مقالات

آموزش آرایش چشم عربی برای چشم های ریز و درشت!

برای داشتن یک آرایش چشم عربی بی نقص و حرفه ای، لازم است تا آموزش مرحله به مرحله آن را بدانید. این مدل آرایش، هم برای چشم های درشت و هم ریز امکان پذیر است.

آیا تاکنون آرایش چشم عربی را امتحان کرده اید؟

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

آرایش چشم عربی یکی از مهم ترین و زیباترین قسمت های مهم آرایش صورت به حساب می آید. در این سبک آرایشی، چشم ها بسیار دلفریب و زیبا می شوند.

معمولا برای جلوه دادن به چشم ها لازم است تا خط چشم هایی بلند و پهن با رنگ مشکی و غلیظ بکشید، زیرا آرایش چشم مشکی و تیره از ویژگی های مهم و بارز آرایش چشم خلیجی یا همان عربی به حساب می آید.

آرایش چشم عربی انواع مختلفی دارد و افراد با توجه به فرم چشم ها و رنگ آن می توانند مدل آرایش چشم خود را انتخاب نمایید. در ادامه مطلب به بررسی آموزش آرایش چشم عربی برای چشم های ریز و درشت در مجله اینترنتی آرایشی و بهداشتی سین دخت می پردازیم.

خرید انواع سایه چشم

آرایش چشم عربی و خلیجی
آرایش چشم عربی و خلیجی

 

حتما بخوانید:

چطور با آرایش چشم ریز را درشت کنیم؟

آرایش چشم پف دار به طور حرفه ای + عکس و فیلم!

ویژگی های منحصر به فرد آرایش چشم عربی

در این سبک آرایش چشمی، تاکید بیشتر روی چشم ها و ابروهاست. زیرا در کشورهای عربی، زنان با روبند صورت خود را می پوشانند و تنها چشم هایشان مشخص است؛ به همین دلیل چشم ها در مرکز توجه قرار دارند.

در مدل بهترین آرایش چشم عربی جدید، روی پررنگ بودن سایه چشم و خط چشم تاکید می شود. برای کشیدن سایه چشم، معمولا از رنگ های دودی، خاکستری، قهوه ای و رنگ هایی تیره به عنوان رنگ اصلی سایه چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

در مدل سایه چشم عربی، همیشه مژه های اغراق شده و بلند را خواهید دید. مژه ها به کمک مژه مصنوعی، حالتی بلندتر و فر تر پیدا می کنند. در این مدل آرایش، روی پررنگ بودن خط چشم مشکی و غلیظ بودن آن بسیار تاکید شده است.

برای درشت تر به نظر رسیدن چشم ها، لازم است تا سایه چشم را به سمت بیرون و بالا بکشید. برای کشیدن سایه پایین چشم، باید از کنار خط مژه پایینی به بیرون چشم سایه بزنید و سپس به سمت بالا محو کنید.

آرایش چشم عربی و کشیدن سایه چشم بلند
آرایش چشم عربی و کشیدن سایه چشم بلند

 

در مدل آرایش چشم خلیجی جدید و عربی برای چشم ها از دو رنگ سایه، یک رنگ تیره و یک رنگ روشن تر استفاده می شود.

همان طور که در بالاتر اشاره کردیم، رنگ تیره شامل رنگ های خاکستری، مشکی یا قهوه ای تیره است و رنگ روشن را با توجه به رنگ تیره ای که برای سایه چشم خود انتخاب کرده اید، می توانید انتخاب نمایید.

گاهی اوقات در سایه چشم های عربی، از رنگ سوم نیز استفاده می شود. تناژ سوم به رنگ های دیگر سایه باید نزدیک باشد، اما درجه آن بسیار روشن تر از دو رنگ دیگر باید باشد. مثلا می توانید از رنگ های طلایی، نقره ای و مسی استفاده نمایید. این رنگ ها برای برجسته کردن استخوان زیر ابرو و نواحی داخل گوشه چشم کاربرد دارند.

آرایش چشم عربی و نحوه کشیدن سایه چشم
آرایش چشم عربی و نحوه کشیدن سایه چشم

 

در این سبک از آرایش، چشم ها به وسیله تکنیک های میکاپ و گریم درشت تر و گیراتر به نظر می رسند. در این مدل آرایش، روی هر دو قسمت پایین و بالا چشم، خط چشم تیره و پررنگی کشیده می شود. همچنین روی هر دو قسمت پایین و بالا چشم، خط چشمی پررنگ و تیره طرحی می شود.

آرایش چشم عربی و تاثیر خط چشم
آرایش چشم عربی و تاثیر خط چشم

 

در این مدل از سایه چشم، باید رنگ ها در یک دیگر محو شوند و این گونه است که طرح اصلی، خود را به خوبی نشان می دهد. محو شدن سایه ها باید به طریقی انجام شود که هیچ مرزی بین سایه تیره و روشن مشخص نباشد.

خط چشم عربی برای چه افرادی مناسب است؟

آرایش چشم ها به سبک عربی، بیشتر مناسب افرادی است که چشم های درشت و کشیده ای دارند. همچنین افرادی که پشت پلکشان پهن تر است، فضای بیشتری برای کشیدن خط با مدل های مختلف دارند.

خرید انواع خط چشم

 

آرایش چشم عربی برای چشم های ریز

اگر چشم های ریزی دارید و می خواهید از میکاپ چشم عربی برای زیباتر شدن چشم های خود استفاده کنید، این کار بسیار ساده است. تنها کافی است که از یک لنز چشمی با رنگ روشن استفاده نمایید.

با این کار چشم های شما درشت تر به نظر می رسد و می تونید آرایش عربی را روی چشم های خود انجام دهید.

آرایش چشم عربی برای چشم های ریز
آرایش چشم عربی برای چشم های ریز

 

آموزش آرایش چشم عربی ساده در 7 مرحله

اگر دوست دارید خودتان در منزل به راحتی این آرایش خاص را انجام دهید، کافی است تا مراحل آموزش میکاپ را مرحله به مرحله و با دقت بخوانید.

از کانسیلر استفاده کنید

اول به کمک کانسیلر هرگونه جای جوش، لک و زخم ها را بپوشانید تا نتیجه آرایشتان بدون نقص و یک دست به نظر برسد. در نظر داشته باشید که حتما قسمت های تیره زیر چشم را کانسیلر بزنید.

پرایمر بزنید

به کمک پرایمر می توانید ماندگاری نهایی آرایشتان را افزایش دهید. به کمک پرایمر، پلکتان برای این مدل آرایش چشم، بسیار صاف و بدون نقص است.

انتخاب سایه چشم عربی

رنگ سایه پایه را به صورت دنباله دار روی پلک بالایی خود بکشید و سپس آن را روی پلک به خوبی پخش نمایید.

استفاده از سایه چشم تیره

در این مرحله می بایست، رنگ تیره تر را روی رنگ قبلی بزنید و به صورت دنباله دار بکشید. اما توجه داشته باشید که رنگ سایه باید از رنگ قبلی کمی پایین تر زده شود و کل ناحیه قبلی را نپوشاند. در صورت علاقه می توانید این مرحله را دوباره تکرار نمایید تا به میزان رنگ و غلظت مناسب دست پیدا کنید.

آرایش چشم عربی و استفاده از سایه های پررنگ
آرایش چشم عربی و استفاده از سایه های پررنگ

 

چشم ها را درشت تر کنید

برای درشت کردن چشم ها، به پشت پلک خود سایه نقره ای یا طلایی بزنید. این رنگ سایه را زیر استخوان ابرو و گوشه داخلی چشم بزنید تا چشم هایتان درشت تر شود و طبیعی تر به نظر برسد.

آموزش کشیدن خط چشم عربی

مهم ترین مرحله این سبک از آرایش، کشیدن خط چشم تمیز و مرتب است. با کشیدن یک خط چشم کشیده و بلند به صورت شکل بادامی، به خوبی می توانید چشمان خود را جذاب و خیره کننده کنید. این خط چشم را با رنگ تیره ای که مرحله قبل به چشمانتان کشیده اید، محو کنید تا طبیعی تر به نظر برسد.

ریمل بزنید

مژه ها نقش بسیار مهمی در آرایش چشم ها دارند. در مرحله آخر لازم است تا برای زیبایی و جلوه بیشتر در آرایش چشم ها از ریمل استفاده کنید. همچنین می توانید از مژه مصنوعی برای جذابیت بیشتر چشم هایتان استفاده کنید.

آرایش چشم عربی و تاثیر مژه ها در چشم
آرایش چشم عربی و تاثیر مژه ها در چشم

 

نکات طلایی آرایش چشم عربی

آرایش لب ها در مدل آرایش عربی نیز بسیار مهم است. با زدن یک رژ لب غلیظ و مناسب، می توانید هماهنگی فوق العاده ای بین رژ لب و آرایش چشمتان ایجاد کنید، با این کار جذابیت چشم هایتان دو برابر خواهد شد. همچنین می توانید با زدن یک برق لب روی لب هایتان، جذابیت لب ها را بیشتر کنید.

آرایش چشم دودی و آرایش چشم غلیظ، جزو جدا نشدنی آرایش عربی به حساب می آید. رنگ های سبز و دودی، بسیار در این سبک آرایش پر کاربرد هستند. اگر چشمان قهوه ای دارید، به کمک یک سایه دودی، چشم های خود را زیبا تر و دل فریب کنید. رنگ سایه سبز، برای خانم هایی که چشمان تیره دارند نیز، مناسب می باشد.

در این سبک آرایشی، هیچ وقت کشیدن خط چشم را دست کم نگیرید. کشیدن خط چشم گربه ای، برای بزرگ تر کردن چشم ها و همچنین برجسته کردن آنها بسیار موثر است. از مژه های خود غافل نشوید. چندین بار ریمل بزنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

سخن آخر

همان طور که در این مطلب گفته شد، آرایش چشم عربی یکی از مدل های آرایش چشم زیبا و دلفریب به شمار می رود. برای انجام این مدل آرایش، لازم است تا مرحله به مرحله آن را درست و به ترتیب انجام دهید.

در این مطلب سعی کردیم در مورد آموزش آرایش چشم عربی برای چشم های ریز و درشت صحبت کنیم، امیدواریم که بتوانید نکات گفته شده را در آرایش چشمانتان به کار ببرید.

شما برای جذاب تر شدن آرایش چشم عربی خود چه روش دیگری را توصیه می کنید؟

5/5 - (2 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

فرانه آخوندی

دانش آموخته رشته هنر و ارشد طراحی صنعتی، علاقه مند به استایل، مد و فشن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا