آرایشیآموزشمقالات

ابزار آرایش صورت – 18 ابزار پرکاربرد آرایش صورت و گریم

وسایل مورد نیاز گریم صورت را می شناسید؟

ابزار آرایش صورت کدام است؟ برای گریم و آرایش صورت به ابزار آرایش صورت نیاز داریم تا بتوانیم آرایشی زیبا و جذاب داشته باشیم ‌. اما کدام ابزارهای آرایشی برای یک آرایش حرفه ای لازم است؟ در ادامه، لیست 18 مورد از ابزار آرایشی که آرایشگران حرفه ای استفاده می کنند در اختیار شما قرار می دهیم. با سین دخت همراه باشید.

جشنواره تخفیفات سین دخت جشنواره تخفیفات سیندخت

لیست کامل ابزار آرایش صورت:

 

1. پرایمر
ابزار آرایش صورت فقط کرم، رژ لب، ریمل و … نیست، بلکه یکی از مهم ترین ابزار آرایش صورت پرایمر است. اما چرا پرایمر مهم است؟ پرایمرها اگر با کیفیت باشند، هم موجب آبرسانی پوست می شوند و هم کمک می کنند آرایش شما صاف و یکدست شود.

پرایمر؛ ابزار آرایش صورت

2.‌ بی بی کرم
بی بی کرم ترکیبی از چند کرم است و به علت داشتن بافت سبک موجب می شود آرایشتان طبیعی به نظر برسد. اگر هم می خواهید علاوه بر زیبایی آرایشتان، پوست خود را تقویت کنید، پیشنهاد می کنیم بی بی کرم حاوی پرایمر استفاده کنید. بی بی کرم برای گریم صورت عالی است. به خصوص اگر به تازگی وارد دنیای آرایش شده اید، توصیه می کنیم از این ابزار آرایشی صورت استفاده کنید. سبک بودن بی بی کرم ها احساس خوبی به پوست صورت می دهند. همین موضوع باعث شده است بی بی کرم ها بسیار محبوب باشند.

اما این ابزار آرایشی صورت (بی بی کرم: bb cream) چیست؟
بی بی BB مخفف Blemish Balm «کرم زیبایی» یا «بالم زیبایی» است. این ابزار آرایشی صورت، درحقیقت، ترکیب چند محصول آرایشی و مراقبت از پوست است؛ ضد آفتاب، کانسیلر، مرطوب کننده، پرایمر و کرم پودر.
البته درباره بی بی کرم ها بهتر است توجه داشته باشید تنوع رنگی بی بی کرم ها بسیار محدود است.

3. رژ گونه
نمونه دیگر از ابزار آرایش صورت، رژ گونه است. رژ گونه تأثیر زیادی روی آرایش دارد. به کمک رژ گونه می توانید گونه های خود را زیباتر و برجسته تر نشان دهید. اگر هم فاندیشن با پوشش مات استفاده کردید، توصیه می کنیم از رژ گونه استفاده کنید تا پوست صاف به نظر برسد.

4. کرم پودر
فاندیشین (بیس پوست) یا کرم پودر یکی دیگر از انواع ابزار آرایش صورت است. البته کمی انتخاب کرم پودر سخت به نظر می رسد؛ چراکه هم باید هماهنگ با رنگ پوست شما باشد، هم با جنس پوست (چرب، نرمال،‌ خشک و مختلط)‌ باید تناسب داشته باشد تا موجب چین و چروک یا آکنه و جوش نشود.
اغلب برای انتخاب فاندیشن می توانید از تستر آنها استفاده کنید. البته کرم پودر را روی دست تست نکنید، روی نواحی فک یا گردن امتحان کنید. اگر هم روی پوست خود رگه های قرمز دارید، از کرم پودر با تناژ صورتی استفاده نمایید تا رگه ها محو شوند.

تصویر کرم پودر؛ ابزار آرایش صورت

5. کانسیلر
یکی از انواع ابزار آرایش صورت، کانسیلر است. اگر جوش، تغییرات رنگی مانند لک یا تیرگی دور چشم دارید، پیشنهاد می کنیم از کانسیلر استفاده کنید.
توصیه می کنیم رنگ کانسیلر خود را با رنگ کرم پودر خود هماهنگ کنید تا آرایشتان طبیعی تر به نظر برسد.
البته پوشاندن دایره های تیره کمی پیچیده است. پیشنهاد می کنیم برای پوشاندن دایره های تیره از کانسیلر هلویی یا صورتی استفاده کنید.

6. هایلایتر
ابزار آرایش صورت دیگر برای داشتن آرایشی زیبا و حرفه ای، هایلایتر است. هایلایترها به اشکال گوناگون مانند کرمی، پودری و مایع در بازار وجود دارد. البته به افراد مبتدی توصیه می کنیم هایلایتر پودری استفاده کنند.
از هایلایتر می توانید در امتداد بینی، زیر ابرو و قسمت های بالای گونه استفاده کنید. می توانید از هایلایتر به جای سایه چشم نیز استفاده کنید.

7. پرایمر چشم
این ابزار آرایش صورت ضروری است؛ چراکه بدون پرایمر، آرایش چشم بعد از دو یا سه ساعت دیگر کیفیت اولیه را ندارد.

8. ریمل
ابزار آرایش صورت دیگر که بسیار پرطرفدار است و چشمان شما را درشت تر، گیراتر و مژه هایتان را بلند تر و پرپشت تر نشان می دهد، ریمل است! ریمل سیاه برای همه افراد مناسب است، اما اگر مژه هایتان کم رنگ است، پیشنهاد می کنیم ریمل قهوه ای را امتحان کنید تا آرایشتان طبیعی تر جلوه کند.
ریمل های رنگی هم در بازار وجود دارد که می توانید برای داشتن آرایشی فانتزی یا بهاری و تابستانی از آنها استفاده نمایید.

9. پودر برنز
یکی دیگر از ابزارهای آرایشی صورت، پودر برنز است. پودر برنز برای داشتن آرایش بهاری و تابستانی عالی است! پودر برنز بهتر است یک یا دو درجه از پوستتان تیره تر باشد. پودر برنز را می توانید روی نواحی برجسته صورت خود برای ایجاد درخشش بزنید یا در شکاف گونه های خود از پودر برنز استفاده کنید.
اگر پس از اتمام آرایش متوجه شدید آرایشتان مات شده است، می توانید برای ایجاد درخشش از پودر برنز استفاده نمایید و زیبایی خود را کامل تر کنید.

10. سایه چشم
یکی از ابزارهای آرایشی پرطرفدار سایه چشم است. می توانید مطابق فصل یا رنگ لباس خود از سایه چشم استفاده کنید و چشمانتان را زیباتر و جذاب تر نمایید.

11. مداد چشم
ابزار آرایش صورت دیگر، مداد چشم است. مداد چشم در انواع مختلف مثل مایع و ماژیکی نیز وجود دارد. اگر در خط چشم کشیدن مبتدی هستید، مداد چشم ماژیکی را توصیه می کنیم تا به راحتی بتوانید خط چشم بکشید.

12. اسپری فیکساتور یا پودر فیکساتور
این ابزار آرایش صورت کمک می کند آرایش یا گریم شما در طول روز باقی بماند و تثبیت شود.

13. رژ لب
ابزار آرایش صورت بسیار محبوب رژ لب است. رژ لب ها با رنگ های مختلف و انواع گوناگون در بازار وجود دارد. می توانید بنا به سلیقه خود رژ لب مورد نظرتان را بخرید و از استفاده آن لذت ببرید.

تصویر زدن رژ لب؛ ابزار آرایشی صورت

14. پد آرایشی
علاوه بر پدهای آرایشی که برای پاک کردن صورت وجود دارد، پدهای آرایشی دیگر مانند بیوتی بلندرها هم وجود دارند که به شما کمک می کنند به جای استفاده از انگشت برای زدن کرم پودر و کانسیلر از این پدهای آرایشی استفاده کنید و آرایشی یکدست و صاف داشته باشید.

15. کرم فشرده (برای کانتور)
کانتور کردن صورت یک تکنیک آرایشی برای رفع عیب های صورت است. برای کانتور کردن از کرم فشرده کمی تیره تر از پوست استفاده می شود؛ به بیان دیگر، کانتور کردن، برجسته کردن نقاط قوت و زیبای صورت و پوشاندن عیب های چهره است.

16. برق لب
آرایش لبتان را با برق لب کامل کنید! یکی از ابزارهای آرایش صورت که بسیار پرطرفدار است، برق لب است. پس از اتمام آرایش لب می توانید از برق لب استفاده نمایید و لب هایتان را برجسته و زیبا کنید!

17. فر مژه
این ابزار آرایش صورت را بهتر است قبل از زدن ریمل استفاده کنید تا مژه هایتان دچار شکستگی نشود.

18. پنکک
یکی دیگر از ابزارهای آرایش صورت پنکک است. اگر پوستتان جوش می زند و چرب است، به جای کرم پودر توصیه می کنیم از پنکک استفاده کنید یا اگر می خواهید روی پوست خود احساس سنگینی نکنید، پنکک بزنید. پنکک ها اغلب بافتی سبک دارند و احساسی خوب در پوست ایجاد می کنند.

 

بیشتر بخوانید

ترفندهایی برای گریم صورت که شاید ندانید!

10 نکته برای انتخاب کرم پودر مناسب پوست

کاربرد کانسیلر صورت در آرایش

 

نکته آخر
ابزار آرایش صورت به شما کمک می کند تا آرایشی حرفه ای داشته باشید و از گریم و آرایشتان لذت ببرید. لیست پیش رو تمام ابزارهای آرایش صورت که برای گریم و آرایش صورت نیاز دارید، دربر دارد. می توانید این لیست ابزار آرایش صورت را داشته باشید و به کمک آن بهترین ابزار آرایش صورت را تهیه نمایید و گریم و آرایش حرفه ای داشته باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
جشنواره تخفیفات سیندخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا