مقالات

رنگساژ مو در خانه با 8 فرمول رنگساژ مو آسان و حرفه ای!

رنگساژ چیست؟ چگونه رنگساژ کنیم؟

رنگساژ مو در خانه را چگونه انجام دهیم؟   

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

وقتی موهایتان را رنگ می کنید، از زیبایی، شفافیت و جذاب بودن رنگ موهایتان خوشحال می شوید و بارها جلو آینه می روید تا موهایتان را ببینید! اما با گذشت زمان ممکن است دیگر رنگ موهایتان را دوست نداشته باشید یا با مشکلاتی مانند زردی یا کدر شدن مو مواجه شوید! رنگساژ مو یک روش رایج و مهم در آرایش مو است. به کمک رنگساژ کردن مو می توانید بار دیگر موهایتان را شفاف و زیبا کنید و زردی مو یا قرمزی مو را برطرف نمایید. اما شاید این سؤال در ذهنتان آمده باشد که آیا رنگساژ مو در خانه امکان پذیر است!؟ بله، شما می توانید موهایتان را به راحتی در خانه رنگساژ کنید. در این مقاله از مجله سین دخت قصد داریم به آموزش آسان رنگساژ مو در خانه بپردازیم. با ما همراه باشید.

رنگساژ مو
رنگساژ مو در خانه برای شفاف و زیباتر کردن رنگ مو یا گرفتن زردی یا رنگ نارنجی مو

انواع رنگساژ مو

رنگساژها، درحقیقت، همان رنگ مو هستند که کمی ضعیف شده و با میزان مناسبی از آب ترکیب شده اند. وقتی رنگساژ روی دکلره قرار می گیرد، به دلیل فرمولاسیون ضعیف تر از آسیب مو به میزان زیادی جلوگیری می کند. با رنگساژ مو می توانید تنوع در رنگ موی خود ایجاد کنید یا براق بودن و شفافیت رنگ موی خود را بیشتر نمایید.

رنگساژ مو در نوع مختلف تولید می شود:

  • موقت
  • نیمه موقت

رنگساژ موقت به صورت شامپوهای رنگی، ژل، موس و اسپری عرضه می شود. درنتیجه، نحوه استفاده از این نوع رنگساژ راحت است. تنها کافی است پس از حمام، به میزان مناسب از رنگساژ موقت مو بردارید و روی موهای مرطوب بزنید. سپس به خوبی موهایتان را شانه بزنید تا رنگساژ روی تمام قسمت های مو قرار بگیرد. این نمونه از رنگساژها را نیاز نیست بشویید. اغلب اثر این رنگساژها تا یک هفته روی مو باقی می ماند.

نمونه نیمه دائم رنگساژ اغلب تا سه هفته روی مو ماندگار است و در انواع واریاسیون و ژل های رنگی تولید می شود. از میان این نوع از رنگساژها با توجه به پایه دکلره مو، نوع رنگ موهایتان و غلظت آن می توانید انتخاب نمایید.

فواید رنگساژ مو

  • به دلیل برخورداری از ترکیبات ضعیف تر از رنگ مو، کمتر به مو آسیب می زند.
  • زمان انجام دادن رنگساژ خیلی کمتر است.
  • رنگساژ تخصص خیلی زیاد نیاز ندارد و می تواد در خانه انجام گیرد.
  • رنگساژ موهایتان را به میزان زیادی شفاف تر و درخشان تر می سازد.
  • با تغییر پایه رنگ مو و رنگساژ می توان رنگ مو را نیز تغییر داد.

عوارض رنگساژ مو

  • ترکیبات رنگساژ نباید زیاد روی مو بماند؛ چراکه به تار مو آسیب می زند.
  • ماندگاری رنگساژ دائمی نیست.
  • تکرار رنگساژ روی موهای هایلایت شده می تواند به تدریج موجب روشن شدن پایه های تیره مو شود.

واریاسیون چیست؟

درحقیقت، واریاسیون ها نوعی رنگ موی کمکی و خالص محسوب می شوند. به کمک واریاسیون می توانید سایه های جذاب روی رنگ موهایتان به وجود بیاورید. با این روش نیازی ندارید به آرایشگر مراجعه کنید.

می توانید در خانه به کمک واریاسیون ها در رنگ مویتان تنوع ایجاد کنید. تنها کافی است مقداری از واریاسیون را با رنگ های دیگر مثل قهوه ای، دودی، نقره ای، خاکستری یا هر رنگی که می خواهید ترکیب کنید.

براساس اینکه می خواهید موهای قرمز یا زرد را با رنگ های دیگر موهایتان همرنگ کنید یا ایجاد سایه روشن و تنوع می توانید از ترکیب انوع رنگ ها استفاده کنید.

نحوه ساختن رنگساژ مو برای رنگساژ مو در خانه

ابتدا براساس رنگ زمینه و حجم مو در حدود یک چهار تیوپ از رنگ مو را خارج نمایید. سپس در ظرف غیرفلزی 75 سی سی اکسیدان یک تا شش درصد بریزید. اکنون به همین میزان آب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکنواخت شود.

یادتان باشد ترکیب نهایی از نظر میزان غلظت باید رقیق تر از ترکیبی باشد که اغلب برای رنگ مو آماده می کنید.برس رنگ مو را بردارید و به تمام بخش های مو از ترکیب آماده شده بزنید. بعد شانه بزنید. مدت زمان قرار گرفتن رنگساژ روی موهایتان به این بستگی دارد که موهایتان رنگ، دکلره یا مش است!

موهای طبیعی را نیز می توانید رنگساژ کنید. رنگساژ به موهای طبیعی آسیب نمی زند، بلکه مو را شفاف می کند و کدری مو برطرف می شود.

چطور موهایم را رنگساژ کنم؟

رنگساژ موی هایلایت شده در خانه ساده است. شما می توانید یک دقیقه رنگساژ را روی موهایتان قرار دهید. البته اگر می خواهید از رنگساژ روی کلاه مش استفاده کنید، می توانید مصل شامپو از رنگساژ بردارید و روی تمام بخش های مو قرار دهید. سپس یک دقیقه صبر کنید. بعد از یک دقیقه به خوبی آبکشی نمایید.

اگر رنگساژ مو را برای موهای رنگ شده می خواهید انجام دهید، 10 تا 15 دقیقه می توانید با توجه به میزان تیرگی یا روشنی موی مد نظرتان اجازه دهید رنگساژ روی موهایتان بماند. بعد می توانید بشویید.

توجه داشته باشید اگر می خواهید موهایتان را بسیار روشن یا بلوند کنید، به آرایشگر حرفه ای نیاز دارید؛ زیرا این کار تجربه زیادی لازم دارد.
توصیه می کنیم به میزان یک شماره تیره تر از پایه دکلره را برای رنگساژ مو استفاده کنید؛ برای مثال، اگر پایه دکلره موهایتان شش باشداز رنگساژی استفاده نمایید که درجه آن 5 است. اگر موهایتان بلوند است، بهتر است از رنگساژهای شماره 8 تا 10 استفاده کنید.

چگونه رنگساژ مو درست کنیم؟

فرمول رنگساژ برای انواع مو

 

فرمول رنگساژ مو
رنگساژ مو در خانه؛ رنگساژ نقره ای یخی

رنگساژ نقره ای یخی

اکسیدان یک تا 30 ملی لیتر
آخرین درجه دکلره
واریاسیون خاکستری – 3 سانت
واریاسیون نقره ای – 3 سانت
رنگ بلوند نقره ای – 10 سانت

 

فرمول رنگساژ مو
رنگساژ مو صورتی

رنگساژ صورتی

اکسیدان یک تا 30 میلی لیتر
رنگ بلوند دودی روشن – 10 سانت
رنگ قهوه ای مایل به قرمز – 10 سانت
واریاسیون دودی – 10 سانت

فرمول رنگساژ مو بعد از دکلره
رنگساژ مو در خانه؛ بلوند طلایی

رنگساژ بلوند طلایی

رنگ طلایی 10 سانت
اکسیدان شماره یک تا 30 تا 50 سانت
دکلره پایه 9

چگونه رنگساژ کنیم
رنگساژ مو در خانه؛ رنگساژ زیتونی

رنگساژ زیتونی

واریاسیون سبز – 3 سانت
دکلره پایه 8
رنگ موی زیتونی 10 سانت
اکسیدان شماره یک تا 30 ملی لیتر

چگونه رنگساژ کنیم
رنگساژ مو در خانه؛ رنگساژ دودی

رنگساژ دودی

اکسیدان شماره یک تا 30 میلی لیتر
رنگ بلوند روشن – 10 سانت
واریاسیون دودی – 10 سانت

رنگساژ مو در خانه؛ رنگساژ یخی آبی

رنگساژ یخی آبی

اکسیدان شماره 2 – 30 میلی لیتر
آخرین درجه دکلره
واریاسیون آبی – 3 سانت
رنگ بلوند نقره ای – 10 سانت

فرمول رنگساژ مو
رنگساژ مو در خانه؛ رنگساژ کرم

رنگساژ کرم

اکسیدان شماره دو – 30 میلی لیتر
رنگ موی 10. 10 – C سانت
رنگ موی 10. 10 – N سانت

رنگساژ قرمز

اکسیدان شماره یک – 30 میلی لیتر
رنگ موی قرمز تیره – 10 سانت
واریاسیون دودی – 10 سانت

رنگساژ کردن در خانه با واریاسیون

اگر می خواهید در رنگ موهایتان تنوع ایجاد کنید، همیشه به رنگساژ کردن نیاز ندارید؛ مثلاً می توانید به میزان مناسب از اکسیدان را با یک تا 10 سانتی متر از واریاسیون مخلوط کنید و روی موهایتان بزنید. اگرچه عمر واریاسیون ها کوتاه است، رنگ های فانتزی و جذاب دارند و برای کسانی که می خواهند در کوتاه مدت یک تغییر ایجاد کنند، انتخابی مناسب محسوب می شوند.

برای واریاسیون کردن، ابتدا حجم موهایتان، میزان بلندی و پایه رنگ مو را درنظر بگیرید. رنگ موی مورد نظرتان را با یک تا 10 سانتی متر از واریاسیون مخلوط کنید. سپس روی موهایتان بزنید. اگر هم می خواهید موهایتان را رنگساژ کنید، می توانید مقداری شامپو را با واریاسیون مخلوط نمایید و این کار را به راحتی انجام دهید.

اگر ریشه موها رشد نکرده است و می خواهید مو را به پایه مورد نظرتان برسانید، ابتدا به میزان لازم از واریاسیون بردارید و با حدود 3 قاشق غذاخوری از اکسیدان مخلوط نمایید. برای بیشتر کرن شفافیت رنگ کافی است یک تا دو قطره شامپو نیز به این ترکیب اضافه کنید. خوب ترکیب نمایید و روی موهایتان بزنید. این ترکیب باید روی موهای مرطوب زده شود. بعد از 20 دقیقه، به خوبی آبکشی کنید.

اگر موهایتان را هایلایت یا مش کرده اید، موقع استفاده از واریاسیون برای پیشگیری از ایجاد آسیب در مو توصیه می کنیم به میزان خیلی کم از شامپو را با واریاسیون مخلوط نمایید. این ترکیب باید روی موهای مرطوب قرار بگیرد و بعد شسته شود.

اگر ریشه موهای مش یا رنگ شده حدود چند سانتی متر بلند شده است، توصیه می کنیم واریاسیون را با رنگ مورد نظرتان مخلوط کنید. بعد روی ریشه مو و دیگر بخش های مورد نظرتان بزنید. یادتان باشد در این شیوه،موهایتان باید خشک باشد. بعد از 30 تا 45 دقیقه، موهایتان را با واریاسیون شانه کنید. 10 دقیقه صبر نماید. بعد آبکشی کنید.

ماسک مو رنگساژ برای رنگساژ مو در خانه

این روزها در بازار انواع ماسک مو رنگساژ وجود دارد. ماسک مو رنگساژ کار شما را آسان می کند! شما با توجه به رنگ موهایتان می توانید ماسک مو رنگساژ خریداری کنید. سپس مقداری از ماسک مو در ظرف غیرفلزی بریزید و مثل رنگ مو از ماسک مو بردارید و روی ساقه موهایتان بزنید. توجه داشته باشید ساقه موهایتان باید خشک باشد. پس از پنج تا 10 دقیقه موهایتان را بشویید. در حین مصرف، حتماً از دستکش استفاده نمایید.

رنگساژ برای گرفتن زردی مو

برای از بین بردن زردی بهتر است از رنگ های سری نقره ای و دودی استفاده نمایید. اگر زردی موهایتان بسیار زیاد است، باید مقدار کمی از رنگ بنفش هم جهت خنثی سازی رنگ زرد استفاده کنید.

عمر رنگساژ

رنگساژ به طور دائم روی موهایتان باقی نمی ماند. اما میزان ماندگاری رنگساژ و خوشرنگ بودن رنگساژ به برند محصول و کیفیت محصول رنگساژ نیز بستگی دارد. هرچه محصول رنگساژ شما مرغوب تر باشد، نتیجه و ماندگاری بهتر است. رنگساژها عمری کوتاه دارند. برای افزایش عمر رنگساژ توصیه می کنیم برای شستن موهایتان از شامپو تثبیت رنگ و ماسک مو تثبیت کننده رنگ مو استفاده کنید.

محصولات رنگساژ برای رنگساژ مو در خانه

اگر به دنبال رنگساژ آماده هستید، خوشبختانه این روزها می توانید محصولات رنگساژ را به راحتی از بازار یا از فروشگاه های آنلاین خریداری نمایید. انواع شامپو رنگساژ و ماسک موی رنگساژ وجود دارد که دستور مصرف هرکدام و نحوه رنگساژ کردن در خانه را روی بسته بندی هرکدام از محصولات رنگساژ می توانید مطالعه کنید و خودتان در خانه موهایتان را رنگساژ نمایید.

شامپو رنگساژ
شامپو رنگساژ مو سریتا، برطرف کننده زردی مو و مناسب رنگساژ مو در خانه

خرید شامپو رنگساژ سریتا

رنگساژ چند وقت یک بار لازم است؟

هر زمان مشاهده کردید رنگ موهایتان را دوست ندارید یا زردی و قرمزی در موهایتان وجود دارد، رنگساژ کنید. رنگساژ موجب درخشندگی و رفع زردی و قرمزی مو می شود. اگر هنوز مطمئن نیستید چه زمانی برای رنگساژ باید اقدام کنید، از یک آرایشگر حرفه ای در زمینه رنگ مو کمک بگیرید؛ چراکه اگرچه رنگساژ نمونه ضعیف شده از رنگ مو است، اما دقت نکردن در درست استفاده از رنگساژ می تواند به موهایتان آسیب بزند.

رنگساژ مو با شامپو

شامپو رنگساژ را به میزان لازم روی موهایتان بزنید، یادتان باشد حتماً از دستکش استفاده کنید. اجازه دهید چند دقیقه روی موهایتان بماند بعد آبکشی کنید. حتماً پیش از استفاده از شامپو رنگساژ، دستور روی بسته بندی محصول را مطالعه نمایید؛ زیرا نحوه استفاده از شامپو رنگساژ ممکن است در شامپوهای برندهای مختلف کمی باهم تفاوت داشته باشد.

چگونه رنگساژ کنیم؟
رنگساژ مو در خانه با ماسک مو

خرید ماسک مو یانسی

بیشتر بخوانید:

فرمول رنگ مو پرطرفدار سال

رنگ کردن مو در خانه

 

نکته آخر

نحوه رنگساژ کردن در خانه با کمک راهنمای پیش رو بسیار ساده است. می توانید برای شفاف و درخشان شدن موهایتان از روش رنگساژ استفاده کنید و موهایتان را به رنگ دلخواهتان دربیاورید. محصولات رنگساژ مو مانند شامپو رنگساژ و ماسک مو رنگساژ هم بسیار پرطرفدار است و کارتان در رنگساژ کردن مو را ساده تر می کند. زردی یا قرمزی مو به راحتی با رنگساژ برطرف می شود. شما چطور رنگساژ می کنید؟ نظرتان را زیر این پست با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا