مراقبت و بهداشت

اسکراب صورت چیست؟ تاثیر لایه برداری در شفافیت پوست!

برای از بین بردن سلول های مرده پوست و پاکسازی پوست از آلودگی ها، استفاده از لایه بردار یا اسکراب مناسب با جنس پوست حائز اهمیت است.

به روز رسانی در 1401/07/06

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

آیا می دانید اسکراب صورت چیست؟ تاثیرات فوق العاده لایه برداری در زیبایی و سلامتی پوست را می دانید؟ داشتن پوست شفاف و سالم، در گرو استفاده از محصولات مراقبتی مناسب با جنس پوست است. یکی از بهترین محصولات برای از بین بردن هرگونه آلودگی، چربی های مازاد و سلول های مرده سطح پوست، استفاده از اسکراب یا لایه بردارهای پوست است.

این محصولات ویژه، عموما دارای بافت نرم، کرمی و دانه های ریز هستند که این دانه ها، سبب لایه برداری پوست می شوند. با استفاده از اسکراب صورت مناسب، شفافیت و درخشانی پوست خود را به خوبی احساس خواهید کرد.

در ادامه با مجله سین دخت همراه باشید تا به بررسی ویژگی های یک اسکراب مناسب و تاثیر آن در افزایش شفافیت و شادابی پوست بپردازیم.

اسکراب صورت چیست 1
زدن اسکراب صورت برای لایه برداری پوست

اسکراب صورت چیست؟

اسکراب صورت، یکی از محصولات مراقبتی برای پوست می باشد. بافت کرمی و نرم این محصول به همراه دانه های ریز اسکراب، سبب از بین رفتن آلودگی ها، چربی های مازاد و سلول های مرده پوستی خواهد شد. لایه برداری پوست صورت، باعث افزایش شفافیت و طراوت پوست نیز می شود.

امروزه محصولات متنوعی مانند اسکراب لب، اسکراب بدن، اسکراب پا، اسکراب مو و … تولید شده است که به صورت تخصصی سبب پاکسازی عمقی پوست صورت یا بدن می شوند.

لایه برداری یا اسکراب، سبب افزایش شفافیت و روشن شدن رنگ پوست خواهد شد.

 

اسکراب چه فوایدی دارد؟

لایه برداری کردن پوست می تواند، بسیاری از مشکلات پوستی شما را از بین ببرد. محصولات لایه بردار بافتی کرمی دارد و سلول های مرده پوست را از بین می برد. پس از لایه برداری پوستی لطیف و شفاف خواهید داشت.

اسکراب صورت دارای خواص بی شمار و فوق العاده ای است که در ادامه آنها را ذکر می کنیم:

  • لایه بردار و تمیز کننده پوست
  • رفع پوسته پوسته شدن پوست
  • حذف سلول های مرده از روی سطح پوست
  • درخشان و شفاف کننده پوست
  • رفع قسمت هایی از پوست که تیره شده
  • از بین برنده جای جوش
  • جلوگیری از رشد موی زیرپوستی روی صورت و بدن
  • صاف کننده پوست
  • بهبود بافت پوست
  • روشن و شفاف کننده رنگ پوست

 

طریقه استفاده از اسکراب صورت!

  1. ابتدا صورتتان را با شوینده مناسب با جنس پوستتان به خوبی شستشو دهید
  2. مقدار مناسبی از ژل یا کرم اسکراب را روی سطح پوست پخش کرده و به آرامی ماساژ دهید تا دانه های ریز اسکراب، باعث لایه برداری و پاکسازی عمقی پوستتان شوند.
  3. پوست صورت را به کمک حوله خشک کنید.
  4. برای تقویت و بازسازی سلول های پوستی، از ماسک های صورت استفاده نمایید. پس از لایه برداری یا اسکراب، پوست شما به صورت عمقی تمیز شده و زمان مناسبی برای استفاده از محصولات تقویت کننده و مراقبتی پوست می باشد.
  5. برای جلوگیری از خشک شدن و حفط رطوبت پوست، از کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.

 

ویژگی های اسکراب صورت ملایم!

اینکه شما بخواهید به وسیله جدول ترکیبات اسکراب به ملایم بودن آن پی ببربد، کار درستی نیست. در واقع عوامل مختلفی همچون اندازه ذرات اسکراب، شکل آنها و کیفیت برش این ذرات همگی بر روی ملایم بودن اسکراب تاثیر می گذارند. به همین دلیل ملایمت اسکراب فقط به ترکیبات گیاهی یا شیمیایی به کار رفته در آن بستگی ندارد.

ابتدا مقداری از اسکراب صورت را روی پشت دست خود تست نمایید. اگر حتی دانه های ریزی را روی پوست خود مشاهده کردید، هرگز از آن بر روی پوست صورت یا هر قسمت دیگری استفاده نکنید. شما می توانید از یک برند معروف که به آن اطمینان دارید، اسکراب صورت خود را خریداری نمایید.

حتما بخوانید: روش های روشن شدن پوست را می دانید؟

اسکراب صورت برای پوست خشک

برخی افراد فکر می کنند که پوست های خشک نیازی به انجام پاکسازی و اسکراب پوست ندارند. در صورتی که اگر پوست شما خشک است، لازم است هفته ای 1 بار از اسکراب صورت استفاده نمایید. در ادامه به طرز تهیه ماسک خانگی برای پوست خشک می پردازیم.

اسکراب قهوه، ماست و روغن نارگیل

همان طور که می دانید قهوه خاصیت های زیادی برای پوست دارد و به کمک آن می توانید یک اسکراب صورت خانگی تهیه نمایید. این اسکراب برای پوست های خشک بسیار مناسب است و خاصیت ضد التهابی دارد.

برای تهیه این ماسک لازم است تا یک و نیم پیمانه ماست کم چرب، 2 قاشق غذاخوری پودر قهوه، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، نصف لیمو ترش تازه را با هم ترکیب نمایید تا یک اسکراب نرم به دست آید. اسکراب را روی پوست خود بزنید و روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید اسکراب قهوه 5 دقیقه روی صورتان بماند و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

اسکراب صورت چیست؟
اسکراب صورت چیست؟اسکراب صورت قهوه مناسب پوست خشک

 

اسکراب روشن کننده پوست صورت

برای تهیه اسکراب روشن کننده پوست، لازم است 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1.5 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و نصف قاشق غذاخوری آبلیموی تازه را با هم ترکیب می کنید. اسکراب به دست آمده را به مدت 45 تا 60 ثانیه روی پوست ماساژ دهید و سپس با آب صورت خود را شستشو دهید.

طرز تهیه اسکراب لب خانگی

شکر قهوه یک لایه بردار طبیعی است و پوست مرده و خشک لب را از بین می برد. عسل نیز خواص درمانی زیادی دارد. به کمک این مواد می توانید یک اسکراب لب فوق العاده برای خود تهیه نمایید.

با ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل با یک قاشق غذاخوری عسل و اضافه کردن دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و همچنین نصف قاشق غذاخوری آب ولرم می توانید یک اسکراب لب خانگی فوق العاده داشته باشید.

ترکیب به دست آمده را به مدت 2 تا 3 دقیقه روی لب ماساژ دهید و در نهایت لب های خود را با آب ولرم بشویید.

 

طرز تهیه اسکراب گوجه فرنگی و شکر

ابتدا گوجه فرنگی له شده را به همراه شکر، با هم ترکیب کنید و روی صورت بمالید و به خوبی ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

 

آیا استفاده از اسکراب باعث آسیب دیدن به پوست می‌شود؟

هر اسکرابی که در آن ذره های بزرگ و کوچک با شکلی نامنظم مشاهده کردید، باعث ایجاد خراشه های ریز در سطح پوست می شوند. هسته برخی میوه‌ها، پوست صدف و یا سنگ‌های آتشفشانی از جمله موادی هستند که این ذره ها را با استفاده از آنها می‌سازند.

خراش‌های سطح پوست به مرور زمان باعث تضعیف پوست می شود و پوست را به حالت خشک، پوسته پوسته، قرمز و همچنین التهاب و حساسیت پوستی می‌کنند. شما نباید هر روز از اسکراب صورت استفاده کنید؛ زیرا پوست حساس توانایی بازسازی خود را از دست می دهد و در نتیجه ظاهری ناسالم پیدا خواهد کرد. اگر اسکراب مورد مصرفی شما دارای اسانس‌های عطری نیز باشد این آسیب‌ها حتی شدیدتر خواهند بود.

اسکراب صورت چیست 2
استفاده از اسکراب برای پوست صورت

 

آیا اسکراب صورت جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برد؟

جوش‌های سرسیاه معمولا در عمقی از منافذ پوستی تشکیل می شوند که در بهترین حالت ممکن نیز حتی مرغوب ترین اسکراب‌های صورت توانایی دسترسی به آنها را ندارند. یک اسکراب صورت مخصوص جوش های سرسیاه ممکن است به طور موقتی قسمت بالایی جوش‌های سرسیاه را از بین ببرد، اما مطمئن باشید این جوش‌ها پس از مدت کوتاهی مجدد باز می‌گردند.

حتما بخوانید: مراحل روتین پوستی برای زیبایی و سلامتی پوست!

آیا اسکراب‌ها آکنه را از بین می‌برند؟

باید بدانید که اسکراب صورت هیچ تاثیری در رفع جوش ها ندارد. درمان جوش های صورت به استفاده چند محصول در کنار هم اثر بخشی دارد.

اگر شما پوست مستعد آکنه دارید باید از یک اسکراب ملایم استفاده کنید و آن را به آرامی روی پوست خود بزنید. علاوه بر این، برای بهبودی جوش های خود می بایست از محصولات مراقبتی پوست خود استفاده نمایید.

اسکراب صورت چیست 3
استفاده از اسکراب برای افزایش شفافیت پوست

 

ترکیبات اسکراب صورت چیست؟

ترکیباتی همچون دانه‌های جوجوبا، جو دوسر، سیلیس و سبوس برنج بهترین اسکراب ها برای صورت می باشند. میزان ملایمت و تاثیرگذاری این ذرات به گِرد بودن آنها بستگی دارد. علاوه بر این، اگر اسکراب‌ها دارای ترکیبات آبرسان و آرامش‌بخش پوست باشند، ملایمت بیشتری را شاهد خواهید بود.

اسکراب هایی که ذرات آن به شکل گرد هستند، بهترین نوع اسکراب به شمار می آیند و ؛ همچنین اسکراب هایی که دارای ترکیبات آبرسانی و آرامش بخش هستند بسیار ملایم تر اند.

اسکراب صورت چیست 4
لایه برداری پوست با استفاده از اسکراب

 

پاکسازی عمقی پوست به چه معناست؟

در فرمولاسیون برخی اسکراب‌ها ترکیباتی همچون متانول، نعنا فلفلی و اکالیپتوس وجود دارد که در تماس با پوست، ایجاد حس سوزن سوزن در صورت می شود و بعد از شستشوی پوست نیز یک احساس خنکی به فرد القا می کند.

اما نکته قابل توجه این است که نباید فکر کنید علت ایجاد این احساس، پاکسازی عمیق اسکراب است. این احساس سوزن سوزن در واقع سیگنالی از طرف پوست شما است که می‌گوید محصولی که استفاده کرده اید التهاب زا است! بنابراین، سعی کنید همیشه از این نوع اسکراب‌ها دوری کنید.

اسکراب صورت چیست 5
فواید لایه برداری پوست صورت

 

هر چند وقت یکبار از اسکراب استفاده کنیم؟

اگر شما اسکراب ملایمی دارید، می توانید روزی یک الی دو بار در روز از آن استفاده نمایید. شب ها قبل از شستن صورت با شوینده مناسب با جنس پوست، برای پاکسازی بهتر می توانید از اسکراب استفاده کنید.

حتما بخوانید: تفاوت کرم مرطوب کننده با آبرسان را می دانید؟

تفاوت اسکراب با لایه بردار پوست چیست؟

در مطالب بالا، آموختیم که اسکراب چیست و چه تاثیری روی پوست صورت دارد. اسکراب‌ها معمولا بیرونی‌ترین لایه پوست را مورد هدف قرار می دهند و نمی توانند لایه‌های ضخیم سلول های مرده پوست را از بین ببرند. لایه بردار ها همچنین می توانند با آبرسانی به سطح عمیق تر پوست کارکرد پوست را بهبود ببخشند. لایه بردار ها جوش های سفید و لک های پوستی را کاهش داده و از بین می برند.

اسکراب صورت چیست 6
اسکراب صورت و افزایش شفافیت پوست

 

جمع بندی

داشتن پوست شفاف و شاداب، زیبایی چهره را دوچندان می کند. امروزه محصولات لایه بردار متنوعی برای از بین بردن آلودگی ها، چربی های مازاد و سلول های مرده پوستی تولید شده است.

استفاده از اسکراب مناسب با جنس پوست، سلامتی و زیبایی پوستتان را تضمین می کند. در این مطلب، سعی کردیم تا سوالات متداول درباره اسکراب صورت را به صورت جامع و کامل شرح دهیم. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، پاسخ مناسب و کاملی به سوال اسکراب صورت چیست و تاثیر آن روی پوست داده باشیم.

به نظر شما بهترین برند اسکراب صورت کدام است؟ آیا تا به حال از اسکراب های خانگی برای افزایش شفافیت پوست خود استفاده کرده اید؟

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره بهاری سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا