مقالات

بهترین پنکک کدام پنکک است؟

بهترین پنکک از نظر شما چه پنککی است. بهترین پنکک ها گاهی با نوع برند آنها مشخص می شود. اما میزان پوشانندگی و سبکی پنکک نیز بسیار مهم است. پنکک ها با انواع رنگ و مناسب هر نوع پوست در بازار وجود دارد. هر فرد با توجه به نوع پوست خود می تواند بهترین پنکک را خریداری کند. با سیندخت همراه باشید تا درباره پنکک آرایشی، اطلاعاتی جامع در اختیارتان قرار دهیم.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

پنکک (آرایشی) چیست؟

پنکک یکی از انواع کرم های آرایشی محسوب می شود. فرق پنکک با کرم پودر، شکل جامد و فشرده شده پنکک است. درحقیقت، پنکک نوعی کرم پودر فشرده شده و خشک است.

تصویر انواع پنکک آرایشی

پنکک خوب چی بخریم؟

اگر بخواهید بهترین پنکک را خریداری کنید، توصیه می کنیم با توجه به نوع پوست خود (سفید، گندمی، سبزه و …) بهترین پنکک را تهیه کنید. البته اگر پوست شما چرب است، پنکک برایتان مناسب تر به نظر می رسد؛ چراکه برقی که بر اثر چربی روی صورت ایجاد می شود،‌ می توانید با پنکک محو کنید. همچنین، نسبت به کرم پودر می تواند احساسی بهتر در شما ایجاد کند؛ چراکه سبک تر از کرم پودر است و احساس نمی کنید آرایشتان سنگین شده است.

این روزها پنکک های بسیاری از انواع برندها وجود دارد. اما بهترین پنکک کدام است؟ برای خرید بهترین پنکک توصیه می کنیم حتماً پنکک اصل از برندهای معتبر (مثل پنکک مک و پنکک ورسای) تهیه و خریداری کنید. همچنین، میزان پوشانندگی پنکک را نیز بررسی کنید. پنکک خوب باید به راحتی روی پوست شما بنشیند و پوشانندگی خوبی داشته باشد.

اغلب پنکک ها را می توانید موقع خریداری امتحان کنید. کافی است مقداری از پنکک را روی پوست دست یا صورت خود بزنید و میزان پوشانندگی و نرمی و لطافت آن را بررسی کنید. پنکک خوب باید لطیف باشد و به خوبی روی پوست قرار بگیرد تا ضمن ایجاد زیبایی موجب ایجاد چروک روی صورت شما نشود.

موارد مهم در انتخاب بهترین پنکک

** استاندارد بودن پنکک

** اصل بودن محصول

** پوشانندگی خوب پنکک

**‌ لطافت پنکک

**‌ داشتن رنگ مناسب پوست شما

توجه کنید پنکک خریداری شده حتماً مجوز وزارت بهداشت را داشته باشد. نمونه های تقلبی پنکک در ابزار بسیار است، به همین دلیل بهتر است حتماً درباره اصل بودن پنکک دقت کنید.

انواع پنکک

بهترین پنکک ها را می توانید از میان دو نوع چرب (سوپرا) یا نوع خشک آن (آکوا) خریداری کنید. موقع استفاده نیز می توانید به کمک اسفنج درون پنکک به خوبی پنکک را روی صورت خود پخش نمایید.

مزایای استفاده از پنکک

اگر بهترین پنکک را خریداری کنید و از اصل بودن و مجوز بهداشت آن مطمئن باشید، همچنین، پنکک شما پوشانندگی مناسب را داشته باشد، هم پوستی یکنواخت و زیبا خواهید داشت، هم به علت سبک تر بودن نسبت به کرم پودر، حس سبک بودن و آرامش دارید.

عوارض پنکک

پنکک در کنار مزایایی که دارد، اگر اصل یا مناسب پوست شما نباشد، می تواند موجب چین و چروک و ایجاد جوش و لک شود.

کاربرد پنکک چیست؟

پنکک یکی از لوازم آرایشی های پر کاربرد است. اگر می خواهید پوستی یکنواخت و صاف داشته باشید،‌ پنکک ها گزینه ای مناسب هستند. در بسیاری از کشورها اغلب برای اجرای نمایشی و گریم بازیگران از پنکک ها استفاده می شود.

البته اگر از پنکک بیش از اندازه استفاده کنید، پوست شما مصنوعی وخشن به نظر می رسد.

روش استفاده از پنکک

اگر پوست شما خشک است، حتماً پیشنهاد می کنیم از یک آبرسان مناسب یا مرطوب کننده خوب پیش از استفاده از پنکک استفاده کنید. می توانید 3 دقیه پیش از زدن پنکک کمی پوست خود را مرطوب کنید، رطوبت که جذب پوستتان شد، پنکک را به آرامی روی پوست خود بزنید.

تصویر ایجاد سایه روشن در صورت که می تواند با رنگ های متفاوت پنکک هم ایجاد شود

می توانید به کمک پنکک روی پوست خود سایه روشن ایجاد کنید. برای این کار بهتر است از دو رنگ پنکک استفاده کنید. بخش پیشانی و دور چشم را روشن کنید و قسمت پایین صورت را پنکک تیره تر از پنکک بخش پیشانی بزنید. البته کمی تیره تر. با زدن رژ گونه می توانید تفاوت را احساس کنید و از آرایش خود لذت ببرید.

نکته آخر

بهترین پنکک را می توانید با توجه به مطالب پیش رو در مجله سیندخت خریداری و تهیه کنید. در این بخش از مجله آرایشی و بهداشتی سیندخت، تلاش کردیم هرآنچه لازم است برای خرید بهترین پنکک را بیان کنیم. شما از چه پنککی استفاده می کنید؟ تجربه خود در استفاده از انواع پنکک را با ما در میان بگذارید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا