده از تونر است. در نظر داشته باشید که محلول تونر، به تنهایی سبب تمیز شدن عمقی پوست نمی شود و بهتر است قبل از آن، با استفاده از دیگر پاک کننده های پوست، مواد آرایشی را به خوبی پاک کنید و پوستتان را با آب و شوینده مخصوص به خوبی بشویید.

در واقع استفاده از تونر در مرحله پایانی پاک کردن آرایش استفاده می شود. در صورتی که از تونر در مرحله آخر روتین پوستی خود استفاده کرده اید، دیگر نگران باقی ماندن آلودگی یا مواد آرایشی بر روی سطح پوست نباشید؛ زیرا محلول تونر پاک کننده آرایشی، تمامی باقیمانده های مواد آرایشی را از منافد پوست و به صورت عمقی پاک می کند.

فرمولاسیون تونرها، بر پایه آب هستند و سبب رطوبت رسانی به پوست نیز می شوند. استفاده از تونر برای پوست های چرب، به شدت توصیه می شود زیرا سبب کنترل چربی و متعادل کردن آن خواهد شد.

پاک کننده های آرایش
میسلار واتر برای پاک کردن آرایش

از کاربردهای دیگر تونر

استفاده از تونر، سبب شفاف شدن پوست خواهد شد و به علت تنظیم و کنترل چربی پوست، از ایجاد جوش یا آکنه نیز جلوگیری می کند. محلول تونر با فرمولاسیون ویژه خود موجب تسکین و آرام شدن پوست می شود.

این محلول پاک کننده آرایش، منافذ پوستی را می بندد و پوستی صاف، درخشان و زیبا را به ارمغان می آورد.

حتما بخوانید: چگونه با چین و چروک پوستی، خداحافظی کنیم؟

نحوه استفاده از تونر

مقدار مناسبی از تونر را به پد پبه ای آغشته کرده و به تمامی سطح پوست، به خصوص قسمت هایی که منافذ باز دارند و چرب هستند بزنید. بهتر است پس از شستن صورت با شوینده و در آخرین مرحله، از تونر استفاده نمایید.

پاک کننده های آرایش
تمیز کردن پوست صورت

سوالات متداول

 

آیا بعد از تونر، باید پوستمان را شستشو دهیم؟

خیر، استفاده از محلول تونر، آخرین مرحله روتین پوستی و پاک کردن آرایش محسوب می شود و بهتر است پس از شستن صورت با شوینده، از تونر برای تنظیم چربی و PH پوست و اطمینان از تمیز شدن پوست استفاده نمایید.

آیا شستن صورت با شامپو بچه، گزینه مناسبی برای پاک کردن آرایش است؟

خیر. یکی از باورهای اشتباهی که در بین برخی از افراد وجود دارد، شستن صورت با شامپو بچه برای افزایش شفافیت و نرمی پوست است.

توجه داشته باشید که فرمولاسیون شامپو بچه، سازگار با موی کودکان ساخته شده و  قدرت پاک کنندگی بسیار ضعیفی نسبت به پاک کننده های آرایشی دارد.

استفاده از شامپو بچه برای شستشو صورت، علاوه بر اینکه پوستتان را تمیز نمی کند، بلکه سبب ایجاد حساسیت های پوستی و خشک شدن پوست نیز خواهد شد.

آیا استفاده روزانه از پاک کننده های آرایشی، مشکلی برای پوست ایجاد نمی کند؟

خیر. فرمولاسیون پاک کننده های آرایشی، کاملا سازگار با PH طبیعی پوست بوده و می توانید با خیال راحت برای پاک کردن آرایش و تمیز کردن پوست از آنها استفاده نمایید.

پاک کننده های آرایش
پاک کردن میکاپ از روی پوست

سخن آخر

پاک کردن اصولی مواد آرایشی از سطح پوست، اولین قدم برای داشتن پوست زیبا، شفاف و سالم است. پوست صورت به صورت روزانه در معرض آلودگی های محیطی قرار می گیرد و به همین علت، نحوه شستشو و تمیز کردن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این مقاله، سعی کردیم تا شما را با انواع پاک کننده های آرایشی و تفاوت آنها با یکدیگر آشنا کنیم تا بتوانید بهترین پاک کننده آرایش مناسب با پوستتان را انتخاب کنید. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، با اهمیت استفاده از پاک کننده های آرایشی و کارکرد هرکدام از آنها به خوبی آشنا شده باشید.

شما از چه محصولی برای پاک کردن آرایش خود استفاده می کنید؟

به نظر شما بهترین روش برای تمیز کردن پوست کدام است؟

4/5 - (2 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا